Ja, jag kan bara se ett alternativ till att det blev som det blev nu när LL förtydligat om vilka tider som gäller för olika roller. Det gör ju att jag blir ytterligare misstänksam mot de som röstade på Q.
Så långt i min analys som till rösterna på koppen har jag inte kommit. Jag spann bara vidare på det jag skrev om i mitt röstinlägg. Självklart är det intressant att titta på vilka som röstade på koppen. Jag har aldrig sagt något annat. Bara att jag inte kommit dit än.
Ok, så här tänker jag. Rösterna på q4, speciellt Lobelia och bsf (glömmerallts ändring på slutet har jag inte lyckats placera riktigt, men det kan ju gälla den också) tycker jag känns lite misstänkta på grund av att om Lobelia och/eller bsf sitter i lyan vet dom att q med stor sannolikhet är god redan innan röstningen. Q är för lyan en farlig motståndare. När så q spelar så pass skumt (avsiktligt eller inte) ser dom chansen att få ut en vass motståndare.
När det gäller rösterna på koppen så är dom väldigt enkla, ja. Jag tror att glömmerallt har en poäng i att en ond koppen inte borde lagt en sådan röst som hon gjorde. Å andra sidan har jag aldrig lyckats bli klok på koppens spel tidigare. Nu vet vi ju att koppen var god, frågan är var det placerar dom som röstade på koppen.
Jag får sova på saken. Godnatt.
Dom här inläggen av klara skaver en hel del. Om en spontant blir misstansam mot de som röstat på en god så borde hon reagerat först på rösterna mot koppen tycker jag koppen åkte ut och var bevisligen god medan vi fick resonera oss fram till Qs roll därför märkligt med kommmentaren att hon inte kommit till klara
glömmerallt röstar på klara