The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Gud vad jag blev sugen på att köpa Husdjur just nu!! :eek:

Är det värt att köpa nedladdningsvarianten?

På Origin ? Jag har köpt alla min spel där och laddat ner, så smidigt att kunna spela på en gång efter att man har köpt det och slippa vänta på att få hem skivan :D Otålig, jag ? inte alls....:angel:

Smulis, var det du som visade bilder på "valv" inne i huset i nån matsal? Hur gjorde du dem, i så fall? :)

Ni andra: ok, coming up :D

Nu vill jag ju ha årstider också! :bump:

Nu blir jag lite sugen på spela/bygga lite med :) Har påbörjat en ny gård för ett tag sedan;)

Do it! :D

Sitter och letar inspiration. Tycker att det är roligare att bygga än spela.... :angel:

Jag med :angel:

Ni som gör egna världar, har ni några tips? Jag tänkte prova!
Gör ni lite familjer och placerar ut här och där också? Som man kan bli vän med osv.

Och fanns det något enkelt sätt att få större tomter?

kl

Vad snygga hus och gårdar alla orkar göra. Var finner ni inspiration? Tycker alltid mina blir likadana...och trista.

Hmm... ingen aning faktiskt :D Jag bygger om så ofta så jag glömmer bort hur husen ser ut :o Men valv finns i byggläget, symbolen som är bredvid pelarsymbolen. Väggen måste dock vara hel innan man placerar ut valvet, det går inte att lämna en öppning i väggen utan när man placerar ett valv på en vägg så blir det automatiskt en öppning :)

De största tomterna är 64x64, större finns inte tyvärr inte ens med hjälp av någon mod eller fusk =/

*KL*
Just nu håller jag på med ett enormt projekt, jag håller på och bygger upp en stor (och då menar jag STOR) hästanläggning i en tom värld. Alla tomter angränsar till varandra med bara gångvägar emellan så tack vare det får man känslan av att det är en enda stor gård fast det just nu är 3 gårdar där jag kommer placera mina 3 familjer som jag spelar med. På de övriga tomterna kommer det finnas ridbanor i olika utformningar såsom dressyrbana, terrängbana, hoppbana, ridhus, galoppbana m.m. Som en kompis sa när jag nämnde att jag skulle bygga det här, du är galen! och ja man måste nog vara lite galen när man ska bygga från scratch på över 7 st. 64x64 tomter ;) :angel:

Såhär ser det ut hittills, nu har jag bara byggt själva "skalen" så inget av husen är inredda än, stallen har i alla fall boxar men ingen övrig dekor än så länge men det kommer så småningom :)

Screenshot-31.jpg

Senast ändrad:

Hoppbanan med ridcentret i bakgrunden och torget i förgrunden :) Jag kan dock inte ta åt mig äran för hoppbanan då den är nedladdad, ändrade dock staket på den så att det matchar övriga staket i världen ;)

Screenshot-32.jpg

*knapp*

jag får inte min fru att flytta in till mig.. :(
har alltså gift mig med en sim simmare men hon vill inte flytta in till mig.. varför?

Hmmm nu kommer jag inte ihåg riktigt hur det gick till men var man inte tvungen att erbjuda simmen om att den får flytta in eller var det i sims 2 tro :confused: men hur man gjorde/gör det är jag dock osäker på. Annars borde det väl gå att slå ihop de två hushållen i ändra stad läget om inte annat ?

Det funkar inte om du provar att spara ner hushållet som du vill flytta ihop med det andra, till biblioteket (i ändra stad läget), och flyttar det till huset där den andra simmen bor och slår ihop dom ?

Jo, jo, de vanliga valven ha jag koll på :D.

Men det var andra valv, bredare och "rejälare". Inte helt säker på att det var du som gjorde dem, gick igenom alla bilder i tråden igår för att försöka hitta vem det var (:o) men en del bilder är borta och jag hittade inte den jag tänkte på. Jaja, strunt samma :D

Tillägg: Och ditt nya projekt...! :eek: :bow:

Hmm... ja då var det nog inte jag, om jag använder valv så använder jag i stort sett alltid de vanliga klassiska som redan finns :)

Hehe! tackar! ;)

vet inte det har jag inte testat.. vet inte helt vart sim simmen hör hemma heller :P hittade henne på stan men det ska ju gå att få som alternativ flytta ihop men det går inte nu och det stör mig :P

dom har ju klarat gifta sig så..

Har pysslat med ett eget projekt idag; emellanåt tycker jag att det är skoj att ta ett riktigt hus som förebild och försöka göra så likt som möjligt. Här är nattens verk:

Förlagan:
1121678.jpg

Min:
screenshot-15_50de2d3ce087c35c9c6e71d8.jpg

1121676.jpg

screenshot-14_50de2d2bddf2b32ccd0097e7.jpg

1121647.jpg

screenshot-21_50de2d5ae087c35ca2d16690.jpg

1121653.jpg

1121652.jpg

screenshot-17_50de2d649606ee5a63c80c1a.jpg

screenshot-18_50de2d6fe087c35cbad9f578.jpg

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 378
Senast: Lingon
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 797
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka