The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Här kommer då kvällens projekt! :D

Tanken är att det ska vara så likt detta hus som möjligt: http://www.widerlov.se/bostadspresentation-bilder/?cpxid=42URPAMLEM0G3ELV

Framsida (ursäkta rutnätet)
Screenshot-5_zps29798cf0.jpg

Matplatsen sedd från köket
Screenshot-8_zps17f7803a.jpg

Köket
Screenshot-9_zps68b96602.jpg

Sovrum
Screenshot-10_zps2f61d52f.jpg

Fortsättning...

Barnrummet (gick tyvärr inte att få bättre bild av det)
Screenshot-11_zps784b42a6.jpg

Utsidan
Screenshot-12_zps47e9d4b9.jpg

Framsidan
Screenshot-13_zps9c57d3f9.jpg

TVn
Screenshot-14_zps06dc817a.jpg

Vardagsrum
Screenshot-15_zps9484f2f7.jpg

Och så sista bilden, matplats och öppen spis.
Screenshot-16_zpsf6edaf11.jpg

Är hyfsat nöjd! Det svåra är ju att mycket inte finns i rätt färg, och jag stör mig på att det inte finns garderober! Och köket blev typ gulbrunt istället för vitt :p

Haha jag brukar göra enorma hagar men sen är hästarna aldrig där ändå. :p

KL
Monte Vista, I'm in love! :love:

Jag försökte göra ett stall med enorma hagar i förrgår, men den stora tomten som krävs fuckar upp mitt ögonmått så stallet råkade bli för litet för att få plats med boxar :cool:

Kan man ta bort filerna från datorn när man installerat dom? Eller försvinner dom från spelet då?

Tack tack! Jag PM:ar länken :laugh:

*KL*
Nu är jag nästan klar med inredningen av 1 hus, ja ETT!, det tar ju en evighet :devil: och ändå har jag två kvar att inreda *suck*

Här är några bilder på det jag har gjort hittills, huset är inte riktigt klart än som sagt men inte långt ifrån :)

Matsal
Screenshot-15.jpg

Screenshot-16.jpg

Kök
Screenshot-2.jpg

En del av badrummet iaf :angel:
Screenshot-3.jpg

Vardagsrum
Screenshot-38.jpg

och hallen
Screenshot-40.jpg

:)

De största tomterna är 64x64, större finns inte tyvärr inte ens med hjälp av någon mod eller fusk =/

*KL*
Just nu håller jag på med ett enormt projekt, jag håller på och bygger upp en stor (och då menar jag STOR) hästanläggning i en tom värld. Alla tomter angränsar till varandra med bara gångvägar emellan så tack vare det får man känslan av att det är en enda stor gård fast det just nu är 3 gårdar där jag kommer placera mina 3 familjer som jag spelar med. På de övriga tomterna kommer det finnas ridbanor i olika utformningar såsom dressyrbana, terrängbana, hoppbana, ridhus, galoppbana m.m. Som en kompis sa när jag nämnde att jag skulle bygga det här, du är galen! och ja man måste nog vara lite galen när man ska bygga från scratch på över 7 st. 64x64 tomter ;) :angel:

Såhär ser det ut hittills, nu har jag bara byggt själva "skalen" så inget av husen är inredda än, stallen har i alla fall boxar men ingen övrig dekor än så länge men det kommer så småningom :)

Screenshot-31.jpg

Kan simmarna gå in hur som helst i tex ridhuset när det inte ligger på deras egen tomt? Smart ide att bygga en stor anläggning, men måste hålla med din kompis om att du är lite galen ;) :angel:
Önskar jag hade tålamod att bygga sådär jag med, kommer följa ditt projekt med spänning :bow:

Tjusigt!! :)
O så vanligt så måste jag fråga var du får tag i alla dina saker? :p
Har själv en jättebra sida med mycket inredningsprylar och dyl. Kanske det är samma sida?!
Det jag mest fastnade för var Klockan och "hyllan/tavlan" i vardagsrummet :)
..och köket :angel:

UUrrssääkkttaa mmiinnaa dduubbbbllaa bbookkssttäävveerr ((hhooppppaass nnii kkaann lläässaa iiaaff))

MMååssttee mmaann ssppaarraa ffiilleerrnnaa ppåå ddaattoorrnn eelllleerr rrääcckkeerr ddeett mmeedd aatttt ööppppnnaa,, iinnssttaalllleerraa oocchh sseenn ttaa bbooorrtt??

Svarar alla i samma inlägg (lat :P)

@ saint_anger
Hehe! det är roligt att vara galen ;) Det har gått förut i alla fall men jag minns inte vilken typ av tomt jag hade då på den allmänna så jag får prova mig fram och se :) Jag ska fixa lite bilder på stallen sen också, "veterinärkliniken" blev klar igår också, har tyvärr ingen bild på den heller tror jag. Det som ska fixas härnäst i hästsammanhang är en ridbana med westerninspirerade saker.

@LindgrenV
Tusen tack! Angående filerna så vet jag inte. Jag har inte vågat ta bort mina då jag inte vet vad som händer =S

@Akerman
Tack tack! Det mesta är nedladdat från TSR och från simcredible och några sidor till, mycket har jag hittat när jag har googlat också efter en specifik sak :)

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 304
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 959
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 133
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 451
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar