Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smörgåstårta är som det är.

Men jag känner att jag vill erinra om att detta inte är en bantningstråd, utan en där vi gillar mat.

Var det leverpastejdoppade kräftstjärtar och skinkrosor på smörgåstårtan?

Jag ÄLSKAR mat!!! Men smörgåstårta är ju inte ens mat. Men det var i alla fall den sorten som enbart innehöll räkor och ägg. Sen har jag lite svårt att hålla mig till ämnet, men det beror på att det är synd om mig för att jag har ont i foten.

Alltså, ibland HATAR jag mig själv!!! :crazy:
Så hur gick det??
Jag klarade att vistas i stan utan att fika. Tuggade i mig ett kokt ägg och ett äpple innan jag anländer till kvällens möte. När det är dags för "mitt i mötet fikat " vid 21 var jag så jävla hungrig att jag gnagde av mitt eget nagellack för att ha något att tugga på ...

Vad gör då kassören - jo halar fram fem jättelika SMÖRGÅSTÅRTOR !!! Jag gillar verkligen INTE smörgåstårtor men finner plötsligt mig själv tuggande på en JÄTTEBIT. Hur gick det till?!! Fy fan vad dumt. Och nu mår jag JÄTTEDÅLIGT. :(

Äsch, ett återfall då och då liksom. Låtsas att det var en något leverpastejpimpad räksmörgås? Bonus; du stal den inte ur handen på fattigpensionär. Att vara hungrig är farligt, hjärtat. Här månar vi om dig.

Hur är den gjord mer sådär halvprecist?

Det är en stekt surdegsbrödskiva i botten. Därefter är det ett berg med lager av olika kålsorter tillredda på olika vis: savoykål, blomkålscreme, smör- och citronstekt vitkål, fänkål, Picklad rödkål, och så basilikapesto, syltad citron och riven parmesan. Vissa kålsorter är varma och andra kalla. En väldigt matig macka!

Har fått hemodlade rödlökar av en väninna. De är jättestarka! Går absolut inte att ha rå till sallad ens som tunt skivade. Vad gör jag med dem?

Har fått hemodlade rödlökar av en väninna. De är jättestarka! Går absolut inte att ha rå till sallad ens som tunt skivade. Vad gör jag med dem?

Finhacka och frys in, använd sedan i små mängder som smaksättning i olika rätter? Det är så jag brukar göra, köper alltid ekologisk rödlök och den är oftast så stark att man knappt klarar att skära den utan att ögonen tåras igen helt. :nailbiting:

Jag har ätit teriyaki-lax samt wok på en ny sorts nudlar gjorda av fiskprotein till middag. Det var första gången jag gjorde egen teriyakisås, och det kan jag nog tänka mig att göra om minsann! Skulle dock ha låtit fisken dra med marinaden längre, hade bara tålamod nog att lämna dem i en dryg halvtimme.

Jag trodde jag tinade en bit kyckling. Visade sig vara pappas äppelmos.

Ikväll blir det röd curry, utan kyckling men med massa grönsaker.
Curry och äpplemos, en modern klassiker!

Jag åt andra halvan av tanke away-thaien till middag och enformigheten får mig att känna mig mycket otillfredsställd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
670
· Visningar
29 796
Senast: Enya
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 147
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 199
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka