Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
I goda vänners lag skapades igår vad som skulle kunna gå till historien som världens fulaste semlor. Men eftersom att vi hade hunnit sänka både en och två flaskor VLIN under de 2,5 (två och en halv!!) timmar det tog för degen att jäsa, var vi inte särskilt petiga vad gällde varken utseende eller smak. Men det var gott, tror jag.

semla.webp

Påminn mig om att aldrig försöka baka med torrjäst igen.

Sant. VLINET kan ju verkligen signalera problemfamilj. Som Sverigedemokraten på Hisingen (tror hon var förstanamn i sin valkrets) som intervjuades av GP inför valet 2010, uppenbart på röken och med ett glas VLIN stående på diskbänken.

Det kändes som om det var något mer spännande (och olagligare) inblandat där än VLIN... korsriddare?! O_o

Inte bara ideologiskt, utan framförallt själva stilen. Lite långsamt, otydligt prat utan tydligt budskap och utan linje, lite lådvinssåsigt rörelsemönster, liksom bilden av en person som är helt frånåkt av verkligheten. Så känns det hemma hos mig idag.

??? Vad menar du - inte tydligt budskap??? Hon vill ju rädda traditionen att få äta bohusländsk äggost på julafton!!! Hotbilden är verkligen skrämmande. Tänk om stackars Tinas barnbarn inte vill äta äggost framöver. Voine, voine, vad kan inte hända då??

Äggost med lådvin, jul i ett svenskt nötskal. :D

Jag tycker verkligen att du verkar gå all in i den där misärrollen. Det är väl då det är dags att testa falukorvssemlan?

Suck, jag har just stuckit in en plommonspäckad karré i ugnen för långkok :d Men nu upptäcker jag att jag inte har något potatismos hemma. Iofs pulver sådant men ändå. Frågan är, kan man äta det med ris? Det blir ändå sås och sallad, inga rotgrönsaker eftersom jag inte hade dem hemma heller. :grin: Eller äppelmos :grin: Annars måste jag tomta iväg till affären som jag verkligen har noll lust att göra.

Här råder sådan misär att man skulle kunna göra ett tv-program om sociala problemfamiljer med oss. Sonen sover i mitt arbetsrum några veckor framöver pga vattenskada i sin egen lägenhet. Han har dessutom strulat till det med CSN, varför han har fått pengar av mig varför jag har en likvid kris. Jag är sjuk och hasar runt i min trasiga morgonrock. Partner hasar runt i sin för att om någon timme bege sig till sitt lågavlönade deltidsjobb. (Raskatterna och dressyrhästen får inte synas i bild.)

Jag funderar på pulvermos och stekt falukorv till middag, för att fördjupa bilden ytterligare.

Sonen är förvisso vegetarian, men som jag klokt påpekade finns det inget kött i den billigaste falukorven ändå.

:rofl: Ska vi göra en bukeinsamling på presentkort på bolaget? Medelklassmisär!

Min kylskåps/frysen/skafferi rensning går uselt. Varje gång jag ska laga någonting är det en eller två ingredienser som fattas :meh: Det enda jag kan äta som aldrig tar slut är makaroner/pasta med köttbullar och ketchup.

Igår blev det frikadeller i kryddig tomatsås och spagetti :love: Så mycket roligare än vanliga köttbullar. Och tomatsåseb var ännu bättre idag. Resterna blir matlådor.

Just nu ligger en fläskfilé i kryddig marinad. Kommer serveras med ugnsbakade rödbetor, broccoli, gratinerad med fetaost och honung :love::love:

Kokade upp kycklingen tillsammans med såsen och kokade bulgur till och rörde ihop allt. Till det hade jag broccoli, blomkål (båda från frysen) och gelé. Det blev ganska gott men kändes som något saknades.

Köpte lite fläskfärs för att få ihop några snabba matlådor inför kommande arbetspass och har ingredienser hemma till hunters chicken som jag tänkte få till någon dag. Ska göra egen bbqsås och potatisgratäng tänkte jag.

Hela grejen med den bild du å ena sidan ger av dig, och å andra sidan bilden av dig omgiven av barn och djur i de mest ohanterliga av åldrar, är så himla uppfriskande! Den Ambivalenta Goda Modern, urban version.

:rofl::rofl::rofl:
Det är lite schizofrent:D
Ena stunden sitter jag med två nöjda barn och hundar och pratar grafik och ägg med bekanta, andra stunden baxar jag in alla i en för liten hiss medan ett barn är hungrigt och ett kissnödigt och en hund rymmer. Sen dricker vi champagne och bygger klossar.

:rofl::rofl::rofl:
Det är lite schizofrent:D
Ena stunden sitter jag med två nöjda barn och hundar och pratar grafik och ägg med bekanta, andra stunden baxar jag in alla i en för liten hiss medan ett barn är hungrigt och ett kissnödigt och en hund rymmer. Sen dricker vi champagne och bygger klossar.
Typ så såg även mina småbarnsmoderår ut, fast utan just hundar. Jag kompenserade med andra djur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 620
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 134
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 194
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka