The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser lite löst era sista inlägg istället för den vanliga sidan i boken på sängbordet.

En tanke slog mig: Cirkus var ju präst och kunde få en bikt från en ulv. Kan det vara så att hon inte ändrade till Klara eftersom hon inte fick pga av bikten?

Jag ska granska Klara extra noggrant imorgon för att se om jag kan hitta en ledtråd. Och naturligtvis Cirkus inlägg.

Menar du det här @LenaH ? hade missat/glömt att den utsatte visste om det. Men jag förstår fortfarande inte kopplingen till sior.

"karriärister
: De är farliga och dödar samvetslöst så fort de får tillfälle.Väljer varje natt en deltagare de vill döda. Kan en gång under leken välja en ulv som får bikta sig hos Peeta/prästen. De kan också en gång under leken utsätta en deltagare för målbålgetingatack. Det innebär att den deltagaren är utslagen ett speldygn (deltagarens röst räknas inte i lynchen och den kan inte använda sina krafter under natten)Den utsatta vet om att den är utsatt men bör teoria och rösta som vanligt (ulvar)"

Läser lite löst era sista inlägg istället för den vanliga sidan i boken på sängbordet.

En tanke slog mig: Cirkus var ju präst och kunde få en bikt från en ulv. Kan det vara så att hon inte ändrade till Klara eftersom hon inte fick pga av bikten?

Jag ska granska Klara extra noggrant imorgon för att se om jag kan hitta en ledtråd. Och naturligtvis Cirkus inlägg.
Det kan vara så, klara är på mångas misstankelista.

Menar du det här @LenaH ? hade missat/glömt att den utsatte visste om det. Men jag förstår fortfarande inte kopplingen till sior.

"karriärister
: De är farliga och dödar samvetslöst så fort de får tillfälle.Väljer varje natt en deltagare de vill döda. Kan en gång under leken välja en ulv som får bikta sig hos Peeta/prästen. De kan också en gång under leken utsätta en deltagare för målbålgetingatack. Det innebär att den deltagaren är utslagen ett speldygn (deltagarens röst räknas inte i lynchen och den kan inte använda sina krafter under natten)Den utsatta vet om att den är utsatt men bör teoria och rösta som vanligt (ulvar)"
Jag vet inte, ska jag tala klarspråk eller?

Det där var en bra tanke!

"karriärister
Betyder det inte om kraften deltagaren har är en sia så får den inte sia under natten. Och nästa natt kan den sia igen? @Artline

"karriärister
Fetningen kanske hjälper?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar