Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha ... med det sällskapet behövs ju knappt nån sallad. Trodde det där var vad du skulle livnära dig på. *Miran orolig*

Miran är nu mätt också. Fick den limegravade laxen i stora kuber till potatissallad med kapris och rödlök. Plus sparris. Mycket gott. Fick vitt vin också, men det ratade jag. Har man kräkts upp champagne för några timmar sedan är man inte sugen på vin. Insåg jag efter första klunken.
Frukt och grönsaker behövs väl alltid, iofs. Typ enbart ostar och skinka känns närmast sunkigt, tycker jag.

Jag är definitivt med på en frysrensningsutmaning. Känns välbehövligt! :D

Dagens middag, burritos med svarta bönor och portabello, gratinerad med tomatsås och massvis med ost :D
Guacamole och créme fraiche till.
Avslutade kvälle med vaniljglass, kolasås, chokladsås, jordnötter och marshmallows. Lite lätt illamående nu men såååå värt det :angel:

Jag är med på frysrensarutmaning! Jag har dessutom redan börjat lite :o:angel: Har alldles för mycket kött i frysen som bara ligger.

Dessutom tittade jag på Mandelmanns gård :angel: och har fått för mig att jag ska testa på att göra egen halloumi :rofl: Nu måste jag bara hitta någonstans där dem säljer löpe :confused:

Med nyavfrostad frys och i huvudsak identifierat innehåll, så verkar det som en god idé att försöka rensa lite till. Identifierat är bland annat två stora bitar högrev, drygt ett kilo rostbiff, en rejäl entrecote och en oxfilé. Samt trattkantareller från tidernas begynnelse. Bland annat.

Och i morgon är det dags att hämta nästa köttlåda från rödkullakossorna, så då fylls lagren på direkt igen.... i-landsproblem, onekligen.

Med nyavfrostad frys och i huvudsak identifierat innehåll, så verkar det som en god idé att försöka rensa lite till. Identifierat är bland annat två stora bitar högrev, drygt ett kilo rostbiff, en rejäl entrecote och en oxfilé. Samt trattkantareller från tidernas begynnelse. Bland annat.

Och i morgon är det dags att hämta nästa köttlåda från rödkullakossorna, så då fylls lagren på direkt igen.... i-landsproblem, onekligen.
I min frys finns för mycket bönor av olika sorter, för mycket björnbär och ett par flaskor nubbe.

Jag är definitivt med på en frysrensningsutmaning. Känns välbehövligt! :D

Dagens middag, burritos med svarta bönor och portabello, gratinerad med tomatsås och massvis med ost :D
Guacamole och créme fraiche till.
Avslutade kvälle med vaniljglass, kolasås, chokladsås, jordnötter och marshmallows. Lite lätt illamående nu men såååå värt det :angel:

De burritosen lät verkligen jättegoda. Men jordnötter i efterrätten näe det lät inte som nån hit för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
29 687
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 140
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 196
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka