The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm jag förstår inte riktigt de här rösterna mot koppen?

Jag tycker det är trist att hon röstar på en helt ny spelare direkt men det känns ju inte ulvigt snarare tvärtom, Koppen är definitivt tillräckligt runtinerad för att veta att hon skulle dra på sig negativ uppmärksamhet pga det och varför skulle hon vilja göra det som ulv?

DL 1
18:55 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:44 Koppen röstar på EmmaN
20:48 Lobelia röstar på quarter4ever
20:50 Lilltess röstar på Koppen
20:57 Hjartagna röstar på Koppen
20:58 fio röstar på Klara
21:00 Klara röstar på Lobelia
21:03 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 bollen röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess
21:19 quarter4ever röstar på Klara
21:19 glömmerallt röstar på cirkus
21:21 EmmaN röstar på Lobelia

quarter4ever: 2
EmmaN: 1
Koppen: 3
Klara: 2
Lobelia: 2
Blacksmithfarm: 1
Lilltess: 1
cirkus: 1

Mina färgmarkeringar

Alltså jag förstår inte riktigt det här? Varför skulle det vara skumt att rösta rösta på Q? Dessutom kan ingen i leken veta att någon annan är god.

Om jag misstänkte Q mest dag ett så skulle jag rösta på henne. Visst hon är bra att ha kvar om hon är god men om jag misstänker henne mest så gör jag ju varför skulle jag då rösta på någon som känns mer god.

Förstår inte heller varför ulvarna skulle prioritera att få ut Q först? Eller någon annan min uppfatning är att ulvar ofta inte bryr sig så mycket om vem som rycker första dagen så länge det inte är någon av dem.

Angående att Q om hon är ulv är värdefull för lyan som död, jovisst men hon är ju det ännu mer om hon är kvar i leken.

Jag håller sammantaget inte alls med i ditt resonemang därför glömmerallt röstar på cirkus.

nej, man kan inte veta att någon är god iom den onda utanför lyan också finns, men jag gjorde en förenkling iom att det är bara 1/15 att någon är ond utanför lyan

Hm jag förstår inte riktigt de här rösterna mot koppen?

Jag tycker det är trist att hon röstar på en helt ny spelare direkt men det känns ju inte ulvigt snarare tvärtom, Koppen är definitivt tillräckligt runtinerad för att veta att hon skulle dra på sig negativ uppmärksamhet pga det och varför skulle hon vilja göra det som ulv?
fast jag tycker nog att koppen spelar mer märkligt än någonsin? Velade mellan henne och Klara faktiskt...

Klart att du ska rösta på vad du tycker är skumt!
Det gör jag med ;)

Det är verkligen inte lätt första dagen nånsin.
visst kan hon vara spelledaren - men som sagt, det är ju minst sannolikt av allt

Varför skulle det vara minst sannolikt att hon är just speledaren? Alltså varför skulle det vara mindre troligt än någon av de andra rollerna?

Varför skulle det vara minst sannolikt att hon är just speledaren? Alltså varför skulle det vara mindre troligt än någon av de andra rollerna?

Men alltså det är 1/15 att hon är spelledaren eller vilken annan specifik roll som helst.
Sen är det kanske säg 5/15 att hon är ond
och säg 9/15 att hon är god - så det är minst troligt att att hon är den onda utanför (om man klumpar ihop ulvar och goda i varsin grupp så blir den enda onda utanför lyan lite ensam i sannolikhet)- det borde du väl ändå hålla med om?

Måste rösta nu.
Tror ändå att q4 och Koppen sticker ut lite väl mycket för att vara ulvar, skulle kanske kunna vara spelledare då, men det finns ju betydligt fler goda än en enstaka spelledare så...

Som sagt tyckte jag fios röst på Klara var lite enkel, tycker det är svagt att bygga motivering nästan enbart på statistik.

Gabby_Ossi röstar på fio

Koppen tar tillbaka sin röst.

Koppen röstar på Qarter4ever

Dels för att hon försökte lura LenaH tidigare med roller etc och dels för att hon försöjte spela dum i samband med det. Strömröstar på mig desutom. Jag vet min roll och tänker inte ge upp än

jag ändrar mig igen och återställer rösten till Klara
enligt tidigare
Klara har smugit med, och inte gjort något väsen av sig. Jag tycker att det känns lite ulvigt att vara så pass osynlig, även om jag vet att IRL ibalnd ställer till det. Sedan är det väl daas att Klara är ond nu?

quarter4ever röstar på Klara

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 974
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar