Ja! Petruska (SD)Jag tänkte faktiskt på henne! Hon är min förebild för den här nya rollen i mitt liv!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja! Petruska (SD)Jag tänkte faktiskt på henne! Hon är min förebild för den här nya rollen i mitt liv!
Inte bara ideologiskt, utan framförallt själva stilen. Lite långsamt, otydligt prat utan tydligt budskap och utan linje, lite lådvinssåsigt rörelsemönster, liksom bilden av en person som är helt frånåkt av verkligheten. Så känns det hemma hos mig idag.Ja! Petruska (SD)
Ja precisInte bara ideologiskt, utan framförallt själva stilen. Lite långsamt, otydligt prat utan tydligt budskap och utan linje, lite lådvinssåsigt rörelsemönster, liksom bilden av en person som är helt frånåkt av verkligheten. Så känns det hemma hos mig idag.
Sant. VLINET kan ju verkligen signalera problemfamilj. Som Sverigedemokraten på Hisingen (tror hon var förstanamn i sin valkrets) som intervjuades av GP inför valet 2010, uppenbart på röken och med ett glas VLIN stående på diskbänken.
Inte bara ideologiskt, utan framförallt själva stilen. Lite långsamt, otydligt prat utan tydligt budskap och utan linje, lite lådvinssåsigt rörelsemönster, liksom bilden av en person som är helt frånåkt av verkligheten. Så känns det hemma hos mig idag.
Här råder sådan misär att man skulle kunna göra ett tv-program om sociala problemfamiljer med oss. Sonen sover i mitt arbetsrum några veckor framöver pga vattenskada i sin egen lägenhet. Han har dessutom strulat till det med CSN, varför han har fått pengar av mig varför jag har en likvid kris. Jag är sjuk och hasar runt i min trasiga morgonrock. Partner hasar runt i sin för att om någon timme bege sig till sitt lågavlönade deltidsjobb. (Raskatterna och dressyrhästen får inte synas i bild.)
Jag funderar på pulvermos och stekt falukorv till middag, för att fördjupa bilden ytterligare.
Sonen är förvisso vegetarian, men som jag klokt påpekade finns det inget kött i den billigaste falukorven ändå.
Min Fernet Branca är slut!Ska vi göra en bukeinsamling på presentkort på bolaget? Medelklassmisär!
Relativt ensam i en ganska liten lägenhet omgiven av barn och husdjur i varierande åldrar? En sådan isande tomhet du beskriver.Hämtmat i min relativa ensamhet, en riktigt god pad thai.
Relativt ensam i en ganska liten lägenhet omgiven av barn och husdjur i varierande åldrar? En sådan isande tomhet du beskriver.
Hela grejen med den bild du å ena sidan ger av dig, och å andra sidan bilden av dig omgiven av barn och djur i de mest ohanterliga av åldrar, är så himla uppfriskande! Den Ambivalenta Goda Modern, urban version.Exakt. Den småfattiga medelklassmisären.
Hela grejen med den bild du å ena sidan ger av dig, och å andra sidan bilden av dig omgiven av barn och djur i de mest ohanterliga av åldrar, är så himla uppfriskande! Den Ambivalenta Goda Modern, urban version.
Typ så såg även mina småbarnsmoderår ut, fast utan just hundar. Jag kompenserade med andra djur.
Det är lite schizofrent
Ena stunden sitter jag med två nöjda barn och hundar och pratar grafik och ägg med bekanta, andra stunden baxar jag in alla i en för liten hiss medan ett barn är hungrigt och ett kissnödigt och en hund rymmer. Sen dricker vi champagne och bygger klossar.