Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min pappa deklarerade att han göra någon vegansk svampgrej till jul. Vi har inga veganer i familjen
Oavsett så är det fäderna som ställer till det. Och sen dör de, och inte hjälper det.Vi har haft en jul med för många fäder. Den omnämns som Norén-julen, min Ömma Moder VÄSTE tindra för helvet, det är jul bevingade ord sedan dess. Jag gillar jul. Det är kul att ses, vi firar smått och gott, kan man säga.
Oavsett så är det fäderna som ställer till det. Och sen dör de, och inte hjälper det.
Det tycks faktiskt inte ens vara moderns fel att fäderna har försvunnit här!Uppfriskande ändå. Det brukar ju vara moderns fel.
Såg gravade morötter på fb igår. Och de såg vansinnigt goda ut.
Det tycks faktiskt inte ens vara moderns fel att fäderna har försvunnit här!
Man ska saltbaka stora morötter länge på svag värme och sedan skiva dem tunt och smaksätta dem som man skulle ha smaksatt laxen. Jag funderar på om man kan göra rökt laxmorot genom att använda röksalt. Jag har även köpt extra hård tofu på Saigon Food för att göra inlagd sill.
Nu har jag beslutsångest beståtts igen - så frågar som vanligt er kloka personer.
Ska baka tårta till jul och vill gärna göra den julig. Begränsningar finns dock i form av barn (som inte alls uppskattar alla smaker konstigt nog ) och en person som inte tål mandel jättebra. Dvs, det ska och kommer vara marsipan på tårtan som hen kan peta bort så hen är inte dödligt allergisk - men det går ju inte att ha mandelfyllning.
Jag funderar på kanske clementincurd som fyllning till vanliga bottnar? Eller vit choklad och färskost-mousse till pepparkaksbottnar? Eller saffransbottnar? Saffranskola som fyllning?
Hilfe.
Det kan fungera riktigt bra! Lingoncurd? Eller tranbär? Kan det vara ett bra sätt att få in det?Lingon, vit choklad och saffran! Så sjukt gott!
Det kan fungera riktigt bra! Lingoncurd? Eller tranbär? Kan det vara ett bra sätt att få in det?
Ingen sprit! Då kommer BARNET icke äta. Konstigt BARNTycker jag! Och lite lingon i bottnarna. Eller amaretto
Ingen sprit! Då kommer BARNET icke äta. Konstigt BARN