Jag brukar köpa på Coop på Avenyn. Där kan man notera att både en och annan kulturtant tycks ha samma last.
Jag ska säga åt särbon att han har godissmak som en kulturtant
Edit: Han tycker om bananbakelser också...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar köpa på Coop på Avenyn. Där kan man notera att både en och annan kulturtant tycks ha samma last.
TVÅ föräldrar med radikalt olika erfarenheter och klassbakgrund är att rekommendera! När jag möblerade mitt sommarhus (det var under studenttiden, det med) tog min Ömme Fader med mig till Myrorna där vi köpte ett komplett möblemang plus köksutrustning för 4000 kronor. Sedan kom min Ömma Moder med ett par överblivna danska designmöbler, som troligen hade kostat mer än så per styck om jag hittat dem någonstans.Bra tänkt. Man har ju TVÅ föräldrar med ansvar.
Själv brukade jag få kontanter under studenttiden, i slutet av vårterminen innan lönen från sommarjobbet började komma in. Gissningsvis gick de till hämtpizza.
Jag funderar på (baserat på tråden) vad du skulle önska om det var tvärtom - alltså om det var du som behövde hjälp av en bättre ställd välgörare med en matkasse:
Potatis till gnocchi
Tryffel
VLIN
Sparris
VLIN
aubergine
arborioris
VLIN
punsch
chèvre
VLIN
Bra kasse det skulle bli
När jag jobbade i teknikbranschen brukade födelsedagstårtorna vara dekorerade med typ skumbananer och sega råttor. Man tycktes anse att det var vad som kännetecknar en god tårta.Jag ska säga åt särbon att han har godissmak som en kulturtant
Edit: Han tycker om bananbakelser också...
TVÅ föräldrar med radikalt olika erfarenheter och klassbakgrund är att rekommendera! När jag möblerade mitt sommarhus (det var under studenttiden, det med) tog min Ömme Fader med mig till Myrorna där vi köpte ett komplett möblemang plus köksutrustning för 4000 kronor. Sedan kom min Ömma Moder med ett par överblivna danska designmöbler, som troligen hade kostat mer än så per styck om jag hittat dem någonstans.
Bra tänkt. Man har ju TVÅ föräldrar med ansvar.
Själv brukade jag få kontanter under studenttiden, i slutet av vårterminen innan lönen från sommarjobbet började komma in. Gissningsvis gick de till hämtpizza.
Vaskar?Har en box vitt i kylskåpet som behöver drickas men jag börjar mer och mer förvandlas till nykterist av nån anledning, sååå- vad hittar jag på med vinet??
Som barn fick jag varm fläderbärsaft när jag var förkyld.För övrigt finner jag det upprörande och ytterst orättvist att en rejäl förkylning innebär att varken kaffe eller vin smakar gott. Möjligen glögg, men den är förbrukad sedan tidigare.
Återstår vatten och single malt. Och glass. Man kan alltid lita på glass. Men jo! När jag nu skriver detta kommer jag på att det minsann står en flaska hembrygd fläderbärssaft från i höstas i källaren! Den är inte så supergod - blomsaften klart bättre - men det lär ju vara en bra meducin mot sånt här mög. Och tillverkades lite för det ändamålet. Menyn härmed ändrad - och fläderbärssaften kan väl duga lite grann som skåpsrensning?
Jag vet inte om det hjälpte mot förkylningen, men jag blev alltid frisk efter ett litet tag. Mot smaken på saften hjälper det rejält. Kall var odrickbar, varm var god!Hjälpte det? Osäker på om jag har testat och om det smakar för djävligt och inte gör någon nytta så kan jag ju fokusera mer på single malt och glass i stället.
Mitt mantra i sådana lägenBlev ingen kotlett idag för fluffvargen tyckte det va en skitbra idé att sno påsarna med kött jag lagt i vasken för upptining Så hunden / ev hundarna tryckte i sig 4 kotletter med ben och en 1,2 kg skinkstek så vi dök ner i frysen igen. Det fick bli stekt korv med stuvade mackisar yay liksom
Jag mumlade mest - Tur du undviker mig annars hade jag ströpit dig!Mitt mantra i sådana lägen
"det är roligt med hund det är roligt med hund det är roligt med hund"
Men se det från den ljusa sidan - du fick rensat ännu merJag mumlade mest - Tur du undviker mig annars hade jag ströpit dig!