Nu har jag påbörjat min mus-krigföring, för de håller mig vakna om nätterna med sitt väldigt ljudliga springande och gnagande på vinden.
De verkar dock inte ha tagit sig in i huset än (peppar peppar), men ibland låter det VÄLDIGT nära.... Problemet är att på vinden har jag ingen el, så jag kan inte testa med musskrämmor som låter. Jag har inte heller nåt golv på vinden utan det är bara sågspån, så jag kan inte krypa in långt eller ställa ut slagfällor.
Köpte en elfälla och ställde ut på en regel precis innanför vindsluckan på kvällen. Det blev ett JÄKLA liv! En mus togs av fällan antagligen i stort sett på en gång, men det lät som att det var en hel armé av möss sedan som var på den där fällan och attackerade den för att komma åt betet, och det slamrade och dunkade som bara den. Jag kunde definitivt inte somna, så vid ett-tiden på natten tröttnade jag och klädde på mig och gick för att hämta ner fällan från vinden. Då hade de lyckats flytta runt den lite, men de hade också försökt att komma åt betet genom att tugga sönder sin döda kompis, så det var typ köttfärsslams i fällan.
Slutsats: jag måste ha en fälla som kan ta många möss. Fast det är ju alltid en chansning med fällor, för vissa fällor verka funka bra hos vissa men dåligt hos andra om man läser recensioner... Funderar på modellen som
@CaisaCax skrev om ovan, men blir det inte väldigt blodigt under den?