Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en fläskfilé jag tänker förvandla till någon sorts middag. Jag har dock ingen aning om vad jag ska hitta på med den. Någon som sitter inne på bra idéer? Om det inkluderar mer grönsaker än "standardrecepten", funkar i matlåda och inte är alltför stabbigt blir jag glad.

Jag har en fläskfilé jag tänker förvandla till någon sorts middag. Jag har dock ingen aning om vad jag ska hitta på med den. Någon som sitter inne på bra idéer? Om det inkluderar mer grönsaker än "standardrecepten", funkar i matlåda och inte är alltför stabbigt blir jag glad.
Vitlöksspäckad o/e inrullad i bacon, bryn runt om o sen in i ugnen med t ex hela/halva tomater, lök o paprika i drivor.

Dagens middag var väldigt fascinerande (och god)!
Fläskfilé rullad i timjan och sen tillagad på relativt låg temperatur i ugnen. Stekt potatis med vitlök. Mandolinad rotselleri och runt skivade champinjoner i en dressing baserad på vit balsamvinäger och så hasselnötsmajonäs.

Kul recept rycker jag :)

Jag gjorde torsk i ugnen i söndags, med purjolök, färska champinjoner och saffran- och tomat-crème fraîche. Åt till ett försök på långkål då, igår åt jag resterna med potatis.

I måndags åt jag skinkmackor med dijonsenap. Ikväll ska jag nog värma resterna av en ganska god pastagratäng med kyckling som jag hittade på häromdagen. Jag måste säga att det hjälper en trött, stressad och lite förkyld och eländig Anna att ha fått en microugn, det har det.

Jag är krasslig (läs, dödligt miserabelt förkyld astmatiker) så efter en lååååång natt och strulig dag sitter jag här fullproppad med medikamenter, har knappt ätit och är hungrig men saknar aptit och är darrig som ett asplöv av alla luftrörsvidgande prylar.
SKORK är febrig, MAKEN dramatisk i överkant och BARNET vill vara vaken hela natten.
Chai-te till mig, vin till DUFVAN. DÅREN är som vanligt hejdlöst lycklig:D

Laddar inför vegan JUL. Vad tror ni om de vegana räkor som finns både i butiker inriktade mot veganer, och sedan betydligt längre tillbaka i asiatiska livsmedelsbutiker?

DN rekommenderar gravad MOROT.

Jag tror det blir toppen!

Fläskfilén fylldes med kylskåpsrens i form av sambal garlic och blev sedan inlindat i bacon.Den fick sällskap av ungsbakad vitkål dränkt i soja, apelsin + citronsaft och rosmarin, långbakade körsbärstomater med vitlök, kokt potatis och tzatsiki. Det blev en lätt vitlöksöverdos och potatisen var nog egentligen överflödig, men ändå helt ok.

Fläskfilén fylldes med kylskåpsrens i form av sambal garlic och blev sedan inlindat i bacon.Den fick sällskap av ungsbakad vitkål dränkt i soja, apelsin + citronsaft och rosmarin, långbakade körsbärstomater med vitlök, kokt potatis och tzatsiki. Det blev en lätt vitlöksöverdos och potatisen var nog egentligen överflödig, men ändå helt ok.
:d:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
29 685
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 140
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 196
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka