The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Det är ju som du vet fullt möjligt att hålla folk åt ena eller andra sidan utan att sia dem.

Jag kan inte vidareutveckla mitt resonemang utan att diskutera roller, något jag inte vill göra.

Jo, det vet jag också. Men det är knepigt att vara så säker utan en sia (eller nåt annat då, men det alternativet finns ju inte i denna lek).

Hon misslyckades ju uppenbarligen med att visa vem hon var? Och MM betedde sig väldigt skumt så det hade ju varit en aning avslöjande om hon inte misstänkte henne?

Visst, Matmissbrukaren har dragit uppmärksamhet till sig. Men uppenbart är det ganska få som uppfattat henne tillräckligt skum för att rösta på.

Niyama röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Monstermom
Teamlundver röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Monstermom röstar på dramatik
Hedinn röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Mumorsan röstar på dramatik
SoffiProppi röstar på Monstermom
Vira röstar på dramatik
Habina röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på Hedinn
Myrten röstar på dramatik

Dag 2
Vira röstar på cirkus
Cirkus röstar på Habina
Hedinn röstar på Cirkus
Habina röstar på Monstermom
Myrten röstar på cirkus
Monstermom röstar på Cirkus
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
Caisa röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på Habina
Soffiproppi röstar på Monstermom

Dag 3
13:37 Hedinn röstar på Mumorsan
18:33 Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
19:28 Myrten röstar på Vira
19:34 Habina röstar på Hedinn
19:38 Niyama röstar på Vira
19:59 Vira röstar på Caisa
20.33 Caisa röstar på Habina
20.39 Mumorsan röstar på Vira
20.48 Vira ändrar sin röst till Mumorsan
20.55 Soffiproppi röstar på Mumorsan
20.56 Caisa ändrar sin röst till Vira
20.58 Matmissbrukaren ändrar sin röst till Caisa

Hon har fått fyra röster i hela leken. Du har lagt två av dem. Är det inte troligt att hennes skumhet är lite övertydlig för dig för att hon faktiskt betedde sig mycket skumt mot just dig spelets första dag?

Fast sen började hon förvränga vad Caisa skrev. Alltså, jag har flera gånger varit på väg att släppa henne men då dyker det upp nya konstigheter.

Men hur kommer det sig att du inte tar någon hänsyn till att Habina är ny?

Jag har tagit hänsyn till att hon är ny. Alldeles för länge. Nu är det skarpt läge och då finns det inte så många alternativ till vättar kvar. Hon är den jag är mest säker på.

Hon misslyckades ju uppenbarligen med att visa vem hon var? Och MM betedde sig väldigt skumt så det hade ju varit en aning avslöjande om hon inte misstänkte henne?

Nej? Det var fler som inte misstänkte MM utan snarare trodde att det hade med att göra att hon är ny samt spelstil. Cirkus var väl en, Vira en annan om jag inte minns fel, så nej, jag tycker snarare det vore väldigt konstigt av ett får att misstänka en ulv så hårt som hon faktiskt utgick för att göra, i det läget. Det var ju inte bara "lite misstankar" utan hon tryckte på ganska ordentligt åt det hållet.

Nu blir jag skeptisk mot dig och Myrten :cautious: jag brukar förstå era resonemang, men nu verkar ni inte alls se nåt misstänkt i MM.

Knapp

Jag trodde det här skulle bli lättare efter senaste lynchen men uppenbarligen inte... Jag måste fokusera på räddningarna hit och dit som var igår, tror jag och då ligger ju SP såklart i farozonen.

Nu blir jag skeptisk mot dig och Myrten :cautious: jag brukar förstå era resonemang, men nu verkar ni inte alls se nåt misstänkt i MM.

Jag tycker istället att du överdriver hennes skumhet. Vilket jag också tycker röstsammanställningarna indikerar. Trots detta är jag övertygad om att du är god. Att man inte förstår varandra behöver inte betyda att man står på olika sidor. Vi resonerar olika.

Jag tycker istället att du överdriver hennes skumhet. Vilket jag också tycker röstsammanställningarna indikerar. Trots detta är jag övertygad om att du är god. Att man inte förstår varandra behöver inte betyda att man står på olika sidor. Vi resonerar olika.

Haha, uppenbarligen! Men du brukar ju vanligtvis vara känslig för när spelare förvränger saker.

Caisa röstar på Soffiproppi
Hedinn röstar på Habina
Myrten röstar på Habina
habina röstar på Soffiproppi

Problemet jag har nu är att de som jag har högst upp på listan över misstänkta har röstat på SP. Dock så kändes det väldigt mycket som en räddningsröst av henne igår. Hon skickade in den 5 minuter innan DL så jag tror att hon inte förväntade sig att flera skulle ändra sina röster så att Vira lynchades trots allt... Nu inte sagt att allt kan vara ett jäkla trick.

De kan ju ha stuvat ihop detta i lyan just för att få SP att bli första offret. I så fall lutar det mest åt att Caisa är vätte. Frågan är om de hann komma på den här planen på 4-5 minuter?

Kan du utveckla varför du tycker det lutar mest åt att Caisa är vätte i så fall?

Vad svårt det ska vara!

Jag måste sticka till stallet nu och ta in hästarna men hinner läsa igenom dagens teorier innan DL så lägger min röst när jag kommer tillbaka.

Det lutar mot Soffiproppi och Habina. Myrten och Hedinn har bra teorier mot henne och det som misstänker Soffiproppi är ju uppenbart, hennes röst igår.

Båda har varit lika oaktiva. Dom har ungefär lika många inlägg i tråden, Habina några fler.
Jag skulle vilja se lite mer från Soffiproppi men jag vet inte om hon dyker upp innan DL och skriver ner några teorier. Hon har ju kommit in bara en stund innan DL dom senaste röstningarna och lagt rösten i sista sekund.

Jag får läsa igenom allt igen och se om jag blir klokare.

Kan du utveckla varför du tycker det lutar mest åt att Caisa är vätte i så fall?

På grund av när den kom. Hon röstade en minut efter att SP hade skrivit ut sitt inlägg. Hon skrev inlägget en minut efter att SP röstat på mig och därmed avgjort röstningen till Viras fördel. Hur sjutton skriver man ut så mycket text på en minut? Det kan vara så att SP och Caisa är onda ihop och att de har kommit på en komplott för att skydda Caisa så länge som möjligt. SP kanske inte orkar spela just nu, hade inte hon feber?

Hedinn röstar på Mumorsan
Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
Myrten röstar på Vira
Habina röstar på Hedinn
Niyama röstar på Vira
Vira röstar på Caisa
Caisa röstar på Habina
Mumorsan röstar på Vira
Vira ändrar sin röst till Mumorsan
20.55 Soffiproppi röstar på Mumorsan
20.56 Caisa ändrar sin röst till Vira
Matmissbrukaren ändrar sin röst till Caisa

Skriver bara ut de tider som är viktiga sen förra lynch.

Här är Caisas inlägg. Skriva det här på en minut? Njaaa...

Fan heller att jag sitter här och låter någon jag tror möjligen är tvilling röstas ut och själv lägger en ströröst.

Caisa ändrar sin röst till Vira.

Dels hennes första, enligt mig, konstiga motivering på mig. Jag har inte startat något drev, att Mumorsan känner så kan jag acceptera då det ofta känns "mer" när misstankar är riktade mot en själv. Men hennes drev-kommentar kopplar jag inte alls.
Och dels då för att jag när jag insåg att jag sett fel i mina egna anteckningar tror Mumorsan skulle kunna vara tvilling...

Och hoppas till gud rävarna Myrten och Niyama inte lurat mig i alla fall. :cautious:

Plus att jo, det känns faktiskt som att Soffi skyddar Vira...

1. Om nu Soffiproppi är ulv hade hon redan en röst. Då är det större chans för Habina att rädda sig själv.

2. Om Soffiproppi är ulv och åker ut har Habina ett alibi.

Om de nu är ulvar tillsammans så har de nog dragit slutsatsen att det är risk att en av dem ryker. Det är väl rätt många som har bägge högt på sina misstänka-listor? Så då har de förmodligen tänkt hur de ska göra. Är de ulvar ihop så gör Habina i mina ögon det rätta. Jag skulle ha gjort detsamma.

Kom på en till (åter under förutsättning att Habina och Soffi är vättar ihop):

3. Vättarna misstänker att Soffi siats och därför inser att hon kommer att ryka snart.

När SP röstade på mig gjorde hon ju så att det blev "säkert" att jag skulle lynchas, utan lottning. Sen ändrade Caisa sin röst 1 minut efter till att det blev lottning (?) igen.

De kan ju ha stuvat ihop detta i lyan just för att få SP att bli första offret. I så fall lutar det mest åt att Caisa är vätte. Frågan är om de hann komma på den här planen på 4-5 minuter?

Haha, va? Jag hänger inte ens med, vilken plan? :p

Nej, jag hann inte skriva ut min ändrade röst på en minut, det var uppenbart på SPs teoriinlägg en stund innan att hon tänkte lägga sin röst på Mumorsan. Därför ändrade jag min röst. (Nu är väl det i ditt resonemang bara till min nackdel, men jaja... :p )

Håller med om att det känns lurigt. Själv satt jag och filade på mitt inlägg som jag ändrade rösten i i 10 minuter. Hann inte se varken Soffiproppis röst eller Caisas ändring.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?