Ugnsgrillad kyckling med lime, vitlök och lök, rostad sötpotatis med chili, vinbärsgelé, sherrysås och brysselkål. Gott!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pulled pork är ju det första jag kan komma på. Iaf om det är karré. Är det kotlett i bit så ugnsbakad.Mitt jobb förser mig ofta med större mängder kött, lagom till helgen. Den här veckan har det resulterat i att jag kom hem med 3-4 kg prima bacon . Blir carbonara ikväll !
Fick också med mig några kilo av vad jag tror kallas karré (inte kotletter, utan hel) på svenska. Den är dock reserverad till katten för jag vet inte vad man kan hitta på med en sådan klump .
Pulled pork är ju det första jag kan komma på. Iaf om det är karré. Är det kotlett i bit så ugnsbakad.
Du uppdaterar alldeles för sällanUgnsgrillad kyckling med lime, vitlök och lök, rostad sötpotatis med chili, vinbärsgelé, sherrysås och brysselkål. Gott!
Du uppdaterar alldeles för sällan
Jag hade en sån bit förra veckan. Blandade mortlade olivolja, vitlök, rosmarin, timjan ä, färsk ingefäraboch chiliflakes och smorde in den med. In i lergryta tills den hade 75 grader innertemp. Serverades med egna klyftpotatis, vitlöksbroccoli, gräddsås och hemmagjord vinbärsgele.I så fall är det säkert kotlett i bit jag har, för när jag luftade idén om pulled pork för en kollega fick jag veta att det är för lite fettmarmorering (eller något liknande) i den här. Katten gillar i alla fall min inkompetens på området .
Ja gör det! Tycker alltid att din mat låter så god och inspirerandeÅh vad snällt sagt, nu blev jag nästan lite rörd. Jag läser tråden varje dag, men livet kommer liksom emellan oftast när det gäller att skriva själv. Ska tänka på det!
Mitt jobb förser mig ofta med större mängder kött, lagom till helgen. Den här veckan har det resulterat i att jag kom hem med 3-4 kg prima bacon . Blir carbonara ikväll !
Fick också med mig några kilo av vad jag tror kallas karré (inte kotletter, utan hel) på svenska. Den är dock reserverad till katten för jag vet inte vad man kan hitta på med en sådan klump .
Jag hade en sån bit förra veckan. Blandade mortlade olivolja, vitlök, rosmarin, timjan ä, färsk ingefäraboch chiliflakes och smorde in den med. In i lergryta tills den hade 75 grader innertemp. Serverades med egna klyftpotatis, vitlöksbroccoli, gräddsås och hemmagjord vinbärsgele.