Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Häpp, känner att jag behöver muntra upp mig så planen är att jag och sambon ska ut och äta imorgon. Behöver lite inspiration på trevlig (inte alltför fancy) vegetarisk mat i Majorna-området. Linne fungerar också, men kommer vara i Majorna så tänker att det vore skönt att slippa förflytta sig alltför centralt :angel:
Funderar på Silvis i "värsta fall".

Häpp, känner att jag behöver muntra upp mig så planen är att jag och sambon ska ut och äta imorgon. Behöver lite inspiration på trevlig (inte alltför fancy) vegetarisk mat i Majorna-området. Linne fungerar också, men kommer vara i Majorna så tänker att det vore skönt att slippa förflytta sig alltför centralt :angel:
Funderar på Silvis i "värsta fall".
Har du varit på Thali?

Sen finns en italiensk som heter Ombra, som jag gillar. Och så har vi den persiska Rumi på Fjärde Lång.

Chateau Beirut, libanesisk restaurang på Karl Johansgatan 7 , Majorna. Där har jag ätet gott många gånger. Inte så dyrt heller.

På lite bättre humör idag. Lite. Kylskåpsrensning idag som blev riktigt god. Wokade morotsslantar, rödlök och blomkål med massa kryddor. I med bulgur, fetaost och svarta oliver. Serverades med vitlöksyoghurt och aubergineskivor som dubbelpanerats i panko och parmesan och stekts i olivolja.

Smärtan i fotleden ska bara hålla på i två månader till och om ett halvår kanske jag kan testa att springa igen.

Skulle äta på The Burgundy ikväll, men en rejält sur servitris gjorde att vi gick och hamnade på tyskt halvsunkigt hak ätandes schnitzel (första gången i livet för mig) och och drickandes öl. Mycket trevlig kväll och jag är ÖLFRYNTLIG.

Jag fortsätter fråga denna allvetande tråden - för nu har jag ny idé till tårta.

Botten med mandelsmak, nyponkräm och så typ vaniljmousse? Kan det fungera? Jag tänker liksom nyponsoppa med vaniljglass och mandelbiskvier (tur du inte såg den fisk-stavningen @VLMF )fast i tårtform.
Jag tror på det, förutsatt att du får till höga smaker så att inte allt blir en jolmig mesighet smakmässigt. Lite citron i nypinen, kanske lite bittermandel i mandelbottnen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
29 697
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 140
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 197
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka