Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tja, jag har sovit kanske tio timmar på en vecka (jag skojar inte) vilket resulterar i att jag biter ihop käkarna såväl natt som dag = onda tänder = otrevligt att tugga. Nu börjar aptiten i alla fall komma tillbaka, så ikväll ska jag nog prova med några pannkakor.
Det låter hemskt jobbigt. Stackars dig! Hoppas att pannkakor hjälper.

Åh, ett intressant alternativ till min planerade middag! Fast nä, chokladbollssmet innehåller nog lite för mycket fiber (fibrer? Vad säger man?) för min smak tror jag. Havregryn och sånt, det kan aldrig vara nyttigt!
Jag tycker din middag lät lysande, men kanske behöver du lite chokladbollssmet till dessert?

Fibrer. Min lär dessutom få innehålla extra mycket fibrer, för jag har visst bara dinkelgryn hemma. Och inget smör, men grädde kanske funkar lika bra? Det blir ju i stort sett smör efter lite omrörning. Vet inte var detta plötsliga smetsug kommer från, men jag antar att det bara är att underordna sig. Drifter är drifter, helt enkelt.

Jag tycker din middag lät lysande, men kanske behöver du lite chokladbollssmet till dessert?

Fibrer. Min lär dessutom få innehålla extra mycket fibrer, för jag har visst bara dinkelgryn hemma. Och inget smör, men grädde kanske funkar lika bra? Det blir ju i stort sett smör efter lite omrörning. Vet inte var detta plötsliga smetsug kommer från, men jag antar att det bara är att underordna sig. Drifter är drifter, helt enkelt.
A woman's gotta do what a woman's gotta do...

Säger jag, och äter ett wienerbröd till. Vet inte riktigt var den här eftermiddagen är på väg med mig, men inte är det på någon hälsoresa i alla fall!

Imorgon är en ny dag, osv.

Tillägg: Jag åt i alla fall sallad till lunch. Ur en gammal glassburk. Det kändes härligt ironiskt.

Av olika anledningar blev det varken vegetariskt eller middag i Majorna idag - jag och sambon hamnade på Barleys Food Factory och käkade burgare. Gott! Det blev en pulled pork-burgare för mig och så äpplepaj med glas samt varm choklad till efterrätt.
Kanske åt jag en del av sambons ostiga pommes också, kanske.
På det hela taget en trevlig kväll och jag ser fram emot att testa restaurangtipsen vid ett annat tillfälle :)

Det blev trerätters! Det går tydligen att göra riktigt god chokladbollssmet på dinkelgryn, kokos, socker, starkt kaffe, grädde och finkakao. Jag rörde ihop i en mugg och åt med sked. Mer hade gått att få ner, men jag drabbades av nån sorts behov av mer matig föda och gjorde en sallad på grönkål, tomater, en rest av stekt squash och svarta bönor och rostade pumpafrön. Det var också gott. Till dessert vin och wasabinötter.

Fylld pasta med svamp och tryffel som jag stekte med broccoli och lite serranoskinka, och sedan parmesan över alltihop. Jag är en bortskämd kvinna!

Imorgon vill jag laga något gott. Jag har ganska mycket serranoskinka, för partner hade dåligt samvete för mig då hen var i Spanien nyligen. Finns det något extraordinärt gott sätt att servera den, någon rätt där den kommer till sin rätt lite extra, eller något annat?

Fylld pasta med svamp och tryffel som jag stekte med broccoli och lite serranoskinka, och sedan parmesan över alltihop. Jag är en bortskämd kvinna!

Imorgon vill jag laga något gott. Jag har ganska mycket serranoskinka, för partner hade dåligt samvete för mig då hen var i Spanien nyligen. Finns det något extraordinärt gott sätt att servera den, någon rätt där den kommer till sin rätt lite extra, eller något annat?

Med OST. Och VLIN.

Jag har ett komplicerat förhållande till nutella därför att min morfars namn på det var en sammansättning mellan n-ordet och -smör.

Avskyvärt. Och fullt möjligt att säga i den rasistiska struktur som tiden för min barndom var, och då ännu så mycket mindre tydliggjort än nu. En tid då föräldrar också bekymmersfritt läste om kurrekurredutter för sina barn och ingen höjde ett ögonbryn över den där vite kungen. Fy fan.

Tycker du på riktigt att det är ett problem att Pippis pappa i en SAGA är kung på en ö med det namnet? Jesus... :laugh:

Tycker nog att det är värre att mamman är död och att ungen bor själv faktiskt.. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
29 694
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 140
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 197
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka