The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Hade själv problem med att the sims stängdes av. Gick då in på min dator, in i lokal disk och letade mig in till the sims mapp, där finns det ikoner. En av dom ikonerna kan man använda och då hänger sig inte spelet... Mitt funkar super när jag använder det...

Det har funkat jättebra under dagen, men nu på kvällen har datorn stängts av 2 gånger:(
Har letat runt i mappen men hittar ingen ikon? :o

Edit: Nu hittade jag!

Senast ändrad:

Nä, det gick inte heller.. Jag ska testa att installera spelen på min gamla dator och se om det funkar bättre.

Kanske det är någon uppdatering eller patch till spelet som saknas?

*funderar vidare*

Kanske win7 som inte gillar sims?
Eller näe kan det nog heller inte vara... :crazy:

Jag undrar om det inte är grafikkortet ändå, som du tidigare nämnde. Googlade lite och läste att fler hade problem med TS3 ihop med nya grafikkort. Nåväl, ska testa på gammeldatorn (som dessutom har Vista) och se om den överlever spelet.:D

Måste bara fråga er som spelat spelet, behöver man the sims 3 och the sims 3 pets för att kunna spela det-??:)

Jag tror det har att göra med ditt grafikkortet, vet inte hur det går till när man uppdaterar men det kanske man kan hitta på google eller nåt... Annars kanske det har att göra med drivrutinerna i datorn? :)

Men om din gammeldator fungerar bra så borde det inte vara något problem där iallafall. :idea:

lycka till iaf:)

Funkade inte att ens installera på den andra datorn.. :(
Försöker med den nya igen, håller på att uppdatera grafikkortet nu. Håll tummarna!

Uppgraderade grafikkortet, men datorn stängdes fortfarande av efter någon minuts spelande.
Nu får jag inte ens igång datorn igen.. :crazy:
Jag ger nog upp.

Uppgraderade grafikkortet, men datorn stängdes fortfarande av efter någon minuts spelande.
Nu får jag inte ens igång datorn igen.. :crazy:
Jag ger nog upp.

Efter en googling på ditt problem så finns det lite olika saker du kan testa som kan hjälpa.

Men eftersom jag är urusel på att återberätta, så är mitt tips att du googlar själv :)

Men ändra inställningar
Köpa kylplatta
Rengöra fläkten
Var några jag hittade :)

Datorn är helt ny, har inte ens hunnit använda den i en vecka. Så det lär inte vara damm och smuts i fläkten. Och datorn hinner inte bli varm alls eftersom den slår av efter bara 2-3 minuters spelande:(
Jag har googlat runt lite och jag har hittat fler med samma grafikkort som har problem med spelet. Så det är nog där skon klämmer.

Många tack ska ni ha för att ni försöker hjälpa mig:bow::bow:

Jag har exakt samma problem med vår dator och The sims 3. Fruktansvärt irriterande! Min sambo (som är programmerare och systemutvecklare till yrket) har fortfarande inte lyckats lösa det. Så om du hittar problemet är jag väldigt intresserad! :D Just nu är min enda lösning att spara väldigt ofta..

Har du provat att köra som administratör? (högerklicka på ikonen för sims3 och välja "Kör som Administratör")
Några har stängt av sitt ljudkort och fått spelet att fungera på det viset.

Nej det har jag inte provat! Dessvärre får jag inte igång datorn längre, så kan inte testa heller.. :(

Då låter det snarare som om det är själva datorn det är fel på. Dags att höra av sig till återförsäljaren :)

Kl

Blev grymt sugen på att återta sims-spelandet igen! :D

Men nu till frågan..vad behöver jag?

Jag spelade sist sims för en massa år sedan..Det absolut första sims hade jag ju och några senare spel..tror senaste spelet var sims holiday eller något sådant?
Första simsspelet blev dock trasigt och är kastat..

Jag har inte hängt med på sims utvecklingen direkt..och har ingen som helst aning om vilken speltyp eller version som vi ligger på nu?

Hjälp mig? ;)

Ja just nu har vi kommit till generation 3 kan man säga ;)

Det har hittilst släppts fem expansioner till The Sims 3

The Sims 3: Destination Världen
The Sims 3: Drömjobb
The Sims 3: Kvällsnöjen
The Sims 3: Leva livet
The Sims 3: Husdjur

Prylpaket

The Sims 3: Lyx & Design (en: The Sims 3: High-End Loft) släpptes 5 februari 2010.
The Sims 3: Gasen i botten (en: The Sims 3: Fast Lane Stuff) släpptes 7 september 2010.
The Sims 3: Utomhuslyx (en:The Sims 3: Outdoor living) släpptes 4 februari 2011
The Sims 3: Stadsliv (en:The Sims 3: Town Life Stuff) släpptes 29 juli 2011

Sedan kan jag "tipsa" om att man kan köpa spelet genom Orgin och ladda ner det direkt till datorn och behöver därmed heller inte ha någon skiva för att kunna spela :) Själv tycker jag det är mycket smidigare än att beställa hem/köpa från butik + att man slipper allt trassel med alla dessa skivor.. :p

Och du behöver självklart inte ha alla dessa som nämns ovan utan bara dem du vill + original spelet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 572
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat