The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Det kommer inte upp något sådant alternativ heller om du ringer till simmen ? Jag har som sagt ingen aning alls, oftast har jag skapat ett par på en gång som antingen redan är gifta eller sambos åtminstone så just nu spånar jag bara :D

Edit: googlade lite och enligt flera svar så ska man tydligen göra flera vänliga "saker" eller gärningar mot den andra simmen och så kommer tydligen det alternativet upp så småningom :confused:

LOL! Jösses!! *imponerad* :bow::bow: Jättesnyggt!

*delvis kl*

Jag är definitivt en "player", med andra ord lägger jag inte så mycket krut på att bygga. Alls. :D Enklast och mest funktionsenligt får det bli. :) Lite trist egentligen.

Jag har en sorts hus som jag tycker fungerar, och det får simmarna bo kvar i genom generationerna. Jag flyttar helt enkelt ut dem som inte "får plats" längre istället för att bygga nya hus.

Min "standardgård". Jag bygger stort med mycket plats! :)
simspetsfarm1.jpg

Spelar mina simmar och djur med absolut noll egen vilja. Det vill säga, för att synka dem behöver jag ett badrum till varje o.s.v. så de inte behöver stå i kö. Det här huset har 6 badrum, 4 sovrum (finns ett övre plan också), ett kök och ett enormt vardagsrum/hall. Garaget skaffade jag när jag fick bilarna snodda hela tiden... I stallet finns 2 boxar + plats att göra iordning hästarna på så simmarna slipper stå ute i regnet och göra det.
simspetsfarm2.jpg

Stalldetalj. "Lite dekoration" blir det också. Ibland. :)
simspetsfarm3.jpg

Just nu är jag inne på tredje generationen människor och fjärde generationen hästar. Har fått 3 stoföl i rad som jag för enkelhetens skull betäckt med random hingstar från centret. Det har gått riktigt bra faktiskt.

Jag är nog en blandning tror jag.
Jag tycker det är roligast att göra familjer. Eller i alla fall de första gubbarna och första djuren, resten händer det att jag slumpar fram :cool:
Sedan får mina snubbar nörda fram färdigheter, typ sova-äta-kissa-träna-sova. Dygnsrytmen på mina simmar är ungefär lika bra som min egen :D

Men när jag kommer till mamsen idag ska jag minsann bygga :bump:

OJ, vad med massa nya bilder! :o :D:D Jättekul!

Nu när jag läst allas inlägg så är det knappt jag kommer ihåg vilka jag skulle svara på :p haha
Härligt med sådan aktivitet i tråden! :)

Lillelorden: Hihi, vad roligt att det finns fler som brukar bygga efter riktiga hus-bilder, det brukar vi (jag & sambon) göra med :)
Fast det kan hända att vi bygger till eller ändrar lite på "ritningarna" när det inte blir som man själv tänkt sig, osv, men i vilket fall som helst så är det ett jättebra tips när man har slut på sina egna bygg idéer :D

Sedan måste jag ju säga att du lyckats riktigt bra med att få det så likt som möjligt! Tummar upp! :bow:

Senast ändrad:

Smulis: Ang. storlek på tomterna så är ju 64x64 de största tomterna, men om man bygger sin egna värld kan man inte välja att göra större tomter då om man önskar?

Din ide med att "bygga-ihop" flera tomter till en är verkligen toppen! :) Blir mycket jobb med det bara :p
Tycker speciellt iden med att ha "dressyr-, hopp-, terräng-, och kapplöpningsbanor" på tomten bredvid är extra smart!
Själv brukar jag också köra på det, då det tar en sådan massa plats med att bygga upp en hopp-bana på sin egna tomt..:mad:
Dessutom är det roligt att se att det är fler simar som använder sig av tomten (banan) som man själv byggt :)

Nej även i CAW är de största tomterna 64x64 :) Jag läste i en tråd på ett forum som jag är med på att det tydligen beror på att spelet annars kraschar så det kan hända att skaparna testade större tomter men att det inte funkade.

Jo det är mycket jobb, jag har hittills hållt på i kanske en 4-5 dagar med dessa tre tomterna men sen ska ju även rabatter och träd fixas på dom och angränsande tomter så jag räknar kallt med att det kommer ta säkert minst en vecka till innan jag är klar och kan börja spela ;)

@ zassoo

Gå in under *användarnamn* --> Mina dokument --> Electronic Arts --> The Sims 3 --> Screenshots :)

+ flera

Vad kul att ni gillar det, blir jätteglad :)

Då hoppas jag att ni inte har någonting emot framtida bildbomber :angel: :D

C:\Users\{username}\Documents\Electronic Arts\The Sims 3\Screenshots

:)

Smulis var före... äsch, lämnar sökvägen om jag själv skulle leta nån gång.

Fast det är inte samma som screenshots :( För screenshotsen är inga problem att hitta, men jag är ute efter de bilder som blir när man trycker på kameraknappen mitt i den blå panelen. Då kommer det upp som en ram där allt innanför är ljust och resten mörkt, man trycker på C för att ta en bild och sen sparas den någonstans. Här kan man dela bilder direkt till typ thesims.com, facebook och twitter.

Upptäckte denna funktionen idag :p

Nåja, några screenshots har jag också så jag visar dem sålänge!

Här är tomten jag håller på med nu.
Inte helt klart ännu men jag orkade inte bygga mer. Byggde ingen ridbana eftersom jag tänkte att de kan rida till ridcentrets bana, men där var det totalt kaos med lösspringande hästar :crazy: Så jag satte upp träningsgrindar på gräsmattan :D

Screenshot-3_zps6de94dd6.jpg

De två ursprungliga i hushållet. Här ser man även lite av stallet, och huset i bakgrunden.

Screenshot-2_zpsc4023205.jpg

Skönt att rulla sig :D

Screenshot-4_zpsc7734a9d.jpg

Den här bilden har jag nog visat förut på ett av mina tidigare hus, men jag tycker det blev så gulligt så jag visar den igen :D

Screenshot-1_zps0eb0f609.jpg

Snyggt! :) Älskar förresten att hästarna faktiskt gör såna grejer som att rulla sig och stänka i vattenhon! Det är över mina förväntningar så här långt.

Jag har inte råkat ut för glassbilen än! Hört talas mycket om detta ökända fenomen men inte sett den än...

KL

Soffliggande idag resulterade i ett nytt hus. En medelklassvilla i tegel med 2 boxar. Från det kombinerade köket/matsalen har man översikt över hästarna där de står och mumsar i sina boxar. Ett sovrum och ett badrum men man skulle få plats med ett till av varje på bottenvåningen om man skar av vardagsrummet.
Nöjd med planlösningen, rummet utanför sovrummet (oinrett än så länge) blir liksom hallen trots att dörren är på första våningen och vardagsrummet blir ett lite skyddad space. Nöjd med det vita "taket" ovan ingången. Mindre nöjd med stallet och landscapingen men det får duga. Nu måste jag spela lite också ;).

(Säg till när ni tröttnat... :angel:)

Vån. 1
screenshot-30_50df38d09606ee5acd62117e.jpg

Vån. 2

screenshot-29_50df38cde087c35c6767790c.jpg

screenshot-27_50df38c39606ee5a65bb40e3.jpg

screenshot-26_50df38c19606ee5a72d5cf95.jpg

Baksidan med stallingång.
screenshot-25_50df38bee087c35c66100c80.jpg

Framsidan.
screenshot-22_50df38b69606ee5a6f377cd8.jpg

screenshot-24_50df38baddf2b32cf1009a74.jpg

(Återigen: konstruktiv kritik mottages!)

Det kommer inte upp något sådant alternativ heller om du ringer till simmen ? Jag har som sagt ingen aning alls, oftast har jag skapat ett par på en gång som antingen redan är gifta eller sambos åtminstone så just nu spånar jag bara :D

Edit: googlade lite och enligt flera svar så ska man tydligen göra flera vänliga "saker" eller gärningar mot den andra simmen och så kommer tydligen det alternativet upp så småningom :confused:

får testa att fjäska ännu mera för henne nu då :P

kl

Tänkte passa på att spela lite Sims när sambon inte är hemma, så håller på att installera det. Upptäcker till min fasa (nästan då) att Husdjurs-skivan inte går att hitta...typiskt. Får väl nöja mig med Övernaturligt som jag fick i julklapp så länge.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 304
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 134
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 451
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar