Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Petruska ! Är du punschfryntlig?:D

Vad är det här för ställe egentligen??? Du kan väl inte bli punschfryntlig när du är VÄLSIGNAD @Petruska ??? :crazy: Du får inte tömma kattsandslådan eller äta goda ostar heller, just saying.

För övrigt är jag nu inte bara halt utan även brutalt förkyld på gränsen till influensa. Har tappat smaksinnet, men har jag inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt än. Sen är jag insnöad också.

Så jag tillbringar dagen skrivandes i en fåtölj med onda benet högt och låter nymaken passa upp. I går fick jag kolja med rosépepparsås, pressad potatis och sallad. Tror att den smakade gott. :)

Vad är det här för ställe egentligen??? Du kan väl inte bli punschfryntlig när du är VÄLSIGNAD @Petruska ??? :crazy: Du får inte tömma kattsandslådan eller äta goda ostar heller, just saying.

För övrigt är jag nu inte bara halt utan även brutalt förkyld på gränsen till influensa. Har tappat smaksinnet, men har jag inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt än. Sen är jag insnöad också.

Så jag tillbringar dagen skrivandes i en fåtölj med onda benet högt och låter nymaken passa upp. I går fick jag kolja med rosépepparsås, pressad potatis och sallad. Tror att den smakade gott. :)
Rosépeppar är en märklig krydda.

Själv har jag avnjutit en helt okej hotellfrukost med Bröderna Rongedal som bordsgrannar. Frotterar mig liksom med kändiseliten :D
Men ja, bra sak med hotellfrukosten - osedvanligt mycket färsk frukt/bär! Dålig sak - blaskigt kaffe och inga chokladflingor.

Igår testade jag Max vegetariska Umamiburgare. Saknade lite grönsaker men annars var den god!

Jag har vännina på besök, igårkväll bjöd jag på rostad sötpotatis, rotselleri, potatis och morötter. Stekt halloumi, sallad och goda röror till. Testade ett nytt Nebbiolo, mycket gott.

Ikväll blir det strimlad fransyska stekt i olika kryddor med ris, picco de gallo och avokado röra, fick tag i riktigt fina, mogna avokado som jag blandat med gräddfil och smakat av med salt och peppar. Till efterrätt blir det jordgubbar som just nu ligger och gottar sig i en lag av apelsinsaft, ljus rom, florsocker och vaniljstång. Brukar bli en del lag över och det är perfekt att spara som drinkblandning. Till det lättvispad grädde. Har lite att fira ikväll och ska dricka prosecco till maten. :)

Det blir tydligen amarone (Tommasi) också. Jag ska väl egentligen inte klaga men hade gärna haft en av mina bordeauxer här pga att jag inte gillar sockerchock i mitt vin ;) :D

Dock känner jag mig lite Edward Blomsk iaf (nej, vi kommer inte att kolla Mellon) eftersom jag tänkt gå all in med tryffelbearnaise också ;)

Kan vi diskutera mello i den här tråden också med tanke på Edwards bidrag :o :D

Jag har ätit suuuuuuupergod semla idag från något fancy café :D och så mycket mindre fancy och god buffé på hotellet. Korv var tydligen dagens protein så för mig blev det mest broccoli, quinoa och två mackor. Älskar dock att det ingår kvällsmat :)
Dessutom avslutade jag middagen med efterrätt på rummet ihop med Svansson. Chokladboll till mig, broccoli till honom och så mello då.

Bild på sorglig mat

Bifogade filer

• 7268D4F4-8F40-4870-857E-EE3B44040451.webp
    7268D4F4-8F40-4870-857E-EE3B44040451.webp
    189,9 KB · Visningar: 34
Lite mer bakfull än tänkt idag. Fixade pasta med tryffelolja, svamp, lök, vitlök, spenat och pinjenötter, och så lite småtomater och serranoskinka. Det här att pinjenötter plötsligt har blivit ett lågpriserbjudande i min närmaste livsmedelsbutik är ju fantastiskt! Vilken enkel rätt som helst får ju en ton av lyx med hjälp av en näve pinjenötter.

Tack!
Vi kanske får posta en i värsta fall? :D @Mineur
Åh nej, än finns det hopp även för en landsförrädare! Ikea har försett mig med mandelmassa och jag har bjudit in till semlebak nästa tisdag! Ni förstår, EN ANNAN har lite TÅLAMOD och väntar till DEN RIKTIGA DAGEN. Så det så!

P.S. Det sista säger jag bara för att döva det värsta semlesuget. Annars är jag ett stor fan av fettisdagen året om, kanelbullens dag året om, våffeldagen året om, osv osv osv. D.S.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
670
· Visningar
29 759
Senast: Enya
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 142
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 197
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka