Lite mildare smak. Särskilt bra en bit in på säsongen. Han har några vanliga plastbyttor som står uppochner över maskrosorna. En originell prydnad i trädgården!Gör han alltså som med glasrabarber och täcker maskrosbladen? Vad gör det med smaken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite mildare smak. Särskilt bra en bit in på säsongen. Han har några vanliga plastbyttor som står uppochner över maskrosorna. En originell prydnad i trädgården!Gör han alltså som med glasrabarber och täcker maskrosbladen? Vad gör det med smaken?
Åhhh så gott det låter!Vi bjöd på surdegsbröd(nybakat), hemgjord skagenröra, hoummus, en getost och en lagrad präst, diverse frukt och grönt och så chokladpannkakor med hallon till frukostdessert.
Med all hysteri runt mina nycklar glömde jag bort mitt långkok. Högreven är lite torr men den trillar inte i bitar Smakar kanske lite för mycket balsamvinäger men tillsammans med ugnsrostade grönsaker, karamelliserad rödlök och tsatsiki kommer det att bli en fest. Bara det att jag verkligen inte orkar laga något ikväll. Hur länge håller den sig tror ni? Kan den ätas kall eller ska jag värma upp den imorgon kväll.
Med all hysteri runt mina nycklar glömde jag bort mitt långkok. Högreven är lite torr men den trillar inte i bitar Smakar kanske lite för mycket balsamvinäger men tillsammans med ugnsrostade grönsaker, karamelliserad rödlök och tsatsiki kommer det att bli en fest. Bara det att jag verkligen inte orkar laga något ikväll. Hur länge håller den sig tror ni? Kan den ätas kall eller ska jag värma upp den imorgon kväll.
Och ÄT NÅT. Ost eller nötter?
Grävde fram två uråldriga lingonrovaskivor. Om det är penicillin på så blir jag bara friskare! och lite medvurst med tomater.
Jag brottades hela min uppväxt med ordet ehuru. Utan att lära mig använda det. Är du SÄKER på att din användning är korrekt där?Mycket bra mathelg ehuru FADER med FRU var på besök. I fredags parmesanpanerad squash, risoni med saffran, spenat och basilika, samt en tomatvinägrett på romanticatomater, vitlök, vitt vin, citron, kalamataoliver och olivolja. Till detta vitt VLIN samt belgisk öl på kvällen. I lördags blev det torskrygg i ugn med musslor, vitt vin och romanticatomater, råstekt broccoli och råstekt sparris, rostad potatis med västerbottenost. Louis Bouillot till i generösa mängder. Igår gjorde partner indiskt: lammstek sizzlar (där han tyvärr var för generös med saltet) som grillades på spett ute tillsammans med paprika och rödlök samt citron, till detta basmati, raita, naan och en stor sallad på babyspenat, rädisor och gurka. En mycket god valpolicella till. Idag ska vi äta italienskt. Imorgon åker de hem och det blir att leva på vatten och bröd (och betydligt mindre VLIN) ett tag.