The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Den avkomman vill jag gärna se :) Det som är mest spännande med att avla är hur teckningen på avkomman blir, tycker jag :D

Ja! Den är ju inte helt logisk alltid. :D

Har stoet grå prickar? Jag har avlat på en brun häst och en häst med mycket lik färg (samma?) som den grå du har. Min häst blev en brun häst med grå prickar, som finns någonstans på bild häri tråden. Så det kommer onekligen bli intressant hur färgen på avkomman blir. Hoppas inte din blir lika misslyckad som min blev :p

Fräsig bläs förresten!

Ja, den hästen minns jag! Den såg ju för hejsan ut! :eek::D:rofl:

Det blev ett grått hingstföl med fyra vita strumpor (korta bak) och en bläs som väl är en "merge" av bådas kan man säga. Jag skulle hellre ha sett att det var ett sto, men jag är verkligen inte missnöjd! :love:

simspetsfoal4_zps09e48027.jpg

simspetsfoal3_zpsf2bfe5a1.jpg

Vad söt! Jag är lite avundsjuk, får ofta konstiga färgvarianter på mina hästar. Känner mig alltid tvungen att redigera :p

Sedan allmänt, ni som har större (eller mindre) storlekar på era hästar än vanliga simhästnormen, får ni någonsin problem med huvudets storlek på fölen? Mina ser rätt vanskapta ut. Kan man rätta till detta? Vill gärna ha fölbilder i bildalbumet också.

Vad söt! Jag är lite avundsjuk, får ofta konstiga färgvarianter på mina hästar. Känner mig alltid tvungen att redigera :p

Jag måste nästan alltid redigera något med. Det blir lite redigering på den här gynnaren också, såg att han har mörkbrun svans (som hingsten) och svart man (som stoet), så jag ska välja en av färgerna istället. Det händer väldigt ofta, att det blir olika färg på man och svans.

Hihi, nästan precis som jag tänkte mig :) Så söt han var!

Väldigt söt! :D Nu måste jag bara göra ett lämpligt sto åt honom. Funderade på en fux, eller på nåt åt isabellhållet... Som sagt, man vet ju ändå aldrig riktigt hur det blir. Spännande.

Lite uppdatering: Här om dagen byggde jag klart detta hus (bild), dock bestämde jag mig för att bygga ytterligare ett hus som jag sedan ska försöka spela många generationer i, eller åtminstone försöka med det i alla fall :) Bilder på det huset kommer senare!

Är i akut behov av en hörnsoffa till mina simmar, någon som vet var jag kan ladda ner en sådan? :angel:
Den ska vara "ihop byggbar" så att man kan bestämma själv hur stor soffan ska bli :)
Alla som jag har fattas det antingen delar till eller så är de fula :(

Hur lång tid tar det innan ens sto fölar? Har äntligen fått in alla spel på datorn, och kunnat börja spela :)

Vad fint! Vill du bygga ett hus till mig? :angel:

*kl*

Liten presentation av mina hästar i senaste familjen:

Första hästen (vad-hon-nu-heter):
Screenshot-115_zpsd4d512f8.jpg

Egenuppfödd, föl till hästen ovan. Jag gillar starkt hennes teckning! Pappa häst är från "stuteriet".
Screenshot-135_zps2fa11cec.jpg

Båda två.
Screenshot-150_zps183bd04f.jpg

Egenuppfödd, föl från häst nr 2. Råkade bli samma pappa :p
Screenshot-159_zps942d7a2b.jpg

Jag fick ett föl med den här "fräcka" bläsen vid ett tillfälle :p
Screenshot-133_zps899596ac.jpg

Kan någon tala om för mig vad Zenyatta och kylskåpskaniner ska vara bra för? Trädgårdstomtar finns också har jag märkt.

Måste ju visa mina två hästar, Trott och Tinkerbell (Trott är den vita tinkern, kommer inte ihåg vad jag tog för ras på Tinkerbell)

28174_10152735883290114_1448984754_n.jpg

Tackar! :) Hihi, ja det skulle jag kunna göra, bara det att jag inte kan ladda upp mina hus till "nätet" :(

Ah skönt, inte såå länge, men tillräckligt för att jag ska kika på om jag kan korta ner det :p

Hur ställer man in det? Jag har inga problem med dräktighetstiden, hästen är ju skitglad under den tiden och behöver ingen omvårdnad :p Däremot är föltiden oändligt lång!

Man går in på "alternativ" sedan klickar man på sims-symbolen och där kan du se alla "ålderalternativ" :)
(Jag och mina "superbra" förklaringar ;))

Edit: Fast dräktighets tiden har jag mindre koll hur man ändrar på :p

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 304
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar