The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Bugg eller inte, vi vet inte riktigt men en sim som mamma hade var från början smal, när mamma kom tillbaka till hushållet efter att ha spelat ett annat hushåll (i samma värld) ett tag så var simmen jättetjock! Mamma skickade henne till sjukhuset för plastikkirurgi och hon blev smal igen.

Jag dör lite när jag läser det här :D Är det bara jag som ser hur kul det ser ut? Älska sims-humor :D

aaha så bra :) Det visste jag inte men det borde jag förstått då ja köpte grundspelet på skiva men destination världen genom origin o såg då där att mitt grundspel oxå låg där :p
Jaja, då har vi löst det! :)

Jag har de flesta spelen (bla det första djurspelet, va lycklig man var när det kom! :o:love:)

Men om jag ska installera på en helt ny dator? Räcker det med detta eller måste jag ha någon form av grundspel först?

Och en sak till, kan man spela på laptop? Har ingen stationär just nu!

Du måste ha grundspelet. Är det sims 2 eller sims 3 du har?

Tja, det funkar på min laptop men den beror ju helt på hur pass bra din laptop är?
Min är inte särskilt bra, det går segt men det funkar! Nu har ju vi som sagt en ny stationär "superspeldator" så nu spelar jag på den istället.
Rekommenderar nog en stationär men det är klart att det funkar på laptops med, särskilt om den är ny..

3 tror jag, den "senaste".. :laugh:

Ja, ska spela på den stationära sen också, men vill ju börja... :angel:

Ok!

Ja som sagt, det beror ju på datorns kapacitet men tror nog den klarar av att köra sims, kan möjligtvis gå segt men kanske är värt det? :)
Klarar min "gamla" laptop spelet så borde det funka för dig med...
Ja tycker du ska testa, det lär ju märkas menar jag :p

kl

Kan ni inte lägga upp bilder på hur era tomter ser ut just nu? Hade varit kul att se! Jag slänger in en bild nästa gång jag spelat :)

Ja, bra idé! Mina tomter blir så fula så hade kunnat behöva lite idéer och inspiration! :D

Jag kan fixa en bild på sambons o min tomt när vi väl är klar med den :)
Lär kanske ta ett tag då vi har en liten "paus" från spelet... (blir lätt för mycket av det..;))

kl

Jag har till min stora lycka fått Sims 3 + husdjursexpansion i present! :D:D Ska installeras omgående! Blev helt överlycklig att man kunde ha hästar :o:p

Har nu testspelat en liten stund och det verkar kul! :D Bara det att simmen såg helt störd ut när hon skulle rida :p Men hon får väl lära sig antar jag!

Förresten, vilka grindar och staket är det tänkt att man ska ha till hagarna?

kl

Här är en till som är fast i spelet! :D En liten undran som dök upp när jag läste igenom tråden - hur sjutton har ni tid till 6 hästar eller fler? Tycker det är lättast med två, då hinner man med båda och simmen ;)

Någon som vet hur man adopterar vildhästar förresten? Vänjer de sig så småningom vid ens närhet eller? Och var hittar man enhörningen? Någon som gjort det än?

Jag hittade en enhörning när jag var uppe i skogen, vid något fiskeställe tror jag :p
Men den försvann efter nån minut, vet inte om den bara syns vid en vis tidpunkt?!
Det andra om vildhästarna undrar jag med.. :)

Men den försvann efter nån minut, vet inte om den bara syns vid en vis tidpunkt?!

Det hoppas jag inte! Man ska tydligen kunna fånga den, eller adoptera likt vildhästarna. Så den borde ju rimligtvis dyka upp relativt ofta? Kanske bara på speciella platser?

Känns som en utmaning att kunna fånga en sådan om inte annat :D

När man ska försöka adoptera en vildhäst så får man vara ihärdig som en igel och inte ge upp, man får försöka närma sig upprepade gånger och efter mycket om och men så kan man få dom att nosa på en eller ta emot ett äpple som man erbjuder. Det tar dock väldigt lång tid och när de väl har fått sin första relation med en sim så brukar jag använde fusket och dra upp vänskapsmätaren till fullt så de blir bästa vänner för det är först då man kan få upp alternativet att adoptera vildhästen om man har plats dvs. Men räkna med att hålla på att försöka närma er vildhästarna i några timmar (speltid) men ge inte upp som sagt :)

Angående enhörningen så kan man ibland stöta på den ute i markerna men den kan även besöka ens egen tomt tillsammans med vildhästflocken om man är BFF med alla sina husdjur och de med simmen/simmarna och om djuren är väl omskötta. För att adoptera en enhörning så gör man på samma sätt som med vildhästarna, problemet är att de bara stannar en stund innan de ger sig iväg igen och enhörningen går upp i "rök" och det kan dröja länge innan den dyker upp igen. Fördelen är att den inte kan gå upp i rök så länge den befinner sig på ens egen tomt så vill man vara lite fräck så kan man helt enkelt hägna in hela tomten så den inte kan komma ut (samma med vildhästarna) och sedan kan man försöka tämja den :angel:

Jag skulle just uppdatera tråden efter att ha experimenterat en del, men du hann visst före ;)

Hittade i alla fall en genväg att förbättra relationen med vildhästarna snabbare - om man är "Djurvän" så slipper man vänta så länge tills vildhästarna litar på en tillräckligt för att kunna nosa på en t.ex. Som "Djurvän" kan man direkt börja med att klappa, krama osv. Efter 1-2 nätter så är man "bästis" med vildhästen ifråga.

En bugg som jag har noterat är att om vildhästarna är i ens tomt, nära huset, och det är väldigt trångt - så kan dom råka hamna i huset. Skitstörigt :p

knappen

Igår hände nåt mystiskt. Jag hade inte spelat på ett par dagar och nu när jag kom tillbaka till spelet (sparat och allt sen sist) så vägrar hästen röra sig! Han ville galoppera runt och dricka men inte en reaktion oavsett hur pass jag bad honom. Tillslut kom de och tog alla mina husdjur bara för att den enes behov inte hade uppfyllts. Men hur sjutton ska man få dem till det när de är som fastfrusna?

Tippar på en bugg..

Slå Ctrl+shift+c och skriv in reset sim simmens/hästens/det som har fastnats namn+enter så borde den lossna. :)

puttar lite då jag är jättesugen på att se era gårdar!
Ska själv fixa lite bilder ikväll om jag hinner..

Jag har 3 tomter/hushåll, varav 2 är gårdar, som jag varierar mellan :) Lägger in en varsin bild på dom.

Tomt 1, inget stall.

32749919.jpg

Tomt 2, gård med stort stall.

Screenshot-5.jpg

Tomt 3, gård med litet stall.

Screenshot-4.jpg

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 566
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka