Mineur
Moderator
"Whisky may not cure the common cold, but it fails most agreeably", som det står på vår kyl.För övrigt finner jag det upprörande och ytterst orättvist att en rejäl förkylning innebär att varken kaffe eller vin smakar gott. Möjligen glögg, men den är förbrukad sedan tidigare.
Återstår vatten och single malt. Och glass. Man kan alltid lita på glass. Men jo! När jag nu skriver detta kommer jag på att det minsann står en flaska hembrygd fläderbärssaft från i höstas i källaren! Den är inte så supergod - blomsaften klart bättre - men det lär ju vara en bra meducin mot sånt här mög. Och tillverkades lite för det ändamålet. Menyn härmed ändrad - och fläderbärssaften kan väl duga lite grann som skåpsrensning?
De hörde väl att frysrensning var på modet helt enkelt, och ville hjälpa till!Blev ingen kotlett idag för fluffvargen tyckte det va en skitbra idé att sno påsarna med kött jag lagt i vasken för upptining Så hunden / ev hundarna tryckte i sig 4 kotletter med ben och en 1,2 kg skinkstek så vi dök ner i frysen igen. Det fick bli stekt korv med stuvade mackisar yay liksom
Du har inte hört talas om den där funktionen "spoiler" va?Mina ögon! Ska skrubba dem med svinto så fort jag förstört även er kväll med denna vidriga skapelse, polarkakssmörgåstårta är förlåtet!
Visa bifogad fil 11204