Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker du på riktigt att det är ett problem att Pippis pappa i en SAGA är kung på en ö med det namnet? Jesus... :laugh:

Tycker nog att det är värre att mamman är död och att ungen bor själv faktiskt.. :angel:
Min kompis tre barn, vilkas pappa råkar vara fransman och svart, frågade försiktigt en dag "Vad var Pippis pappa för en kung, egentligen?". Kompisen drog snabbversionen av postkolonial teoribildning, anpassad för barn med en genomsnittsålder på ca 5 år, och satte sig sedan och grät. Jag förstår henne. Detta var häromdagen.

Sådant händer hela tiden bland oss som själva är vita men som av olika skäl har icke-vita barn omkring oss.

Ja. Det är ju det givna, liksom. Jag har även fått lite ostar. Samt en flaska VLIN med häst på etiketten, svindyrt och i övrigt helt okänt.

Men mat. Lagad, varm härlig mat med serranoskinka? Är inte det bra?

Kanske... den är ju god att steka knaprig i ugn, men det blir ju mer som en spröd bacon. Gott till tortellini i och för sig.
Linda runt en dadel med en liten mandel inuti och stoppa i ugnen. Men den blir ju seeeeeg rätt lätt. Knaprig eller kall liksom.

Tycker du på riktigt att det är ett problem att Pippis pappa i en SAGA är kung på en ö med det namnet? Jesus... :laugh:

Tycker nog att det är värre att mamman är död och att ungen bor själv faktiskt.. :angel:

Nu blir det lite OT, men faktum är ju att man tex. knappt kan få tag på Tintin i Kongo och att Stina Wirséns karaktär Lilla hjärtat som stoppades eftersom det är ganska rasistiskt med en Golliwog-liknande karaktär. I takt med att vi blir mer medvetna om rasistiska stereotyper så är det ganska naturligt att ifrågasätta.

Hörni matvänner med koll.

Jag har en burk räkor i lake i kylen. Ingen favorit men vill ogärna slänga mat och planerade därför för någon slags räkpasta.

Kollade dock nyss datumet och den gick visst ut 20 januari... Skaldjur ska ju inte ätas gamla, men hur är det när de ligger i lake - i OÖPNADD burk? Känns mer hållbart liksom, men vill ju inte förgifta varken mig eller maken :p

Jag har en burk räkor i lake i kylen. Ingen favorit men vill ogärna slänga mat och planerade därför för någon slags räkpasta.

Kollade dock nyss datumet och den gick visst ut 20 januari... Skaldjur ska ju inte ätas gamla, men hur är det när de ligger i lake - i OÖPNADD burk? Känns mer hållbart liksom, men vill ju inte förgifta varken mig eller maken :p
De är skalade, alltså? Jag hade ätit dem om de inte luktar illa.

Ät.

Jag orkade inte ens köpa färdiga pannkakor igår. Sådan är nivån! ;) Men micrade snabbnudlar och några kakor gick bra då med. Och så drack jag massor av körsbärssaft i bubbelvatten och någon gång framåt trerycket lite kassler.

Nu är jag faktiskt pigg nog att ha aptit på så spännande saker som keso och tomatjuice!

Helgen är välkommen, jag säger bara det. Och om någon granne börjar borra 07:56 även dessa helgmorgnar finns det en distinkt risk för MORD.

Jag orkade inte ens köpa färdiga pannkakor igår. Sådan är nivån! ;) Men micrade snabbnudlar och några kakor gick bra då med. Och så drack jag massor av körsbärssaft i bubbelvatten och någon gång framåt trerycket lite kassler.

Nu är jag faktiskt pigg nog att ha aptit på så spännande saker som keso och tomatjuice!

Helgen är välkommen, jag säger bara det. Och om någon granne börjar borra 07:56 även dessa helgmorgnar finns det en distinkt risk för MORD.

Med tanke på allt borde du komma undan MORD pga förmildrande omständigheter :angel: :D

Hoppas du kan vila upp dig ordentligt i helgen :heart

Flunsa? Krya på dig, micrade nudlar och keso är inte ett värdigt liv!

Flunsa? Krya på dig, micrade nudlar och keso är inte ett värdigt liv!

Nä, jag är inte ens sjuk per se, jag har bara inte sovit mer än typ elva timmar på nio nätter nu. Utan egentlig förklaring. Eller ja, det har hänt en del tråkiga saker den senaste veckan så ett par nätter är förklarliga, men nu är liksom allt uppklarat på olika sätt och det känns inte som om jag ligger och grubblar på något, jag bara... sover inte. Och är således fullständigt jefvla utmattad på dagarna. Men nu är det i alla fall snart helg :)

Nä, jag är inte ens sjuk per se, jag har bara inte sovit mer än typ elva timmar på nio nätter nu. Utan egentlig förklaring. Eller ja, det har hänt en del tråkiga saker den senaste veckan så ett par nätter är förklarliga, men nu är liksom allt uppklarat på olika sätt och det känns inte som om jag ligger och grubblar på något, jag bara... sover inte. Och är således fullständigt jefvla utmattad på dagarna. Men nu är det i alla fall snart helg :)

:heart :heart

Men om du är så sömndepraverad, verkar väl ett litet läkarbesök vara en bra idé? Hellre sömn på kemikalier än inte alls, tänker jag. ?

Men om du är så sömndepraverad, verkar väl ett litet läkarbesök vara en bra idé? Hellre sömn på kemikalier än inte alls, tänker jag. ?

Absolut! Jag kan inte ta just den sortens kemikalier, tyvärr. (Insomningstabletter och sådant.) Men har nu fått tips (av läkare) om att testa dubbel dos Atarax ett par tre timmar innan sänggående och det har jag hemma, så ska prova det ikväll.

Absolut! Jag kan inte ta just den sortens kemikalier, tyvärr. (Insomningstabletter och sådant.) Men har nu fått tips (av läkare) om att testa dubbel dos Atarax ett par tre timmar innan sänggående och det har jag hemma, så ska prova det ikväll.

Jag mår apa på insomningstabletter men kan äta valeriana med bra resultat. Kan det vara något?

Jag mår apa på insomningstabletter men kan äta valeriana med bra resultat. Kan det vara något?

Har provat förr (i och för sig rätt många år sedan) utan resultat, även sådana där droppar, vad heter de? Rescue Remedy på engelska. Räddningsdroppar? Men allt är värt ett försök, fungerar nu inte Ataraxversionen ikväll ska jag ge mig ut i hälsokosten imorgon :) Tack för tips!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
29 693
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 140
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 197
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka