Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
I min frys finns för mycket bönor av olika sorter, för mycket björnbär och ett par flaskor nubbe.

Björnbär (kan aldrig bli för mycket) och bönor (också i en utsökt alldeles lagom mängd) hittas även i den Lillgrådiska frysen! Nubben åkte ut vid avfrostningen. Den hinner nog svalna till nästa midsommar igen. :D

Men det är en intressant utmaning om man bara får använda de ingredienser som finns i frysen, och de består av ohemula massor av bönor, björnbär och nubbe. En mycket annorlunda och mycket alkoholhaltig smoothie, kanske? Alternativt spritflamberade bönor och björnbär.

Björnbär (kan aldrig bli för mycket) och bönor (också i en utsökt alldeles lagom mängd) hittas även i den Lillgrådiska frysen! Nubben åkte ut vid avfrostningen. Den hinner nog svalna till nästa midsommar igen. :D

Men det är en intressant utmaning om man bara får använda de ingredienser som finns i frysen, och de består av ohemula massor av bönor, björnbär och nubbe. En mycket annorlunda och mycket alkoholhaltig smoothie, kanske? Alternativt spritflamberade bönor och björnbär.

Chutney kanske?

Ja ingen kryddmix utan färsk chili och vitlök fräste jag i stekpannan och fina färska svenska räkor som jag fick tag i stekte jag lite snabbt i chili och vitlöken efter en stund. Blev väldigt gott. Om du med små usla räkor menar svenska så var det sådana.

Här kostar färska räkor just nu 299kr/kg, så jag näns inte göra annat än äta dem som de är om jag köper dem.

Jag råkade oavsiktligt göra en kylskåpsrensning igår. Till middag blev det wok på allt som fanns i grönsakslådan(broccoli, morot, pak choi, portabello, ingefära, vitlök, lök, sugar snaps(ok, ur frysen)) med stekt tofu, nudlar, fryst(!) koriander och sriracha.

Jättegott och för första gången i detta SAMBOSKAPS historia blev det matlåda över. Jag har verkligen försökt tidigare, men hur jävla mycket mat jag än lagar går liksom allt åt när vi äter ihop. Och det är inte jag som är den felande länken, just sayin...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
29 685
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 140
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 196
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka