Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag är förkyld blir jag inte mätt hur mycket jag än äter. Jag kan gott tänka mig att själva sjukprocessen tar lite extra energi så sett, men jag har ju redan ätit en semla utöver den vanliga maten idag. Högst troligt går jag inte på något akut hälsovådligt energiunderskott om jag lyckas motstå att köpa den enorma påse godis som jag inte kan sluta att tänka på.

"Magont ska man svälta bort, förkylning ska man äta bort." Det sa alltid min gammelfarmor och hon hade koll.

Ja matlagningsintresse och häst verkar inte funka ihop. Märkligt, jag är ju intresserad av båda. :) Hade jag en ridskola skulle det ju inte bjudas på chokladbollar och Bullens pilsnerkorv.

Sen det där med din förkylningsaptit är ju intressant. Själv åt jag knappt något när jag var förkyld förra veckan. Kände ingen doft så inget smakade något. Värdelöst. Konstigt att du är tvärt om.
Jag vet en ridskola där det serveras jättebra smörgåsar till barnen. Men det är en, det. När jag själv gör barnaktiviteter via jobbet, är jag noga med att det ska finnas vettigt mellanmål på eftermiddagen. Men jag är ju matfixerad.

Jag vet inte om jag är hungrig, egentligen, men magen är som ett hål.

Jag vet en ridskola där det serveras jättebra smörgåsar till barnen. Men det är en, det. När jag själv gör barnaktiviteter via jobbet, är jag noga med att det ska finnas vettigt mellanmål på eftermiddagen. Men jag är ju matfixerad.
Jag har varit på ett hästevent där det serverades mycket god mat, alltså väldigt god foodtruck som jag hade kunnat äta hos även normalt sett (tur när det var enda alternativet)! Annars känns utbudet häromkring oftast okej men äh, det är ju inget inspirerande!

och inte heller min egen middag var särskilt inspirerande. Hade restfest med överblivna grönsaker (zucchini, tomat, rödbetsgroddar och spetskål), couscous, fetaost och en slatt creme fraiche blandad med sriracha.

Började dela kycklingen och blev osäker då jag tyckte den såg väldigt rosa ut vid benet. Och eftersom jag inte hade dubbelkollat temperaturen och köttsaften innan jag tog ur den ur slowcookern så fegade jag ur och tog en pyttipanna till middag också.

Jag vet inte om jag är hungrig, egentligen, men magen är som ett hål.

Nu när du säger det så är det kanske BARN som är den springande punkten. Vad folk än säger så inte sjutton bryr sig någon om vad barn äter.
Alltså skolmaten på nästan alla ställen... :yuck:
Och när jag har skrivarkurs på bibliotek, vad får ungarna som fika mitt i? Festis och bulle. Och det är ju många barn på ridanläggningar .

Nu när du säger det så är det kanske BARN som är den springande punkten. Vad folk än säger så inte sjutton bryr sig någon om vad barn äter.
Alltså skolmaten på nästan alla ställen... :yuck:
Och när jag har skrivarkurs på bibliotek, vad får ungarna som fika mitt i? Festis och bulle. Och det är ju många barn på ridanläggningar .
Jsg beordrar fram smörgåsar, juice, vatten och frukt när jag gör barngrejer på bibliotek (och kaffe). Sen förklarar jag för barnen att hjärnan är det mest energikrävande organet och sen sätter jag tänderna i en smörgås. Då äter även tonårstjejerna.

Här råder sådan misär att man skulle kunna göra ett tv-program om sociala problemfamiljer med oss. Sonen sover i mitt arbetsrum några veckor framöver pga vattenskada i sin egen lägenhet. Han har dessutom strulat till det med CSN, varför han har fått pengar av mig varför jag har en likvid kris. Jag är sjuk och hasar runt i min trasiga morgonrock. Partner hasar runt i sin för att om någon timme bege sig till sitt lågavlönade deltidsjobb. (Raskatterna och dressyrhästen får inte synas i bild.)

Jag funderar på pulvermos och stekt falukorv till middag, för att fördjupa bilden ytterligare.

Sonen är förvisso vegetarian, men som jag klokt påpekade finns det inget kött i den billigaste falukorven ändå.

Just VLIN har jag hemma i ganska riklig mängd. :p
Då får du ställa bort även det när tv-teamet kommer.

Det finns en klassisk bild från GT (alltså tidningen, inte drinken, fyllo) från en artikel om en kille som det var Synd Om för han var nekad socialbidrag (eller nåt). På bilden stod han med dyster min och pekade in i det tomma kylskåpet. Dessvärre hade fotografen inte beskurit bort mjölken, smöret, korven, osten osv som stod snett BAKOM det tömda kylskåpet :D)

Då får du ställa bort även det när tv-teamet kommer.

Det finns en klassisk bild från GT (alltså tidningen, inte drinken, fyllo) från en artikel om en kille som det var Synd Om för han var nekad socialbidrag (eller nåt). På bilden stod han med dyster min och pekade in i det tomma kylskåpet. Dessvärre hade fotografen inte beskurit bort mjölken, smöret, korven, osten osv som stod snett BAKOM det tömda kylskåpet :D)
Ja, jag funderade just på VLINET och dess bildmässighet i sammanhanget. Å ena sidan då lådvin och vidhängnade SMYGSUPANDE, å andra sidan är det väl närmast ett tecken på att saker är under kontroll, att man klarar av att ha VLIN hemma?

(Fan, så vidrigt med den där GT-bilden. Det kan ju inte direkt råda brist på fattiga på riktigt att skriva om.)

Ja, jag funderade just på VLINET och dess bildmässighet i sammanhanget. Å ena sidan då lådvin och vidhängnade SMYGSUPANDE, å andra sidan är det väl närmast ett tecken på att saker är under kontroll, att man klarar av att ha VLIN hemma?

(Fan, så vidrigt med den där GT-bilden. Det kan ju inte direkt råda brist på fattiga på riktigt att skriva om.)
Sant. VLINET kan ju verkligen signalera problemfamilj. Som Sverigedemokraten på Hisingen (tror hon var förstanamn i sin valkrets) som intervjuades av GP inför valet 2010, uppenbart på röken och med ett glas VLIN stående på diskbänken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 620
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 134
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 194
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka