Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag röstar på tacos. Ser verkligen fram emot att få läsa @Petruskas beskrivningar av att ha ätit köttfärs med pulverkrydda, majschips och såssås på burk. Det kommer bli humor på hög nivå! :D

Humpf!

Inte ens plastBARNBARNET kommer att bli glatt över detta. Hen vill äta OVANLIG mat hos oss, och jag betvivlar att svennetacos räknas dit.

(Men jag köper regelbundet hela Santa Maria-kittet, med vidhängande burkmajs och allt. Jag ger bort matkassar i välgörenhetssyfte minst en gång i månaden, och då visar det sig alltid att fattiga mammors barn drömmer om taco och att mammorna knappt ens vågar be om det. Numera frågar jag alltid om barnens favoriträtt och insisterar på att få köpa det vad det än är. Om det är något jag verkligen unnar fattiga mammors barn, så är det att få känna sig VANLIGA.)

Men alltså, inte är jag väl den enda medelklassborgarbrackan i den här tråden?! Jag har känt mig bland vänner! :(

Klart du är bland vänner, borgarbrackor är vi väl lite till mans och kvinns och hens här. Däremot tror jag att du kanske har lite mindre kulturellt skräpmatskapital att stoltsera med, än exempelvis undertecknad som gillar både banan och curry i mat, tacos samt chips med dipp (!!!) nån gång per år. :D

Humpf!

Inte ens plastBARNBARNET kommer att bli glatt över detta. Hen vill äta OVANLIG mat hos oss, och jag betvivlar att svennetacos räknas dit.

(Men jag köper regelbundet hela Santa Maria-kittet, med vidhängande burkmajs och allt. Jag ger bort matkassar i välgörenhetssyfte minst en gång i månaden, och då visar det sig alltid att fattiga mammors barn drömmer om taco och att mammorna knappt ens vågar be om det. Numera frågar jag alltid om barnens favoriträtt och insisterar på att få köpa det vad det än är. Om det är något jag verkligen unnar fattiga mammors barn, så är det att få känna sig VANLIGA.)

Åh, då vet du vad du behöver för ingredienser redan! Suveränt!

Jag funderar på (baserat på tråden) vad du skulle önska om det var tvärtom - alltså om det var du som behövde hjälp av en bättre ställd välgörare med en matkasse:

Potatis till gnocchi
Tryffel
VLIN
Sparris
VLIN
aubergine
arborioris
VLIN
punsch
chèvre
VLIN

Bra kasse det skulle bli :D

Jag funderar på (baserat på tråden) vad du skulle önska om det var tvärtom - alltså om det var du som behövde hjälp av en bättre ställd välgörare med en matkasse:

Potatis till gnocchi
Tryffel
VLIN
Sparris
VLIN
aubergine
arborioris
VLIN
punsch
chèvre
VLIN

Bra kasse det skulle bli :D
Gärna lite torkad karljohansvamp och parmesan också, tack. :)

Sådana kassar var för övrigt ungefär vad jag brukade få av min Ömma Moder under min studenttid.

Min likaledes Ömme Fader, som har något lite mer ingående kännedom om ont om pengar, brukade komplettera med kassar med pasta, potatis, havregryn, mjölk, kaffe, med mera i samma något mer jordnära stil.

Gärna lite torkad karljohansvamp och parmesan också, tack. :)

Sådana kassar var för övrigt ungefär vad jag brukade få av min Ömma Moder under min studenttid.

Min likaledes Ömme Fader, som har något lite mer ingående kännedom om ont om pengar, brukade komplettera med kassar med pasta, potatis, havregryn, mjölk, kaffe, med mera i samma något mer jordnära stil.
Bra tänkt. Man har ju TVÅ föräldrar med ansvar.

Själv brukade jag få kontanter under studenttiden, i slutet av vårterminen innan lönen från sommarjobbet började komma in. Gissningsvis gick de till hämtpizza.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 625
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 137
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 196
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka