The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag riktar blickarna dit de ska:sneaky:
Jag känner mig aningen lurad faktiskt.
alltså om jag inte lever imorgon så har någon inte fattat sin arbetsbeskrivning?
men jag lovar att utveckla det hela , i sinom tid....:)
Fast vad säger att just du ska skyddas i natt? Du har ju inga förmågor kvar och att du skulle vara så värdefull för ängeln att välja att skydda dig istf sig själv ser jag inte?

Fast hon påpekade ju ungefär en trilljon(nåja:angel:) gånger att hon var osäker. Jag blir grymt skeptisk till både dig och @Hjartagna för att ni båda följer Q utan större eftertanke, har ni inte tid att alls sätta er in i leken så borde ni väl om ni är goda vara lite försiktiga med hur ni röstar?

(Sen tycker jag folk generellt att folk borde tänka igenom om de har tid att sätta sig in i leken innan de tar över en roll. det här är inget personligt mot er utan det har hänt ofta på senaste tiden tycker jag att folk tar över en roll och sen har noll koll när de röstar för att de inte "haft tid" eller liknande. Jag tycker det stör lekarna. Sen är jag givetvis glad att folk erbjuder sig att hoppa in men det är en annan sak.)

Vad är fånigt?
Nja lite förståelse får man ha när folk hoppar in nära DL, däremot har ett par hoppat in sent och sedan inte haft tid att leka.

alltså om jag inte lever imorgon så har någon inte fattat sin arbetsbeskrivning?
men jag lovar att utveckla det hela , i sinom tid....:)

Nä då är det nog du som inte förstått att folk spelar olika roller olika och att det inte behöver finnas något rätt eller fel, bara olika tankesätt och ideer. Rollen som jag antar att du hänvisar till kan spelas på många olika sätt.

Jag tycker du tar en stor och dum risk att anta att du överlever om du räknat ut något som du tror är viktigt.

plockar fram en här:

DL 1
18:55 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

20:44 Koppen röstar på EmmaN
20:48 Lobelia röstar på quarter4ever
20:50 Lilltess röstar på Koppen
20:57 Hjartagna röstar på Koppen
20:58 fio röstar på Klara
21:00 Klara röstar på Lobelia
21:03 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 bollen_ röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess

21:19 quarter4ever röstar på Klara
21:19 glömmerallt röstar på cirkus
21:21 EmmaN röstar på Lobelia

21:27 quarter4ever ändrar röst till Koppen
21:29 Gabby_Ossi röstar på fio
21:30 Koppen ändrar röst till quarter4ever
21:30 quarter4ever ändrar röst till Klara
21:30 glömmerallt ändrar röst till quarter4ever

DL 2
10:20 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
10:40 Blacksmisthfarm röstar på Gabby_Ossi
11:41 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
11:42 cirkus röstar på Gabby_Ossi
11:46 Lilltess röstar på Gabby_Ossi
12:42 glömmerallt röstar på Gabby_Ossi
14:25 fio röstar på Gabby_Ossi
18:21 EmmaN röstar på Gabby_Ossi
18:45 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:53 LenaH röstar på Gabby_Ossi
20:40 Klara röstar på Gabby_Ossi
20:53 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:28 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever

DL 3
17:22 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:38 quarter4ever röstar på cirkus
20:52 EmmaN röstar på Klara

21:16 LenaH röstar på cirkus
21:18 Lobelia röstar på cirkus
21:19 Klara röstar på Blacksmithfarm

21:19 LenaH ändrar röst till Klara
21:23 Mirtai röstar på Klara
21:24 Hjartagna(2) röstar på cirkus
21:27 LenaH(2) ändrar röst till cirkus
21:30 cirkus röstar på Lobelia
21:30 glömmerallt röstar på Klara

okej - så vad kan vi få ut av detta?

Det uppenbara för mig är att Lobelia inte har biktat sig. Det godförklarar henne inte, iof...

Både Hjartagna och LenaH är nyinhoppade (satte in (2) för att markera detta), svårt att bedöma om de följde Q för att de litar på henne då deras tidigare roller troligen kan ha listat ut vilken roll q har, eller om de/någon av dem gör det för att någon av dem är onda och ser en chans att rösta ut en god...

Sedan undrar jag vad q hoppas kunna läsa ut av detta?

Och så undrar jag om cirkus hann med att skriva sina funderingar som hon tidigare ikväll skrev att hon skulle vänta med då hon fick besök...

Fast hon påpekade ju ungefär en trilljon(nåja:angel:) gånger att hon var osäker. Jag blir grymt skeptisk till både dig och @Hjartagna för att ni båda följer Q utan större eftertanke, har ni inte tid att alls sätta er in i leken så borde ni väl om ni är goda vara lite försiktiga med hur ni röstar?

Vad är fånigt?
Jag hade kunnat slänga iväg en röst på just @Hjartagna för Lena1 hade ju misstankar mot Lilltess men jag ville att min röst skulle vara värd något.
Jag förstår att du hellre sett att min röst på @Klara hade legat kvar, i backspegeln gör jag också det.

Det fåniga är resultatet. Och qs trams (faktiskt) om nycklar och dörrar och att förutsätta att ängeln ska skydda henne. Varför ska den det nu?

Jag hade kunnat slänga iväg en röst på just @Hjartagna för Lena1 hade ju misstankar mot Lilltess men jag ville att min röst skulle vara värd något.
Jag förstår att du hellre sett att min röst på @Klara hade legat kvar, i backspegeln gör jag också det.

Det fåniga är resultatet. Och qs trams (faktiskt) om nycklar och dörrar och att förutsätta att ängeln ska skydda henne. Varför ska den det nu?
Jag gissar att Q har kvar en sia.

Nja lite förståelse får man ha när folk hoppar in nära DL, däremot har ett par hoppat in sent och sedan inte haft tid att leka.

Jag har mer än bara lite förstålse för att de kanske inte har tid. Det är inte det jag finner misstänkt. :)

Det är valet att lägga avgörande/ röster som det är stor risk att de blir avgörande när en säger sig inte alls ha koll somjag ifrågasätter. Båda har ju varit med i leken tidigare och borde ha kunnat gå efter någon gammal teori också.

Jag har mer än bara lite förstålse för att de kanske inte har tid. Det är inte det jag finner misstänkt. :)

Det är valet att lägga avgörande/ röster som det är stor risk att de blir avgörande när en säger sig inte alls ha koll somjag ifrågasätter. Båda har ju varit med i leken tidigare och borde ha kunnat gå efter någon gammal teori också.

Tillägg, det var ju någon annan, jag tror @EmmaN som gick efter någon gammal teori hon hade. Eftersom hon hade brist på både tid och nya idder jag tycker sådant är bättre.

Jamen ursäkta då. :mad:

(Sen tycker jag folk generellt att folk borde tänka igenom om de har tid att sätta sig in i leken innan de tar över en roll. det här är inget personligt mot er utan det har hänt ofta på senaste tiden tycker jag att folk tar över en roll och sen har noll koll när de röstar för att de inte "haft tid" eller liknande. Jag tycker det stör lekarna. Sen är jag givetvis glad att folk erbjuder sig att hoppa in men det är en annan sak.)

Vad är fånigt?

Jag trodde faktiskt när jag tackade ja till att hå in som ersättare till Lilltess att jag skulle ha bra mycket mer tid än vad det blev. Men livet kom emellan. Och just kvällarna har jag generellt dåligt med tid, det är enklare att stjäla datortid dagtid för mig. Just ikväll kom jag hem 20.30 istället för 18.30 som vanligt!

Snart måste jag lägga mig för att orka jobba imorgon efter alla uppvak som sonen ger mig nattetid.

Att inte lägga rösten blir också avgörande, men visst blir det olyckligt-

Nja alltså, vi vet ju inte klaras roll så det är ju inte säkert att det varit bättre, vem vet hon kanske har en viktigare god roll än cirkus hade?

Att du ville göra skillnad låter mer som den vanliga lena ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024