Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städar och äter risottorester.
Till efterrätt ska vi äta japanska jordnötsmochi(-sar).
Är de asäckliga har jag glass som reserv.

Mochi (餅) är en japansk maträtt gjord på mochigome (klibbigt ris) som används som ingrediens i ett flertal japanska recept, alternativt äts för sig. Mochi äts året runt i Japan, men framför allt av tradition vid det japanska nyåret. Mochi är extremt klibbigt och det rapporteras inte sällan i de japanska medierna om hur framförallt äldre personer kvävts när de ätit mochi, ofta i samband med nyår (bara i Kanto-området rapporterades 4 dödsfall kring nyårshelgen 2006[1]).
Living on the edge här ja :rofl: Var det gott?

Jag tror att sonen hade älskat ett litet KÄRLEKSBARN! Och så fint för sig att få starta om med ännu ett MIRAKEL i hemmet så du får njuta av småbarnsåren ännu en gång :love:

Bra bojkott! Jag önskar jag kunde göra detsamma men vi har nu två av hans kokböcker hemma :down: borde jag dumpa min sambo? (Eller iaf hans föräldrar som gav honom den senaste boken?)
Njuta, är vad jag ska göra! Bara njuta. Blöjor, kräksjuka, öroninflammationer och huvudlöss. <3

Sen har jag bara en sak att säga: DUMPA!

Jag tror att sonen hade älskat ett litet KÄRLEKSBARN! Och så fint för sig att få starta om med ännu ett MIRAKEL i hemmet så du får njuta av småbarnsåren ännu en gång :love:

Bra bojkott! Jag önskar jag kunde göra detsamma men vi har nu två av hans kokböcker hemma :down: borde jag dumpa min sambo? (Eller iaf hans föräldrar som gav honom den senaste boken?)

LIVETS EFTERRÄTT, petruska!

Och ja, du borde dumpa, killsloe.

Din sambo verkar ju baka gott bröd så jag säger dumpa svärisarna :up: :) Boken han införskaffat själv kan ju "råka" hamna i återvinningen eller en låda som ska till loppis.

Finkaffe samt pain au chocolat till frukost - det är en sådan fredag idag.

Ikväll ska vi försöka oss på att tillverka bönburgare med limeyoghurt och såssås, det ska bli spännande! Serveras med sambons berömda (ja, oss och katten emellan i alla fall) sötpotatispommes. Men först ska man tydligen lida sig igenom en hel arbetsdag, med misärlunch dessutom! :down:

+ @Hyacinth @Petruska jag som gillar hans mat :nailbiting: Tycker han är en riktigt sliskig människa men jag gillar en hel del av hans recept. Blir jag bannad ur tråden då :nailbiting:

:D

Finkaffe samt pain au chocolat till frukost - det är en sådan fredag idag.

Ikväll ska vi försöka oss på att tillverka bönburgare med limeyoghurt och såssås, det ska bli spännande! Serveras med sambons berömda (ja, oss och katten emellan i alla fall) sötpotatispommes. Men först ska man tydligen lida sig igenom en hel arbetsdag, med misärlunch dessutom! :down:

Äter katten pommes?! O_o

Igår åt jag fyra sorters vetekrans på jobbfikat (blåbär, äpple, kanel och wienerbrödslängd, var så klart tvungen att smaka på alla) och till middag blev jag bjuden på stora köttbullar, gräddigt och ostigt potatismos samt gräddsås och lingon plus rödvin. Kladdkaka med vispad grädde och glass till efterrätt. Sa jag grädde?

Igår åt jag fyra sorters vetekrans på jobbfikat (blåbär, äpple, kanel och wienerbrödslängd, var så klart tvungen att smaka på alla) och till middag blev jag bjuden på stora köttbullar, gräddigt och ostigt potatismos samt gräddsås och lingon plus rödvin. Kladdkaka med vispad grädde och glass till efterrätt. Sa jag grädde?
Nämen stackare, det kan inte vara nyttigt att äta så fettsnålt! Det är nog bäst att du häller en skvätt grädde i kaffet i eftermiddag för att kompensera.

Tack för kladdkakesuget förresten! Nu har du bidragit till ett styck semlesug och ett styck kladdkakesug hos mig (inte för att jag är lättpåverkad eller så). Kan du inte börja äta lite äckligare saker snart?

Tack för kladdkakesuget förresten! Nu har du bidragit till ett styck semlesug och ett styck kladdkakesug hos mig (inte för att jag är lättpåverkad eller så). Kan du inte börja äta lite äckligare saker snart?
Hear hear!
Kanske ska jag skicka lite äcklig böngryta a la Moberg till dig @VLMF ?!

@BobberiBoo
Vi låtsas som om du inte sa det för den här gången - men nästa gång hamnar du på ignore! :mad:

;) :p

@athena_arabians Ska definitivt dumpa svärisarna. Livet blir enklare så skulle jag tro! :angel:

Ätit har vi, kvällen HÄNDELSE var semla.

Glutenfri jävla semla. Förra året åkte jag stan runt och kom hem med en pyttesemla till BARNET för pyttet betalade jag gräsliga 65kr.
I år köpte jag frysta bullar jag hittade av en slump (fanns ingenstans förra året). 5 st semlebullae a 55kr. Helt okej. MEN DE SMAKADE GUMMI. Inte okej. Ingen kardemumma, inget socker, bara gummi.

För att göra det uthärdligt gjorde vi egen mandelmassa och självklart handvispad grädde. Må stan ta de som vispar grädde med elvisp.

Det stackars BARNET, nu van vid den glutenfria misären, tyckte semlebullseländet var gott. Jag slängde min vid obevakat ögonblick.

Imorgon kombination av gräsänka och middag. Jag är laddad. En gryta är planerad, gästerna har redan bidragit med VLIN. De medtar även efterrätt, så himla väluppfostrat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
670
· Visningar
29 785
Senast: Enya
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 147
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 197
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat