Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyllde år igår men orkade inte göra något efter att ha hjälpt min syrra att flytta, så vi käkade pizza.

Idag dock så gjorde jag riktigt god middag. Kyckling cordon bleu penslad med tomatpesto, mozzarella och spenat inbakad i smördeg och till det potatisgratäng. Till efterrätt wienersemla :d:love:

Stort grattis i efterskott! :banana: :banana:

Igår åt vi våfflor med hjortronsylt och grädde till lunch, broccolisoppa till middag. Sen blev jag akut hungrig så klämde en påse Twist framåt 23.
Idag blir det lunch med kollega, ska planera återgång till jobbet och således även träffa min nya chef. Misär.

De var jättegoda! Var så sugen på det. Och violgodis!
Åh, en annan som har vett att uppskatta denna delikata smak! Jag får alltid en massa höjda ögonbryn och skeptiska blickar när jag köper/beställer något med violsmak... Har du provat Lilla Glassfabrikens violglass?

Åh, en annan som har vett att uppskatta denna delikata smak! Jag får alltid en massa höjda ögonbryn och skeptiska blickar när jag köper/beställer något med violsmak... Har du provat Lilla Glassfabrikens violglass?

Nä men jag gissar att den är milsvida godare än Sias viol och den var ändå god!

Min mat-månad gjordes precis, tack vare upptäckten av en svensk cafékedja i Edinburgh som dels har hembakade SEMLOR (och kanelbullar, och kardemummabullar, och rågbröd, och mazariner, och och...) och dels har ett evenemang nästa vecka där man får en surdegspizza, en bit prinsesstårta, ett glas prosecco samt live-jazz till det facila priset av 200 kr. Egentligen bryr jag mig mest om tårtan och jazzen, men jag kan väl äta en pizza och dricka lite vin också om det ska vara på det viset... Längtar, och funderar på hur jag ska få plats med både prinsesstårta och semla i min inte särskilt stora mage. Plus allt det andra då. Det blir späkning fram till nästa onsdag tror jag visst!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
668
· Visningar
29 711
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 142
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 197
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka