Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter med RESTFEST!
Överbliven spetskål, blomkål och paprika i ugn med sambal oelek, soja och sesamfrön. Risnudlar, srirachamajonäs och jordnötter till.

Fick sen en ledsen semla av sambon som kompensation för utebliven sådan igår. Det är kärlek det :love: :D

Jag har redan erbjudit trattkantareller. Är det verkligen okej att var så kräsen???:cautious:

Ännu en arbetsdag med konstigt matintag. God macka på fik i Skara. En väldigt rosa bakelse efteråt. Sen fick jag en väldigt rosa bukett av dagens arbetsgivare. Mycket rosa idag. :)
Jag vill JÄTTEGÄRNA ha trattkantareller!! :heart

Fernet Branca är inte riktigt ett alternativ till just det.

p.s Min temafrysrensning vädrar morgonluft!!!

Kommer att ha gäster två helger i rad, alla äter kött så nu jäklar ryker alla gamla bitar av älg och rådjur. Lite rökt fläsk och svamp kommer också att ryka. :):banana:Ska koka äppelmos på de sista äppelklyftorna och göra mer jordgubbsglass. Sen är jag nästan nere i botten.

Friterat för första gången i livet! :D
Pommes blev det - goda sådana, även om de kunde varit lite krispigare.
Lövbiff, hemmagjord bearnaisesås och sparris. Amarone i glasen.

@Killaloes päronpaj till efterrätt. :up:
Låter urgott! :love: och imponerande att fritera!

Vad tyckte du/ni om pajen?

Men va? Hur stort är ditt stora Ica? Trodde det var standard med sriracha i typ alla större butiker som har en ”asiatisk” hylla? :o

Har du någon annan större affär i närheten? Eller vägarna förbi någon? :)

Ica Maxi är den största. Finns Coop också. Och Willys. Får kolla lite noggrannare i morgon. Men ville veta var det troligast finns. Gillar inte att shoppa. :)

Ica Maxi är den största. Finns Coop också. Och Willys. Får kolla lite noggrannare i morgon. Men ville veta var det troligast finns. Gillar inte att shoppa. :)
Borde verkligen finnas på ett Ica Maxi på den asiatiska hyllan! :)
Den här sorten har jag hemma och den är köpt just på Maxi

13334650

Jamen personalen, de kanske kallar den något annat. De vet ju tex inte heller vad kålrabbi är, men de brukar kunna numret.

Svårt att fråga om var nummer xxx håller hus på hyllorna när man inte vet numret själv, känner jag. Om jag chansar och frågar efter 2187 och så visar det sig t,ex vara nyponpuré ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 619
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 134
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 193
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka