The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jahaa, ja det blir oavgjort mellan dem då och går över på lottning. Sant.
Hoppas att en siare i en sån situation i alla fall skulle lämna ett långt teoriinlägg efter sig. :p

*kl*

Blir nojig av rösterna. Är båda goda? Är Habina ond och Soffi god, och ulvarna ser en chans att få ut Soffi?

Om hon är siare och kommer ligga uppe för lottning så borde hon lägga ett långt teoriinlägg typ NU.

Eller så är båda onda? Eller en ond och en god... Jag känner mig inte så nojig, visst, jag tror mer på Habina som ulv än Soffi, men är det två kvar skulle jag tro att Soffi är den andra så... Är det bara en kvar skulle jag dock tro att Soffi är god och då är det väl bara att hoppas på att hon hoppar in och jämnar ut och lottningen är till hennes fördel, om ingen tänker ändra röst.

Bara en kvar är ju omöjligt.

Kom på att Vira teoriade om att det var fyra ulvar, har vi otur så var hon ärlig med det :crazy:

Just jäklar, vi har bara fått ut en va? Tänkte nog med Monster i lyan. Jamen dåså, då tänker inte jag orka noja, det är ju ändå mina två mest misstänkta som det står och väger mellan nu.

Men är det tre kvar så jaa... Förhoppningsvis inte. Med tanke på rollerna känns det tveksamt? Skulle ju dock inte vara omöjligt, om nu Soffi är ond och övriga i lyan bestämt sig för att offra henne, då borde det ju nästan vara två kvar efter det, eller?

Jag tycker tre ulvar + får låter rimligare i en lek på 13 deltagare, när det inte finns sååå många goda specialroller och bara en med siarförmåga. Vira däremot verkade luta mer åt fyra ulvar, och ulvarna har väl inget att vinna på att vi tror att dom är fler än dom är? Tvärtom, när jag har varit i lyan tycker jag det är bättre om andra tror att vi är färre än vi egentligen är.

Just jäklar, vi har bara fått ut en va? Tänkte nog med Monster i lyan. Jamen dåså, då tänker inte jag orka noja, det är ju ändå mina två mest misstänkta som det står och väger mellan nu.

Men är det tre kvar så jaa... Förhoppningsvis inte. Med tanke på rollerna känns det tveksamt? Skulle ju dock inte vara omöjligt, om nu Soffi är ond och övriga i lyan bestämt sig för att offra henne, då borde det ju nästan vara två kvar efter det, eller?

Varför skulle det vara 2 ulvar kvar om Soffi är ond? : O

Jo jag tycker också tre ulvar känns rimligt. Jag minns inte var Vira skrivit det men hon kunde inte ha syftat på onda? Eller bara varit ute efter att förvirra, eller nåt?

Varför skulle det vara 2 ulvar kvar om Soffi är ond? : O

Inte om hon är ond, men om lyan bestämt sig för att offra henne. Känns som dumt att göra det i det här läget om det bara är Soffi och en till, men det kan ju såklart bara vara för att inte sticka ut också.

Uppdatering!

Sällskapet har nu vandrat i veckor. De har överlevt flera attacker av vättar, spindlar och andra farliga djur. De har tagit sig igenom skogar, grottor och över raviner. Nu kan de äntligen se Berget som reser sig mot skyn! De är hemma!

Med glada tillrop tar de sig in genom Stora Porten, något oförsiktiga men de vet ju att Smaug inte längre finns kvar. Vad de inte tänkt på är att de som dräpt Smaug inte är några goda varelser - det är vättar. Som i just detta nu vaknat upp och börjat ta till vapen i Bergets hålor, då de hört sällskapets framfart. De hoppar fram ur Stora Salens mörka hörn med dragna vapen och sällskapet drar fram sina svärd, de strider för sina liv, för sitt hem och för sin skatt - de tänker inte ge upp nu!

Efter vad som känns som en evighets stridande har vättarna dött, men grottorna är djupa och de vet att det mycket väl kan finnas ett gäng till som lurar i mörkret. De börjar vandra inåt grottorna, dvärgarna vet fortfarande var alla gångar finns. Ja, de alla har ju bott där en gång förutom Bilbo och Gandalf. De börjar söka av alla rum, hålor och salar - en efter en. Än är äventyret inte slut.

SoffiProppi var vätte

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar