The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Jag måste bara fråga, vad fick du för problem med spelet, mitt envisas med att stänga av sig och hela datorn i mellan åt, eller så hänger det sig speciellt i skapa sim läget, ngn annan som har haft problem med det..?:confused:

Känner igen vad du menar.. Mitt hängde sig, spelet vart efter i allt och om jag skulle välja ex. redan klara simmar stängde det ner sig. En gång hade jag blåa rutor istället för hus, då valde jag att installera om allt.

Kanske, kanske inte..
utan fusk funkar det prima i alla fall :)

*kl*

Kan man ändra i städerna (lägga ut fler tomter, göra affärer och ridcenter)? Och även bygga "bohus" utan att man behöver en familj som bor på tomten?
Känner mig verkligen helt nollad på sims 3 :p Får hoppas att kunskaperna kommer!

Men vad hästarna är fina! Jag trodde absolut inte att de skulle se så bra ut. Dock så stänger mitt spel också ner sig... För långsam CPU-hastighet och antagligen för dåligt grafik-kort

Det går att rita ut nya tomter men det blir oftast inte så bra, vägarna är sällan raka så de ligger bara an mot en liten del av tomten och så blir det ofta en glipa mellan vägen och tomten (även när de har goda förutsättningar). Det går även att slänga ut lite nya monument och träd och liknande. Under "Ändra stad" finns en ikon med en penna, klicka på den så kommer dessa möjligheter upp.

För att bygga/ändra tomter utan att spela en familj går du bara ut i "Ändra stad", klickar på den tomt/hus/park du vill redigera och väljer såg-och-hammare-ikonen så är det bara att tuta och köra. :)

KL

Jag är väldigt sugen på att köpa sims 3 och pets när jag får lite pengar över. Men ni som har köpt spelen online, kan man installera det på mer än en dator då? Behöver ny dator när jag kommer hem efter jul nämligen, och isf köper jag inte spelen innan jag har köpt ny dator!

Jag har spelat Pets nu sen helgen och jisses vad bra det är!
Över förväntan :)
Synd att man "bara" kan ha 6st hästar, men som någon skrev,
det kanske går att fuska sig runt den regeln ;)

Ja det går att installera det på flera datorer.. så det är bara att köra på :)
Jag har/haft det installerat på 3-4 olika datorer i alla fall :p

Hur gör man då? För jag antar att man laddar ner någon fil på något sätt när man köper det online?

Ursäkta dumma frågor men det här med datorer är inte min grej riktigt :p

Så här brukar jag göra:

Gå in på Origins sida..
http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/DisplayProductDetailsPage/productID.234872200
O sedan letar du upp spelen du vill ha och köper spelen, laddar ned dem genom ett nedladdningsprogram som du får installera genom origin. (Det brukar ploppa upp en ruta om att du behöver installera det programmet)
Sedan är det bara o köra på... Ja hoppas du förstår min beskrivning, annars är det bara fråga igen.. :)

Det är billigare på cdon än på origin...

Om man måste ha båda (grund + expansion) blir det nästan 800 på Origin och 500 på CDon.

Och om jag sen vill installera det på en annan dator? (Som sagt, datorer (teknik) är inte min grej trots att jag går på en teknisk högskola :D)

lil-sis: Finns de som filer där också eller får man CD-skivorna då? Jag har inget emot skivor, är mest nyfiken :)

Det är bara på Origin man laddar ner (tror jag, de svenska skivförsäljarna säljer just skivor).

Jag föredrar att ha spelen på skivor. Bara stoppa in och ta ut. :p

Tänkte mest på om man har en dator hemma och kanske en hemma hos ens föräldrar så slipper man frakta skivor hit o dit.. bara ladda ner o spela :)
Men vist funkar skivor bra med...

Om man köper skivor så kan man registrera koden online, så får du tillgång till att ladda ner spelet sen också. Dvs då behöver du inte ta med dig några skivor och behöver inte oroa dig för att inte kunna spela om skivan försvinner eller går sönder.
På dator nr två installerar du helt enkelt via Origin istället för med skivan.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 566
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka