Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade få med mig 3 kg gul lök från Coop (för fina 12 spänn) Så kom med era bästa recept baserat på lök, tänker mig en smarrig löksoppa kanske :d

Sen blev det en flaska sriracha-mayo!! Har den vanliga sen innan, så hoppas den här är lika god som jag hoppas! :nailbiting::love:

Tjoho! Coop levererade idag. Råkade hitta färska räkor också. Inte mig emot. DSC_1619.webp

p.s jag köpte smågodis också. Behöver VERKLIGEN tröstäta. Ingen stipendium och bilen fick dödsdom i besiktningen. :(

p.s jag köpte smågodis också. Behöver VERKLIGEN tröstäta. Ingen stipendium och bilen fick dödsdom i besiktningen. :(
Misär.

Här råder också fortsatt medelklassmisär. Jag pimpade en rest bulgur med diverse rester av frön och torkat granatäpple och sånt och serverade med frysrensad falafel. Falafeln var köpt på Orienhuset och ganska god, men jag fick inte till en bra yta.

Fyndade polka- och rödbetor i kylen så gjorde paj på dessa ihop med nyköpta gulbetor, fetaost, karamelliserad rödlök och spenat. Testade nytt recept på pajskal med massa parmesan i - det smakade inte supermycket av osten men det var ju definitivt inte äckligt! :D.
Sallad med blandade blad, hyvlad zucchini, hyvlad morot och pumpafrön samt en yoghurtsås med hackade valnötter. Är ändå nöjd med att typ allt förutom yoghurten, spenat och gulbetor fanns hemma för att få ihop denna färgsprakande paj :D

Ännu mer misär! Min björnbärssylt har nästan brunnit upp i grytan, för jag glömde den och jag är så förkyld att jag inte märkte lukten. Tur att jag inte har någon brandvarnare! Fan vad den hade låtit!

Gjort köttgryta på frysrensad entrecote, vin, Karljohan och en massa grönsaker. Verkar lovande .Får se vad gästerna tycker i morgon.

Till efterrätt ska jag göra vaniljglass. Som ska serveras med varm hjortronsylt i Mirans toscaskålar. Ska baka skålarna i morgon. Nu ska jag tröstdricka lite vin till.

Förresten, skåningar här i tråden! Är det någon av er som lyckats lägga vantarna på ett paket Pulled Oats? Var, i så fall? Mina föräldrar kommer över nästa vecka och jag vill hemskt gärna att de ska ta med sig ett paket så jag kan prova, men stackars pappa har ränt runt i massor av affärer utan att hitta. :down:

Jag har för mig att jag sett det lite överallt i Malmö, definitivt på Ica på möllan!

Jag plockade fram grytbitar och nån skinkstek ur frysen och malde ner det till färs, så ikväll blir det kålpudding :d Serveras med gräddsås, koktpotatis och nåt grönsaksaktigt.

Till efterrrätt blir det fruktansvärt misslyckade macarons :laugh:

Det är på tok fär lite TACOS och FREDAGSMYS i den här tråden idag! Varför är det ingen som skriver om sin episkt vanliga fredagskväll? :(

Hälsningar
”Har micrat en fryst färdigrätt pga lathet”

Laxstubbe från ICA Tallen i Vilhelmina :up: på väg hemöver och det var typ det enda jag åt igår... bokstavligen :o

Mellanlandade hos särbon (dock sans särbo, han är i Norge) så strax ska jag fånga katten och ha in henne i buren för att åka vidare. Ikväll är jag sugen på thai men vi får se, det beror på hur lång tid det tar att åka hem (det var snorhalt igår, kom jag upp i 100km/h började det spinna).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 616
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 134
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 192
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka