Görel
Moderator
Står att han röker gräs .
Ts, det borde ha betydelse, förutsatt att det finns fler som stärker dina ord.
Missade det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Står att han röker gräs .
Ts, det borde ha betydelse, förutsatt att det finns fler som stärker dina ord.
Det viktiga är väl att boende och umgänge fungerar.
Börja med att hantera det. Det måste ju i vart fall göras när ni separerar.
Så kommer det visa sig om den delade vårdnaden blir ett problem eller inte.
Och blir den det så har du bättre underlag att hänvisa till om du vill driva den frågan då.
Fast om det inte går att bevisa vid senare tvist så ligger ts inte bra till.Det viktigaste måste väl vara att ta bort barnet från pundar-pappan. Hade inte stannat en sekund med mitt barn i missbrukarmiljö
Det finns ingen möjlighet att flytta till eget boende i närheten av där du bor nu. Till en början i alla fall, så att du kommer ifrån förhållandet och ni kan lösa det praktiska? För ni måste ju prata om det, att du vill flytta tillbaka hem och vara boendeförälder, hur ni ska lösa hans umgänge osv.
Hans mamma vet om att han använder droger, han har även legat inlagd pga detta (innan jag kom in i bilden). Han har testat tyngre droger, men inte under vårt förhållande (har han sagt). Jag har som sagt bildbevis på att han röker, samt att jag vet vilka "vänner" han röker med.Fast om det inte går att bevisa vid senare tvist så ligger ts inte bra till.
Jag vet att det låter märkligt, men kan inte ts bevisa att det är skadligt för barnet och att han gör det när han har barnet då blir det lätt att vågen faller åt pappans håll.
Som en annan sa i ett inlägg, bo kvar i samma stad ett tag tills tvisten är klar är en fördel för ts.
Det viktigaste måste väl vara att ta bort barnet från pundar-pappan. Hade inte stannat en sekund med mitt barn i missbrukarmiljö
Jo men frågan är hur du ska bevisa att han i så fall röker när han har barnet vilket kommer vara den relevanta frågan i en tvist.Hans mamma vet om att han använder droger, han har även legat inlagd pga detta (innan jag kom in i bilden). Han har testat tyngre droger, men inte under vårt förhållande (har han sagt). Jag har som sagt bildbevis på att han röker, samt att jag vet vilka "vänner" han röker med.
Skadligt bör det ju vara, det sitter ju i länge i kroppen. Han sa själv att det går att upptäcka cannabis i kroppen i upp till tre veckor efter.
Jo men frågan är hur du ska bevisa att han i så fall röker när han har barnet vilket kommer vara den relevanta frågan i en tvist.
Tyvärr är det ofta så. Man måste kunna bevisa att barnet lider skada.
Vårdnadstvister är frustrerande och asjobbiga
Tack! Skriver upp det i mina anteckningar.Varför inte säga;
-Du, jag tänker ta ut skilsmässa från dig.
Hur tycker du vi ska göra med barnets boende? Vill du ha varannan vecka?
Lägg det hos honom.
Att du loggat in på hans FB o fotat hans konversationer bör du nog hålla väldigt tyst om i dina ev kontakter med myndigheter.Det är sant...
Bilden jag har, jag fotade så jag ser datumet, just de datumet är vi ju hemma. Så den bevisningen finns. Men jag kommer aldrig kunna bevisa att han i framtiden röker när han är hemma med barnet.