The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
1. glömmerallt är med i diskussionerna ikväll. och verkar tänka lite utanför boxen, Verkar lite konfunderad över hur jag tänkte mig det hela, och det är helt ok:D sammantaget verkar GA vara på min sida baserat på efterspelet av lynchen ikväll mot cirkus, hon röstar desutom på en av mina misstänkta Klara, vilket ger henne än mer + i kanten

2. Blacksmithfarm är en av mina ulvmisstänkta idag! det plingar lika högt som en boj i oväder. På min ulvlista

3. bollen__ missade röstningen ikväll, sånt händer, med i eftersnacket, men kommer med detta innan bsf lägger sin röst och bsf refererar även till det:
Det här tycker jag var intressant. Två olika situationer där det ändå känns som att Mirtai skulle kunna vara ond. Men är det för enkelt, hon spelar ju alltid skumt?!
Jag tycker framförallt som Bsf skriver: det är konstigt att Mirtai inte ser nyttan i att en ond ev. låtsas vara Katniss. Om G_O fick Haymitch att gissa på henne pga. detta så har ju lyan vunnit en dag eftersom hon var ond. Är det ett sätt att försöka förklara bort det? Utifall någon annan onding försökt sig på samma sak? Nu går det ju visserligen inte med Katniss längre, LenaH är ju död men Peeta lever ju.
så tyvärr ser jag bollen__som en potentiell spelledare utifrån detta, men kan ha fel- dock högt på misstankelistan!

4. Klara en annan på min misstankelista! Jag tror att cirkus var förhindrad att teoria rösta åt detta hållet ikväll och det är något som skaver med Klara denna gången och jag har en känsla av att hon sitter i lyan , vi får väl se...

6. EmmaN
gjort en lite anonym start, men blixtrar till då och då med bra funderingar och som det ser ut logiska slutsatser från dem. men håller ändå ett öga på EmmaN för det är onekligen så att nybörjare brukar ha svårare att förstå roller, funktioner etc i början. Hoppas dock på ett bra tillskott i lekarna och inget annat - neutral

8. Lobelia Verkar på hugget- verkar leta ulvar och verkar greppa mycket av det som händer i kulisserna, ligger med överslag åt det goda hållet just nu

11. Mirtai är som vanligt svårbedömd, men jag tror faktiskt hon är god, vet vet jag inte, men med tanke på mina andra tankar ikväll så lutar det ditåt

13. fio
/LenaH2 rollen övertagits av LenaH under kvällen, Fio fick plus kanten av mig innan hon kastade in handduken, behöver se mer av LenaH för att bestämma mig vart jag har denna karaktären. neutral

14. quarter4ever Jag!

15. Lilltess
rollen övertog av Hjartagana ikväll, och finner inget misstänkt så här långt med henne, får återkomma under morgondagen om jag ges möjlighet till det

sammantaget
mycket intressant DL!

Puh, det har hänt en del efter DL ser jag. Får gå igenom det och se om jag hittar något värdefullt...

Det blev lite diskussioner kring Q och varför hon inte skriver ut sina misstankar. Och jag tycker att det känns lite märkligt jag också. Visst, hon vill sålla ut de onda och därför inte ge dem chansen att följa henne blint, men...
Nog för att hon är rätt godförklarad men att faktiskt förutsätta att ängeln skyddar henne? Det hade inte jag vågat göra i hennes sits...
Samtidigt så tror jag ju fortfarande att Q är god.

Sedan tycker jag att det här är intressant:
Jag ägnade en stor del av eftermiddagen att gå igenom vad cirkus gjort och inte gjort. Jag kan inte påstå att jag var säker alls.

En sak jag noterade med Cirkus röstning var att hon försökte inte grppa den chans som fanns till att klara sig. Hon kunde inte veta att du tänkte rösta på Klara men en röst på henne hade varit den största chansen. Tänkte hon inte på det eller var det medvetet tro?

När hon kom med sitt teori mot mig var jag nästan säker på jag prickat rätt dock. Jag känner inte alls igen en god cirkus i kvarbitandet av teorin. För mig känns det rätt idiotiskt att goda aldrig skulle rösta på skickliga goda i början av leken. Det händer typ jämnt.

Läser lite löst era sista inlägg istället för den vanliga sidan i boken på sängbordet.

En tanke slog mig: Cirkus var ju präst och kunde få en bikt från en ulv. Kan det vara så att hon inte ändrade till Klara eftersom hon inte fick pga av bikten?

Jag ska granska Klara extra noggrant imorgon för att se om jag kan hitta en ledtråd. Och naturligtvis Cirkus inlägg.

Eftersom cirkus inte räddade sig så kan jag mycket väl tänka mig att det beror på att hon inte fick göra det. Klara borde ha varit den självklara rösten.

bsf röstade på mirtai så någonstans måste man bestämma sig för att en av dem är god och den andre ond, att båda skulle vara onda känns rätt osannolikt, Båda KAN vara goda, men känns inte heller sannolikt

Då undrar jag vad det är som gör att du väljer att tro att det är jag som är ond, istället för Mirtai?? :)

@Lobelia angående den eventuella sian så kommer jag inte fram till något vettigt, tror inte det går att säga något generellt där emot om en har misstanke omatt någon specifik person skulle ha den rollen går det ju att spekulera i utifrån vad den har skrivit.
.Sian är högst realistisk, spelledaren lär använda den om hon inte redan har gjort det. Det jag tänkte på är vem du siat om du varit spelledare, funderar lite på om den kan vara en ledtråd till vem som är spelledare.

Puh, det har hänt en del efter DL ser jag. Får gå igenom det och se om jag hittar något värdefullt...

Det blev lite diskussioner kring Q och varför hon inte skriver ut sina misstankar. Och jag tycker att det känns lite märkligt jag också. Visst, hon vill sålla ut de onda och därför inte ge dem chansen att följa henne blint, men...
Nog för att hon är rätt godförklarad men att faktiskt förutsätta att ängeln skyddar henne? Det hade inte jag vågat göra i hennes sits...
Samtidigt så tror jag ju fortfarande att Q är god.

Sedan tycker jag att det här är intressant:

Eftersom cirkus inte räddade sig så kan jag mycket väl tänka mig att det beror på att hon inte fick göra det. Klara borde ha varit den självklara rösten.
Tja, nu har Q kommit med ett "genomgångs"-inlägg, så jag får väl backa på den punkten...

@Lobelia angående den eventuella sian så kommer jag inte fram till något vettigt, tror inte det går att säga något generellt där emot om en har misstanke omatt någon specifik person skulle ha den rollen går det ju att spekulera i utifrån vad den har skrivit.

Angående det här ska jag rabla vad jag tror om vad de olika deltagarna siat om de är speledaren, eller tror ni att det kan hjälpa de onda mer en goda?

Jag har lite tanar men jag är osäker på om jag borde skriva ut dem?

1. glömmerallt är med i diskussionerna ikväll. och verkar tänka lite utanför boxen, Verkar lite konfunderad över hur jag tänkte mig det hela, och det är helt ok:D sammantaget verkar GA vara på min sida baserat på efterspelet av lynchen ikväll mot cirkus, hon röstar desutom på en av mina misstänkta Klara, vilket ger henne än mer + i kanten

2. Blacksmithfarm är en av mina ulvmisstänkta idag! det plingar lika högt som en boj i oväder. På min ulvlista

3. bollen__ missade röstningen ikväll, sånt händer, med i eftersnacket, men kommer med detta innan bsf lägger sin röst och bsf refererar även till det:

så tyvärr ser jag bollen__som en potentiell spelledare utifrån detta, men kan ha fel- dock högt på misstankelistan!

4. Klara en annan på min misstankelista! Jag tror att cirkus var förhindrad att teoria rösta åt detta hållet ikväll och det är något som skaver med Klara denna gången och jag har en känsla av att hon sitter i lyan , vi får väl se...

6. EmmaN
gjort en lite anonym start, men blixtrar till då och då med bra funderingar och som det ser ut logiska slutsatser från dem. men håller ändå ett öga på EmmaN för det är onekligen så att nybörjare brukar ha svårare att förstå roller, funktioner etc i början. Hoppas dock på ett bra tillskott i lekarna och inget annat - neutral

8. Lobelia Verkar på hugget- verkar leta ulvar och verkar greppa mycket av det som händer i kulisserna, ligger med överslag åt det goda hållet just nu

11. Mirtai är som vanligt svårbedömd, men jag tror faktiskt hon är god, vet vet jag inte, men med tanke på mina andra tankar ikväll så lutar det ditåt

13. fio
/LenaH2 rollen övertagits av LenaH under kvällen, Fio fick plus kanten av mig innan hon kastade in handduken, behöver se mer av LenaH för att bestämma mig vart jag har denna karaktären. neutral

14. quarter4ever Jag!

15. Lilltess
rollen övertog av Hjartagana ikväll, och finner inget misstänkt så här långt med henne, får återkomma under morgondagen om jag ges möjlighet till det

sammantaget
mycket intressant DL!
Edit: ser att en del försvunnit ang Bsf , inte meningen, men varför det plingar högt i bojen sas, är att hon tidigt förföll väldigt intreserad av prästen samtidigt som hon påtalade spelledaren ( tror det var i andra inlägget i leken) jag tror detta är en ulv som försöker hitta SL och även gärna hitta och/eller hinta om prästen

Angående det här ska jag rabla vad jag tror om vad de olika deltagarna siat om de är speledaren, eller tror ni att det kan hjälpa de onda mer en goda?

Jag har lite tanar men jag är osäker på om jag borde skriva ut dem?
Ska jag vara ärlig så ville jag mest få folk att tänka, du har rätt i att det kan vara oklokt att skriva ut tankarna.

Då undrar jag vad det är som gör att du väljer att tro att det är jag som är ond, istället för Mirtai?? :)
jag hade en rad om om dig som jag observerade att den föll bort, se min edit!
Jag vet inte heller om mirtai är god, men som jag skrev till Lobelia innan någonstans måste man bestämma sig för vilken väg man vill välja och just nu ligger min väg så här

.Sian är högst realistisk, spelledaren lär använda den om hon inte redan har gjort det. Det jag tänkte på är vem du siat om du varit spelledare, funderar lite på om den kan vara en ledtråd till vem som är spelledare.

Jag vet inte riktigt beror lite på vilken natt jag hade använt sian. Jag skulle gissa att jag skulle ha som plan att använda den natt två(spioninfo första natten) men det beror ju på hur leken utvecklade också det kan ju göra att något av de andra paketen verkar passa in bra just då.

Generellt om jag använde sian så någon jag misstänkte för att vara ulv så om jag hade varit speledare och om jag använt sian natt två så bollen eller klara eller cirkus kanske?

Ska jag vara ärlig så ville jag mest få folk att tänka, du har rätt i att det kan vara oklokt att skriva ut tankarna.

mm en teori kring det tror jag dock jag kan tala om och det är att om jag harfel om klara och hon är god så tror jag @LenaH kan vara speledare och siat klara som god. pga det här inlägget

Jag tror ju faktiskt i ljuset av @Hjartagna s idé och tidigare spel att @Klara är ond. Känns som en bortslösad sia att lägga den där?
Vad ska vi ge @quarter4ever för uppslag då?

Och dessutom hittade jag det här inlägget av fio som isåfall skulle kunna vara en hint(långsökt men möjligt)

Ja det är långsökt.. jag sitter inte i någon lya ö.h,t

Edit: ser att en del försvunnit ang Bsf , inte meningen, men varför det plingar högt i bojen sas, är att hon tidigt förföll väldigt intreserad av prästen samtidigt som hon påtalade spelledaren ( tror det var i andra inlägget i leken) jag tror detta är en ulv som försöker hitta SL och även gärna hitta och/eller hinta om prästen
Så för att jag påpekade ett stavfel som LL gjort så är jag ond? :confused:

Det hjälper inte att jag tog upp att jag hade diskuterat prästen med dig när det kom på tal i leken?
Dessutom,cirkus pratade rätt mycket om spelledaren (vilket jag uppmärksammade), men hon visade sig ju vara god.

Jag hoppas och tror att du har en sia kvar, och jag hoppas att du använder den smart - helst skulle jag vilja få ut spelledaren för att slippa eventuella hyss därifrån. Men jag är faktiskt inte säker på vem som kan vara denna...

Det hjälper inte att jag tog upp att jag hade diskuterat prästen med dig när det kom på tal i leken?
Dessutom,cirkus pratade rätt mycket om spelledaren (vilket jag uppmärksammade), men hon visade sig ju vara god.

Jag hoppas och tror att du har en sia kvar, och jag hoppas att du använder den smart - helst skulle jag vilja få ut spelledaren för att slippa eventuella hyss därifrån. Men jag är faktiskt inte säker på vem som kan vara denna...
jag håller med om spelledaren, den känns bra om man kunde hitta på något sätt!

delvs därför du hamnar under lupp, tyvärr

bsf röstade på mirtai så någonstans måste man bestämma sig för att en av dem är god och den andre ond, att båda skulle vara onda känns rätt osannolikt, Båda KAN vara goda, men känns inte heller sannolikt

Varför tror du inte båda är goda har du någon teori kring det eller tror du bara mer på andra alternativ?

delvs därför du hamnar under lupp, tyvärr
Ja, alltså jag förstår dig väl ur den synvinkeln. (nu tänkte jag mer på att jag skulle ha låtsats vara peeta när jag skrev det, men i alla fall...)
Men till mitt försvar så trodde jag faktiskt att det kunde vara så att cirkus var så säker på att kunna försvara sig att hon faktiskt vågade hinta så grovt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?