The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag kan bara se ett alternativ till att det blev som det blev nu när LL förtydligat om vilka tider som gäller för olika roller. Det gör ju att jag blir ytterligare misstänksam mot de som röstade på Q.

Så långt i min analys som till rösterna på koppen har jag inte kommit. Jag spann bara vidare på det jag skrev om i mitt röstinlägg. Självklart är det intressant att titta på vilka som röstade på koppen. Jag har aldrig sagt något annat. Bara att jag inte kommit dit än.

Ok, så här tänker jag. Rösterna på q4, speciellt Lobelia och bsf (glömmerallts ändring på slutet har jag inte lyckats placera riktigt, men det kan ju gälla den också) tycker jag känns lite misstänkta på grund av att om Lobelia och/eller bsf sitter i lyan vet dom att q med stor sannolikhet är god redan innan röstningen. Q är för lyan en farlig motståndare. När så q spelar så pass skumt (avsiktligt eller inte) ser dom chansen att få ut en vass motståndare.

När det gäller rösterna på koppen så är dom väldigt enkla, ja. Jag tror att glömmerallt har en poäng i att en ond koppen inte borde lagt en sådan röst som hon gjorde. Å andra sidan har jag aldrig lyckats bli klok på koppens spel tidigare. Nu vet vi ju att koppen var god, frågan är var det placerar dom som röstade på koppen.

Jag får sova på saken. Godnatt.

Dom här inläggen av klara skaver en hel del. Om en spontant blir misstansam mot de som röstat på en god så borde hon reagerat först på rösterna mot koppen tycker jag koppen åkte ut och var bevisligen god medan vi fick resonera oss fram till Qs roll därför märkligt med kommmentaren att hon inte kommit till klara

glömmerallt röstar på klara

Well, du har ju själv sagt att Q är duktig på att analysera spelet på väldigt lite information. Det är min erfarenhet också. Är det verkligen så långsökt att en eller flera ulvar skulle ta chansen att vara med och rösta ut Q när möjligheten ges?
Visst, hon är duktig, liksom många andra spelare, det blir lite för många tabun på vad man kan rösta på om man upplever 1/3 del eller kanske fler som duktiga ;)

Tiden sprang iväg när jag letade efter citaten så om motivering blev lite förrvirrande för att jag insåg att det var ont om tid så får ni fråga.

Stämmer denna ? bollen missar??

DL 3
17:22 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:38 quarter4ever röstar på cirkus
20:52 EmmaN röstar på Klara

21:16 LenaH röstar på cirkus
21:18 Lobelia röstar på cirkus
21:19 Klara röstar på Blacksmithfarm

21:19 LenaH ändrar röst till Klara
21:23 Mirtai röstar på Klara
21:24 Hjartagna röstar på cirkus
21:27 LenaH ändrar röst till cirkus
21:30 cirkus röstar på Lobelia
21:30 glömmerallt röstar på Klara

Mirtai: 1
cirkus: 4
Klara: 3
Blacksmithfarm: 1
Lobelia: 1

(edit fixade LenaH's röständringar, formateringen följde inte med...)

Det gör att min röst hamnar på Lobelia idag. Jag tycker att hon går på lite väl hårt om att man inte fick tycka att q är en skicklig spelare, klart att det skaver att q är godförklarad för den som är ulv.Och såklart att de vill ha ut mig också - ulvarna
Ähum, vari hela fridens namn har du fått det ifrån? Att man inte får tycka Q är en duktig spelare?

vad jag vet finns det inget sådant bus, bara att man inte får rösta på en spelare.
Nej men jag tänkte att du kanske ville rösta på någon som du siat men inte fick pga "buset" utifrån vad LenaH skrev om att du kanske inte vill att vi ska följa dig. Något långsökt kanske :D

Dom här inläggen av klara skaver en hel del. Om en spontant blir misstansam mot de som röstat på en god så borde hon reagerat först på rösterna mot koppen tycker jag koppen åkte ut och var bevisligen god medan vi fick resonera oss fram till Qs roll därför märkligt med kommmentaren att hon inte kommit till klara

glömmerallt röstar på klara

inte kommit till koppen ska det stå.

Jag tycker @LenaH s agerande nu på slutet är lite märkligt, inte att hon ändra fram och tillbaka men att hon verkarde så mån att göra vad Q ansåg bäst. Lena känns inte som en spelare som är för osäker för att fatta egna belut så det kändes väldigt märkligt.

DL 3
17:22 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:38 quarter4ever röstar på cirkus
20:52 EmmaN röstar på Klara
21:16 LenaH röstar på cirkus
21:18 Lobelia röstar på cirkus
21:19 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:19 LenaH ändrar röst till Klara
21:23 Mirtai röstar på Klara
21:24 Hjartagna röstar på cirkus
21:27 LenaH ändrar röst till cirkus
21:30 cirkus röstar på Lobelia
21:30 glömmerallt röstar på Klara

bollen__missar att rösta..

Mirtai: 1
cirkus: 4
Klara: 3
Blacksmithfarm: 1
Lobelia: 1

Han hade förlorat henne. Vad fanns det då att leva för? Han tröståt och såg inte att bären var giftiga.

Cirkus var peeta/präst

Jag tycker @LenaH s agerande nu på slutet är lite märkligt, inte att hon ändra fram och tillbaka men att hon verkarde så mån att göra vad Q ansåg bäst. Lena känns inte som en spelare som är för osäker för att fatta egna belut så det kändes väldigt märkligt.
Håller fullkomligt med dig. Hon känns lite skum onekligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar