Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, eftersom jag är för lat att använda Bukes klyddiga sökverktyg: recept, please?

Ni får förresten ursäkta mitt alltmer changserande språk, men jag är omgiven av kids hela dagarna och smittas alldeles av svengelskan. Kommer snart börja säga saker som ”hashtag hungrig”, men då måste ni lova att skjuta mig.

Top Notch raring!

Jag har haft världens krisdag med tårar både vid lunch- och middagstid, så min middagssolen är ungefär popcorn och VLIN. Inte alls influerad av tråden om kastrullpopcorn, inte alls.
Nu blir det typ meta med en bild av ett citat men här är inlägget @Hermelin skrev i april som jag har sparat och aldrig kommer sluta hylla :D

Bifogade filer

• F561D680-5939-489B-BE9A-0E537C35DA1B.webp
    F561D680-5939-489B-BE9A-0E537C35DA1B.webp
    72,3 KB · Visningar: 77
Så god middag idag;
Heter tydligen Sugo di Carne enligt receptet - spexigt namn.
Köttfärssås med Karl Johan, parmaskinka, blekselleri och rödvin som kokat ett tag och sen piffats med muskot. Pappardell och parmesan till såklart. Sallad med rödbetsgroddar, pumpakärnor och hyvlad zucchini till.
Sambon kör bartömning och jag har druckit alkoholfritt rosebubbel.

Bifogade filer

• 1D16236D-5363-4635-9971-B3C334515BCD.webp
    1D16236D-5363-4635-9971-B3C334515BCD.webp
    239 KB · Visningar: 69
Här blev det lite avsteg från det vegetariska i kväll. Blev hamburgare med sötpotatisfrites och Mirans specialdressing. Plus en massa grönsaker förstås. Gott. Sen gjorde jag jordgubbssorbet på lite av de mixade jordgubbarna i frysen. Så jag höll mig lite till temat. :) Sorbeten smakade sommar, kort och gott. Mycket gott.

Vi käkade lax- och räkgryta med kokosmjölk, lime och krossade tomater i. :d Wienerbröd som jag bakade igår och frös in värmdes i ugnen och blev efterrätt :d:d
Nu har jag bakat ohyggliga mängder cup cakes, tårtbottnar och pekanpaj till sonens kalas imorgon, återstår att se om det blir ätbart! :up:

Här blev det lite avsteg från det vegetariska i kväll. Blev hamburgare med sötpotatisfrites och Mirans specialdressing. Plus en massa grönsaker förstås. Gott. Sen gjorde jag jordgubbssorbet på lite av de mixade jordgubbarna i frysen. Så jag höll mig lite till temat. :) Sorbeten smakade sommar, kort och gott. Mycket gott.

Specialdressing? Tell me more!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
29 672
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 140
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 196
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning