Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snabb fråga till bukeköket: långkokar ni tomatsås med eller utan lock?! (Gärna med motivering varför :D)

Jag brukar ju köra mina tomater i ugnen innan jag kokar ihop själva såsen, de torkar ut lite halvt där så inte lika mycket vätska i kastrullen :up:

Kan bara inte låta bli att dela med mig av den här jul-smörgåstårtan jag såg i reklamflödet på FB - med BÅDE saffran OCH köttrosor! Det ni! ;)O_o

Saffranst%C3%A5rta-jubileumskaka_800x473.jpg

https://www.polarbrod.se/recept/saffranstarta

Idag har jag käkat miserabel lunch på Burger King. Riktigt dåligt.

Sedan lamm, kyckling, potatis, morötter och sötpotatis som lagats under jord i Maoriby (fejkby, men grym upplevelse ändå) i Rotorua, Nya Zeeland. Ingen kulinarisk upplevelse det heller, men väldigt trevligt :)

Igår var det terminsavslutning med en av mina middagsklubbar. Vi käkade på ett ställe där jag brukar luncha på jobbdagar, de har väldigt trevlig lunch. Middagen var okej, inget extraordinärt men gott. Jag och en annan kunde inte bestämma oss så vi delade på moules frites och rödbetskroppkakor fyllda med chèvre och karamelliserad lök. Vin och öl till!

Pankopanerad smörstekt torskfilé, potatis- och jordärtskockspuré, hemgjord remouladsås med finhackat äpple, gurka och curry. Grönkålschips. Och ett glas vältempererad Verdicchio.

Fasen, sådana här matlagningsdagar kan jag allt bli lite kär i mig själv när jag sätter mig till bords. :o :D

Vidare har jag chockat mig själv med att - efter "bara" femton månader - asa fram en kasse med rönnbär ur frysen och omvandla till två burkar gelé med en mycket vacker färg och fin konsistens.

"Lillgrådis - plötsligt händer det"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
29 681
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 140
Senast: Mineur
·
Hemmet Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
17 196
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Kropp & Själ Här fortsätter tråden om vad som bjuds i köket eller äts på lokal. Låt fantasin frodas o väl bekomme! forts från...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
88 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka