The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1
18:55 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:44 Koppen röstar på EmmaN
20:48 Lobelia röstar på quarter4ever
20:50 Lilltess röstar på Koppen
20:57 Hjartagna röstar på Koppen
20:58 fio röstar på Klara
21:00 Klara röstar på Lobelia
21:03 cirkus röstar på Blacksmithfarm

quarter4ever: 2
EmmaN: 1
Koppen: 2
Klara: 1
Lobelia: 1

Blacksmithfarm: 1

Mycket diskussioner kring rollerna idag och jag håller med om att det är lite skumt angående Q och fördelningen av roller "luras" för att se hur någon svarar.
Samtidigt så är Q jättebra att ha för goda sidan om hon är god och det känns lite trist att lägga en röst på henne "för så lite" även om det är DL1 och man oftast har lite att gå på när man röstar så vill jag gärna se mer av henne, för är hon som sagt god är hon bra att ha kvar. Visserligen är det bra att rösta ut henne fort om hon är ond..men ja, ni fattar.

Däremot tycker jag att Koppens röst på den nya spelaren EmmaN är ytterst märklig. Halmstrån första DL javisst, men att ta dom mot en ny spelare känns inte riktigt schysst. Längre än första DL kan jag ju tycka att hon ska få vara med.
Därför undrar jag vad Koppens agenda är iom denna röst?! Mysko är det, och hon gör det lätt för sig. Därför så:
bollen__ röstar på Koppen

Tack @Koppen :D Intressant tolkning av mina inlägg men jag köper den inte riktigt! "Endast" vet jag inte, har försökt skriva inlägg även om jag är osäker. Jag tycker mig förstå rollerna utifrån det som står och vad övriga frågat och fått svar på. Jag har haft tid, men har suttit och läst i tråden och försökt att hänga med på vad som händer men har inte känt att jag kunnat skriva något mer som kunnat ge något till leken. Har med andra ord inte glömt av leken alls utan bara följt i tystnad.

Återkommer strax med röst.
Följt med i tystnad för inte leken framåt ;)

Och där kom Koppen in med en jättekonstig röst. O_o
Rösta på en ny spelare bara för att denna har koll på rollistan och tidsbrist?

Ger mig lite känslan att Koppen vill safea och inte ta ställning till de som varit mer på tapeten. Genom att rösta på någon som förmodligen inte kommer att några mer röster. Men jag kan inte bestämma mig om det gör henne skum eller inte. När jag kollar tillbaka så reagerar jag dock på kommentaren och platsen i rollistan också, men Koppen kommer ju ganska ofta med konstiga inspel tycker jag.

Jag tycker iofs också att @Koppen s röst är väl enkel men känns också som om hon (Koppen alltså) lägger en röst där hon vet att den inte spelar någon roll för det blir inget drev mot en ny spelare.
Däremot försätter sig ju Koppen själv i en prekär situation iom att det sticker ut lite att rösta på en ny spelare.
Något irrationellt men det är ganska likt Koppen. :p Det gör henne inte ond i mina ögon och jag tycker det är att göra det väldigt lätt för sig att lägga rösten där.

Lilltess röstar på koppen

Efter koppens konstiga kommentar om ordning i listan, sedan visar det sig att hon blandat ihop två spelare och sedan blandade hon ihop någon igen. Röstar sedan på en ny spelare för att denne inte har skrivit några inlägg. Njee jag tycker att hon gör det väldigt lätt för sig.
Med avstamp i mitt tidigare inlägg om att Koppen nog mest ville lägga en meningslös röst tycker jag faktiskt att det här är att göra det ännu lättare för sig så:

LenaH röstar på Lilltess

Jag tycker iofs också att @Koppen s röst är väl enkel men känns också som om hon (Koppen alltså) lägger en röst där hon vet att den inte spelar någon roll för det blir inget drev mot en ny spelare.
Däremot försätter sig ju Koppen själv i en prekär situation iom att det sticker ut lite att rösta på en ny spelare.
Något irrationellt men det är ganska likt Koppen. :p Det gör henne inte ond i mina ögon och jag tycker det är att göra det väldigt lätt för sig att lägga rösten där.
Tack!! Nån tänker som jag! :bow:
---
Jag röstar inte för att sticka ut. Sorry men jag röstar för att jag tänker lite annorlunda :crazy: iaf DL1

Detta är ju vad jag har reagerat på hittills - otippat va?

Blacksmithfarm -lägger förstar rösten på q4 - alltså jag måste ju reagera på det. En död ulv-q4 är otroligt värdefull för lyan (det vet alla som varit där med henne) så att lägga rösten på henne tidigt gör man bara om man vet att q4 är god (för hon är grymt värdefull för de goda när hon är god). Så denna röst skaver och jag tänker ulv som vill ha ut en jobbig och aktiv god. Just nu skum
Koppen - lägger en röst på EmmaN med en motivering som jag faktiskt kan förstå - det är udda att en ny har förstått rollerna, när knappt de rutinerade har gjort det. Konstig kommentar om ordningen på listan, men faktiskt vetefan om det gör henne skum för det? Neutral
EmmaN- Ny spelare - välkommen - lite udda att hon förstått rollerna när vi andra knappt har gjort det. Neutral - kanske yttepytte lite skum.
Lobelia - samma som med bsf - det ÄR skumt att rösta på q4 första dagen. Ett ulvspelsaxiom i mina ögon. Just nu skum
quarter4ever måste jag ju ta med iom att hon har ett par röster på sig. Jag ser inget skumt i vad hon gjort än, spelat dum eller inte? Nej, hon vill dra igång lekandet och jag lägger inte min röst på henne förrän jag vet mer var hon står.
Lilltess Lägger en röst på Koppen, med en rätt lam motivering. Jag tycker att Koppens röst är lite trist, men faktiskt så tycker jag att motiveringen inte är helt åt skogen. Så jag tycker att Lilltess gör det lite lätt för sig

cirkus röstar på blacksmithfarm enligt min tanke att q4 är väldigt värdefull som levande god för de GODA. Att få ut henne bör vara prio för de som är ulvar iom att hon alltid har så mycket tankar och teorier.

Hade det inte varit smartare att käka Q i så fall? Och slippa få ögonen på sig i leken?
Jag ska väl ändå rösta på vad jag tycker är skumt?
(Tänk om (inga bra odds kanske, men tänk om) Q är spelledaren?)

DL 1
21.05 bollen röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess

Koppen: 3
Klara: 1
Lobelia: 1
Lilltess: 1

fios röst på Klara känns också något enkel, att bara ta den som "borde" vara ond "någon gång". Klara kan mycket väl vara ond denna gången, men jag tycker ändå att man borde hitta något som faktiskt finns i tråden att bygga teori på.

Jag förstår verkligen inte varför alla misstänker mig här och där för att jag för en gångs skull har lite dålig koll på rollfördelningen i leken?:confused:
ett enkelt misstag att göra ändå....

Klara har smugit med, och inte gjort något väsen av sig. Jag tycker att det känns lite ulvigt att vara så pass osynlig, även om jag vet att IRL ibland ställer till det. Sedan är det väl dags att Klara är ond nu?

quarter4ever röstar på Klara

Detta är ju vad jag har reagerat på hittills - otippat va?

Blacksmithfarm -lägger förstar rösten på q4 - alltså jag måste ju reagera på det. En död ulv-q4 är otroligt värdefull för lyan (det vet alla som varit där med henne) så att lägga rösten på henne tidigt gör man bara om man vet att q4 är god (för hon är grymt värdefull för de goda när hon är god). Så denna röst skaver och jag tänker ulv som vill ha ut en jobbig och aktiv god. Just nu skum

Lobelia - samma som med bsf - det ÄR skumt att rösta på q4 första dagen. Ett ulvspelsaxiom i mina ögon. Just nu skum
quarter4ever måste jag ju ta med iom att hon har ett par röster på sig. Jag ser inget skumt i vad hon gjort än, spelat dum eller inte? Nej, hon vill dra igång lekandet och jag lägger inte min röst på henne förrän jag vet mer var hon står.

cirkus röstar på blacksmithfarm enligt min tanke att q4 är väldigt värdefull som levande god för de GODA. Att få ut henne bör vara prio för de som är ulvar iom att hon alltid har så mycket tankar och teorier.

Mina färgmarkeringar

Alltså jag förstår inte riktigt det här? Varför skulle det vara skumt att rösta rösta på Q? Dessutom kan ingen i leken veta att någon annan är god.

Om jag misstänkte Q mest dag ett så skulle jag rösta på henne. Visst hon är bra att ha kvar om hon är god men om jag misstänker henne mest så gör jag ju varför skulle jag då rösta på någon som känns mer god.

Förstår inte heller varför ulvarna skulle prioritera att få ut Q först? Eller någon annan min uppfatning är att ulvar ofta inte bryr sig så mycket om vem som rycker första dagen så länge det inte är någon av dem.

Angående att Q om hon är ulv är värdefull för lyan som död, jovisst men hon är ju det ännu mer om hon är kvar i leken.

Jag håller sammantaget inte alls med i ditt resonemang därför glömmerallt röstar på cirkus.

Nope, men det gör inte orelevanta inlägg heller. Hellre kvalitet än kvantitet. Men eftersom jag inte verkar lyckas med det förstnämnda kanske jag ska satsa på att massproducera inlägg från och med nu istället haha :o:p

EmmaN röstar på Lobelia

Motivering: Det borde vara enkelt som ulv att hoppa på ett enkelt spår och misstänka quarter4ever efter diskussionen i trådens början. Att fundera över antalet onda/goda och försöka föra leken framåt som quarter4ever gjorde tycker jag inte är tillräckligt för att skumförklara någon. Det om något är skumt i mina ögon.

DL 1
21.05 bollen röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess
21:19 quarter4ever röstar på Klara
21:19 glömmerallt röstar på cirkus
21:21 EmmaN röstar på Lobelia

Koppen: 3
Klara: 2
Lobelia: 2
Lilltess: 1
cirkus: 1

Hade det inte varit smartare att käka Q i så fall? Och slippa få ögonen på sig i leken?
Jag ska väl ändå rösta på vad jag tycker är skumt?
(Tänk om (inga bra odds kanske, men tänk om) Q är spelledaren?)

Klart att du ska rösta på vad du tycker är skumt!
Det gör jag med ;)

Det är verkligen inte lätt första dagen nånsin.
visst kan hon vara spelledaren - men som sagt, det är ju minst sannolikt av allt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 974
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar