Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fortsatte med yoghurttemat då de två sista bananerna behövde ätas upp. Vanligen köper jag inte färska frukter och grönsaker från utanför Europa, men det här var ett specialfall. Gott, i alla fall. Torkad frukt och nötter skulle jag kunna leva på! Synd att det är så vansinnigt energirikt.

men jag drabbades av nån sorts behov av mer matig föda och gjorde en sallad på grönkål, tomater, en rest av stekt squash och svarta bönor och rostade pumpafrön. Det var också gott. Till dessert vin och wasabinötter.
Men lägg av! Jag som trodde att vi hade någon slags underförstådd överenskommelse om att vara sanslöst onyttiga och misäriga tillsammans, hela kvällen! :cry:

MVH Hon som definitivt inte kom längre än till chokladbollssmeten. Och wienerbröden (2). Hon som också känner sig lite märkligt svullen idag, av någon outgrundlig anledning. :angel:

Efter regn kommer solsken, och efter igår kom idag. Kefir (himma"lagad" tack vare motiverad partner), frukt och nötter till frukost. Frittata med rödbeta och fetaost samt sallad på sockerärtor, apelsin, hasselnötter och honung till lunch. Middag blir vegetarisk lasagne, tror jag. Och vin.

Men lägg av! Jag som trodde att vi hade någon slags underförstådd överenskommelse om att vara sanslöst onyttiga och misäriga tillsammans, hela kvällen! :cry:

MVH Hon som definitivt inte kom längre än till chokladbollssmeten. Och wienerbröden (2). Hon som också känner sig lite märkligt svullen idag, av någon outgrundlig anledning. :angel:
Fast till mitt försvar vill jag åberopa min dessert. VLIN och wasabinötter(hela resten av påsen och jag delad INTE med mig). Vad är väl lite sallad inemellan? Jag är också svullen idag, ty jag har PMS. Oh the joy!

Funderar lite på en liten sallad på mozzarella, klementinklyftor, rödlök och pinjenötter. Vad tror ni om det?

Lät som goda grejer, men du ska väl ha i nåt mer?

Själv är jag lätt förgrymmad.
Firade igår eftersom jag för första gången på evigheter mådde fint. Okej, foten är fortfarande bruten och gör ont, men det blir bättre. Men jag hade åtminstone inte grymmeförkylning med feber och halsont längre och hade dessutom fått tillbaka lite röst efter att ha varit stum i tre dygn (FRUSTRATIONEN!!!!) .

Firarläge alltså. Champagne och räkor. Vit chokladmousse med passionsfrukt efter. :d

Vaknar klockan två på natten. Med migrän. Så ont att jag knappt orkade andas. Sen kräktes jag i två timmar. :( Somnade om till slut och vaknade trött och eländig, men migränen var borta.

Alltså det borde vara förbjuset att kräkas upp champagne.:meh:

Firade igår eftersom jag för första gången på evigheter mådde fint. Okej, foten är fortfarande bruten och gör ont, men det blir bättre. Men jag hade åtminstone inte grymmeförkylning med feber och halsont längre och hade dessutom fått tillbaka lite röst efter att ha varit stum i tre dygn (FRUSTRATIONEN!!!!) .

Firarläge alltså. Champagne och räkor. Vit chokladmousse med passionsfrukt efter. :d

Vaknar klockan två på natten. Med migrän. Så ont att jag knappt orkade andas. Sen kräktes jag i två timmar. :( Somnade om till slut och vaknade trött och eländig, men migränen var borta.

Fy hundan! Usch! Det borde vara straffbart att kräkas upp champagne! Eller, kanske åtminstone förbjudet, för det får nog betraktas som straff nog att ha migrän och bli av med sin champagne på ett så plågsamt sätt. Fy så synd om dig!!

Men STUMPAN!! Vilken misär!

Men STUMPAN!! Vilken misär!

Ja, eller hur?! Det är inte rättvist. Jag är ingen ond människa. :(

Nu mår jag dock som jag ska igen, lite matt bara.

Hörrni, vad säger ni om en ny utmaning? Eller vad man nu ska kalla det. För jag antar att det är fler som borde använda upp det som finns i frysen i stället för att köpa nya grejer hela tiden?
Frysrensningutmaning alltså. Inte det???

Nähä, men vi hittade en bit limegravad lax från i julas. Den ska nymaken tillreda på något trevligt sätt idag, själv ägnar jag mig åt att vara klen. (och jobba)

Är gärna på en utmaning, men ikväll hade jag storslagna planer BARNET sköt i sank med kommentaren: kan vi inte bara äta tacos som vanliga familjer för en gångs skull?
Det är inte lätt för det stackars BARNET, se så traumatiserad hen är allaredan:cry:
Jag hade faktisk kunnat tänka mig tacos jag med. Med majs, såssås, söta bröd och allt. Jag behöver lättäten tröstmat.

Edit: om jag får vlin till.

Ah. Nej salladen är mer ett sällskap till spansk skinka, ost och vin.

Aha ... med det sällskapet behövs ju knappt nån sallad. Trodde det där var vad du skulle livnära dig på. *Miran orolig*

Miran är nu mätt också. Fick den limegravade laxen i stora kuber till potatissallad med kapris och rödlök. Plus sparris. Mycket gott. Fick vitt vin också, men det ratade jag. Har man kräkts upp champagne för några timmar sedan är man inte sugen på vin. Insåg jag efter första klunken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
29 688
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 140
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 196
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat