The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Men så snyggt! Vad duktig du är, jag har liksom ingen fantasi och bygger allt likadant med överdimensionerade golvytor :angel:

Hagen är kanske inte den bästa, framför allt praktiskt sett. Gjorde nämligen likadant själv en gång, och det slutade med att hästarna inte kunde galoppera omkring i hagen eftersom det lutade för mycket :p

+eyz och LV

Tack, åh så snälla ni är :) :love: Blir barnsligt glad!

Näh, hagen är smått opraktisk ;). Har inte provspelat hagen än så jag vet inte om det går eller inte, den är plattare under trädungen :)

screenshot-26_50df38c19606ee5a72d5cf95.jpg

Baksidan med stallingång.
screenshot-25_50df38bee087c35c66100c80.jpg

Framsidan.
screenshot-22_50df38b69606ee5a6f377cd8.jpg

(Återigen: konstruktiv kritik mottages!)

Jag gillar din ide med att se ner i stallet från köket :) Den kanske jag snor nångång ;)
Men undrar lite över varför du inte använt "staket" runt trappen?

Ang. hagen så tänkte jag bara varna dig om att hästarna kan "sjunka igenom" med hovarna i marken vid kullen.. det har hänt mig flera ggr, o så fastnar dem o kommer inte lös :(
(Fast när det uppstår så brukar jag adoptera bort hästen och sedan köpa tillbaka den igen :p)

O sist men inte minst så gillar jag din framsida på huset, tycker det var mysigt med infarten :):)

Tack! :bow:

Staketet är en miss helt enkelt, satte dit det efter att jag tagit bilderna. Bytte även färg på trappan så att den matchar övrigt trä bättre :)

Hade ingen aning om att hästarna kan fastna! Måste vara en bugg i spelet ju? Men då ska jag hålla koll på det, alltså :)

*KL*

Igår var jag kreativ och byggde ännu mer på min anläggning :laugh:

Ett stycke ridhus blev det
Screenshot-6.jpg

En galoppbana
Screenshot-8.jpg

En dressyrbana
Screenshot-9.jpg

och ett kombinerat ställe för "veterinär" och "hovslagare", det är dock inte färdigt än det fattas lite dekor och sen småhagar och gångvägar o.d. samt ett litet hus men det närmar sig :D
Screenshot-11.jpg

Galoppbanan var riktigt snygg! Har du det "riktiga" dressyrstaketet? Det du använt är väl rabattstaket? Jag har också kört på det, just för att jag inte hittat det där som finns på den där andra sidan på nätet. :angel:

Byggde ett sydeuropainspirerat hus, utan att någonsin ha varit där. :p

3_zps22ac1381.jpg

4_zpsde0ac2d0.jpg

1_zps30032081.jpg

7_zps77f6fbf2.jpg

5_zps6705b1a6.jpg

Matsal
6_zps53e005e5.jpg

2_zpsf2d03bcb.jpg

Brukar mest pyssla med interiören, denna gång blev det tvärt om...

Senast ändrad:

Hilfe bitte!

Jag kan ju inte spela på min dator, spelet kraschar när det laddar en värld. Finns det någon möjlighet att flytta en (sparad) tomt till en annan dator utan att gå via spelet? Jag har kollat i mapparna tillhörandes EA/Sims men kommer bara inte på var de kan tänkas finnas, det enda jag hittar är sparade spel och sparade simmar.

Hade en fälttävlandbana jag lade ner lite för många timmar på för att den bara ska vara "borta". :crazy:

@ zassoo
Tusen tack, jag blir ganska nöjd själv faktiskt :D (jag är extremt kräsen så det vill inte säga lite ;))

@ eyz
Ja den här gången använde jag rabattstaketet, annars brukar jag använda dressyrstaketet i vanliga fall :) Tjusigt hus! Jag gjorde ett mexikanskt/spanskt inspirerat hus en gång men jag har heller aldrig varit där så jag utgick bara ifrån vad man har sett på filmer o.d. :D

Ska kolla på det andra sen lite senare och se om det finns ngn lösning :)

Håller med :D

Måste fråga vart du fått stall-fönstren ifrån?
O Bokstavsskyltarna i ridhuset?
Samt häststatyn på galoppbanan? :)

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 304
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 134
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 451
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar