Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagsen middag bjöd på tacokyckling med ris och vitlöksås med en kylskåpsslaw till :up:

Och som straff för gårdagens mellis:angel: är det fastdag idag, som inleda med en kopp te och keso med färsk ananas och kiwi :d

Ja för fasen! Kanske citron som piggar upp nyponen lite?

Jag tror på det, förutsatt att du får till höga smaker så att inte allt blir en jolmig mesighet smakmässigt. Lite citron i nypinen, kanske lite bittermandel i mandelbottnen?

Tack hörreni! :love: Superbra tips där med citronen och bittermandeln!

Det är verkligen guld värt att få bolla lite tårt-tankar med er.

Ätit slut på lagret av matlådor.
Igår blev det pyttipanna, ägg och inlagda rödbetor. Kommer att bli detsamma till lunch idag.
Ikväll ska jag laga ett gäng matlådor igen. Blir någon variant på kycklinggryta med.ris eller bulgur eller liknande.

Yoghurt med banan och nötter och torkad frukt till lunch. Ju fler sorters nötter och torkad frukt, desto bättre. Sen är det ännu bättre med bär än med bananer, men det är så ont om bär så här års. Favoritlunch!

Jag är gräsänka och känner mig dessutom lite ynklig på flera sätt, så jag tror att jag ska köpa hem det mest fiberfattiga bröd jag kan hitta och vältra mig i bröd, olivolja, balsamvinäger och någon god ost ikväll. Kanske att jag lyssnar på Edward Blom och äter lite choklad också, för att riktigt sätta pricken över i:et.

Usch då, vad har du dragit på dig? Låter inte ett dugg kul! :(

Tja, jag har sovit kanske tio timmar på en vecka (jag skojar inte) vilket resulterar i att jag biter ihop käkarna såväl natt som dag = onda tänder = otrevligt att tugga. Nu börjar aptiten i alla fall komma tillbaka, så ikväll ska jag nog prova med några pannkakor.

Igår ägnade jag mig åt kombinerad kylskåpsrensning(en massa grönt höll på att krypa sin väg) och prokrastinering, vilket resulterade i en grönsaksgryta på schalottenlök, stjälk- och rotselleri, potatis, brysselkål och grönkål. Chiliflakes, vitlök och bra olivolja som smaksättare och jag tror att det var något magiskt med rotsellerin, för det blev himmelskt gott. Jag älskar grönkål! Åt med varmrökt lax och bladpersilja.

Idag åt jag resterna till lunch, denna gång utan lax, men med ett stekt ägg och lite rostade kikärtor. Gott idag igen!

Tja, jag har sovit kanske tio timmar på en vecka (jag skojar inte) vilket resulterar i att jag biter ihop käkarna såväl natt som dag = onda tänder = otrevligt att tugga. Nu börjar aptiten i alla fall komma tillbaka, så ikväll ska jag nog prova med några pannkakor.
Usch, så jobbigt det låter, Anna! Din stackare, hoppas du får ta igen sömnen snart så kroppen får slappna av lite❤️

Usch, det låter jättetufft! Lider med dig och hoppas att pannkakor funkar! :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
29 695
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 140
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 197
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka