Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åt squash som var gratinerad med svamp och ost i studentutfodringen. Funderar på något som smakar lite mer än squash, som man skulle kunna gratinera på samma mycket enkla vis. Alltså squashskivor/annat med ost och svamp på, som får stå i ugnen tills det ser härligt mosigt och färdigt ut.

Jag åt squash som var gratinerad med svamp och ost i studentutfodringen. Funderar på något som smakar lite mer än squash, som man skulle kunna gratinera på samma mycket enkla vis. Alltså squashskivor/annat med ost och svamp på, som får stå i ugnen tills det ser härligt mosigt och färdigt ut.
Aubergine? Fänkål med gorgonzola?

Jag lyssnade lite halvörat på ett gammalt avsnitt om pumpor i Meny igår och säger därför pumpa. Också en squash, men med lite mer karaktär.

För övrigt har jag levt på rester sen i lördags kväll. Till lunch idag rester på rester, dvs sallad på gröna blad, hyvlad morot, fänkål, varmrökt lax och det allra sista av den kalla såsen.

Bifogade filer

• 1B65A9B3-A5DE-4CCE-B2A3-046700A61E68.webp
    1B65A9B3-A5DE-4CCE-B2A3-046700A61E68.webp
    133,6 KB · Visningar: 66

Falukorv? :D

Eller Aubergine. Marinerad i nåt smaskigt innan.

Gjorde något hittepå idag bara för att bli av med lite ajvar (jag är, hemskt nog, inte ett stort fan av det trots bra förslag härifrån :( ). Långkokad tomatsås med ajvar och ledsen överbliven basilika och pasta som åts ihop med stekta egenkomponerade broccolibollar. (Broccoli, rödlök, överbliven riven ost, hirsföingor, ströbröd och ägg samt piffade med litet cayenne). Väldigt färgglad mat :D

Sitter på tåget mot HUFVUDSTAN för lite KONFERANGS! Alldeles för länge sedan. Äter köpesallad med fina räkor, svart quinoa, avokado, mango och massa pickles. Senare får det bli kaffe o kaka i bistron.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
29 697
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 142
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 197
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka