Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt finner jag det upprörande och ytterst orättvist att en rejäl förkylning innebär att varken kaffe eller vin smakar gott. Möjligen glögg, men den är förbrukad sedan tidigare.

Återstår vatten och single malt. Och glass. Man kan alltid lita på glass. Men jo! När jag nu skriver detta kommer jag på att det minsann står en flaska hembrygd fläderbärssaft från i höstas i källaren! Den är inte så supergod - blomsaften klart bättre - men det lär ju vara en bra meducin mot sånt här mög. Och tillverkades lite för det ändamålet. Menyn härmed ändrad - och fläderbärssaften kan väl duga lite grann som skåpsrensning?
"Whisky may not cure the common cold, but it fails most agreeably", som det står på vår kyl.

Blev ingen kotlett idag för fluffvargen tyckte det va en skitbra idé att sno påsarna med kött jag lagt i vasken för upptining :mad: Så hunden / ev hundarna tryckte i sig 4 kotletter med ben och en 1,2 kg skinkstek :meh::meh: så vi dök ner i frysen igen. Det fick bli stekt korv med stuvade mackisar :meh: yay liksom:grin:
De hörde väl att frysrensning var på modet helt enkelt, och ville hjälpa till!

Mina ögon! Ska skrubba dem med svinto så fort jag förstört även er kväll med denna vidriga skapelse, polarkakssmörgåstårta är förlåtet!

Visa bifogad fil 11204
Du har inte hört talas om den där funktionen "spoiler" va? :cautious::arghh::arghh::arghh:

Här blev det gnocchi med bolognese som fick puttra länge på spisen och serverades med massor av parmesan samt ett glas av det vin som "tyvärr" blev över sedan helgen. Fruktansvärt gott!

Imorgon ska jag äta semla och på onsdag ska jag äta prinsesstårta. Det är enorm pensionärsvarning på hur lycklig det gör mig, ända in i själen!

Nä - jsg vill att fler ska lida så jag inte blir ensam inatt med mardrömmar om denna naturvidriga skapelse! :devil:
Jag avskyr både falukorv och grädde :cry::cry::cry:

Tillägg, eftersom jag inser hur illa grädd-uttalandet ovan rimmar med det andra inlägget jag just skrev: Prinsesstårta och semla är de enda tillfällena då grädde är okej, så länge jag kan skrapa av åtminstone hälften.

Mina ögon! Ska skrubba dem med svinto så fort jag förstört även er kväll med denna vidriga skapelse, polarkakssmörgåstårta är förlåtet!

Visa bifogad fil 11204
Hade en diskussion på jobbet om denna.... skapelse. Vi var överens om att vi inte ville testa den och kom sedan in på andra konstiga - men mer ätbara - kombinationer.
Något som jag inte tidigare hört var falukorv med majonäs - kan erkänna att jag är lite skeptisk till detta.
Men leverpastej, majonäs och smörgåsgruka ansåg han konstigt - det var standardpålägg hemma hos oss när vi var små (det var för övrigt skivad falukorv också).

Men alltså, inte är jag väl den enda medelklassborgarbrackan i den här tråden?! Jag har känt mig bland vänner! :(

Om det ingår att inte äta tacos så har du en vän i alla fall. :)
Min yngste son åt det desto oftare innan han flyttade hemifrån. Vilket inte gjorde mig ett dugg mer välvilligt inställd. Att slippa lukten är nästan det bästa med att han flyttade hemifrån. Och att jag slipper hämta honom från obskyra fester mitt i natten på ställen som inte ens har en vägskylt att vägleda vilsekörande (goda) mödrar.

Jag funderar på (baserat på tråden) vad du skulle önska om det var tvärtom - alltså om det var du som behövde hjälp av en bättre ställd välgörare med en matkasse:

Potatis till gnocchi
Tryffel
VLIN
Sparris
VLIN
aubergine
arborioris
VLIN
punsch
chèvre
VLIN

Bra kasse det skulle bli :D

Och jag som är så korkad och obildad googlade på VLIN och fick det här svaret????

"Vlin
A very small person, basically a midget, who is always wasted. When she is wasted she dances like a zombie and sleeps with random guys who are much younger then she is. However she is the most coolest awesome (drunk) person ever."

Känner att jag blev väldigt förvirrad. :D
Efter googlande inser jag att VLIN måste vara vin.

@Petruska om det duger med torkade trattisar kan du få av mig.

Insåg att jag snart ska åka och jobba i Skåne och att det därför var mer akut att rensa kylskåpet från grönsaker än frysen från ... diverse ...

Började göra en vegetarisk lasagne. Insåg att det skulle ta 40 minuter i ugnen och att jag var för hungrig för att vänta så länge. :crazy:

Så det blev en snabbvariant där den jag tog grönsaksröran jag gjort med squash, aubergine, rödlök, paprika, champinjoner, blomkål och tomatkross & vitlök (asgod) hällde i kokta fullkornspastaskruvar + smulade ner fetaost och rörde runt. La alltihop i en form och strödde över riven parmesan.

In i ugnen en sväng. Rött vin till. Gott.

Och jag som är så korkad och obildad googlade på VLIN och fick det här svaret????

"Vlin
A very small person, basically a midget, who is always wasted. When she is wasted she dances like a zombie and sleeps with random guys who are much younger then she is. However she is the most coolest awesome (drunk) person ever."

Känner att jag blev väldigt förvirrad. :D
Efter googlande inser jag att VLIN måste vara vin.

@Petruska om det duger med torkade trattisar kan du få av mig.

En magisk förklaring av VLIN.

Jag är kär i ordet Vlin, det är så nedrans sött. Det uppfanns dock av @niphredil, måhända efter inmundigande av för mycket vlin, men det kan vara en missupfattning.

Jag glömde frukost, hann inte lunch och plötsligt var klockan 19 och jag gråtfärdig. Åt då en burk kalla, hackade grönsaker med guckamucka. Efter en timme när det kändes bättre åt jag en skål pasta med parmesan.
Imorgon ska jag äta tacos. Till frukost, lunch och middag! Klapp klapp klapp.

Jag äter antipasto, jag köpte någon multipack på ICA billigt (prosciutto och någon sorts salami). Eftersom jag är aptrött efter att ha gått av skift associerar jag till orten Antibrännäs som faktiskt existerar (jag har åkt igenom byn). Namnet borde kännas lite deprimerande men jag får mer vibbar av allmänt anti, lite uppkäftigt liksom.

Det borde finnas en historia där, eller hur @Miran?

Alltså det här med varm fläderbärssaft var ju inte dumt alls?! Hur mycket det egentligen påverkar förkylningen är kanske mer oklart - det är inte så jag skulle känna mig redo att springa en halvmara idag heller om än något högre medvetande. Men det känns i alla fall ytterst vitaminrikt och mustigt, tjockt blodrött och lite sådär allmänt vintermysigt som dryck när man är eländig.

Kanske den har stått till sig lite av lagringen och kanske den blev lite bättre i smaken av att jag blandade i en hel del äpplen i saftkokningen, men helt klart ska jag försöka komma ihåg att göra om det experimentet! (Och helt klart ska den drickas varm, och enbart varm - kall flädersaft hör enbart ihop med blomsaften.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 621
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 137
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 194
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat