The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Kan du förklara lite enklare för jag tror inte jag hänger med.

Du tror att Soffiproppi och caisa är onda?

20:46 skrev hon detta, och eftersom jag då trodde Mu var tvillingen och Soffi återigen stod högt på min misstankelista bestämde jag mig för att ändra röst.

kl

Nu hatar jag att känna att jag hänger på en ström (jag har lärt mig av misstaget från förra leken :angel:) men jag har stora problem med att hitta något direkt utstickande från andra spelare än Mumorsan (jag funderade först på MMB, men med tanke på hur "aggressiv" MM var mot henne borde väl det tyda på att hon inte är vätte? Iom MM's roll...). Hur hon till en början inte direkt tar någon plats, röstar på dramatik (vilket såklart är svårt att motivera i början, men någon av alla röster på dramatik borde komma från en vätte).

Rösten på Monster ställde till det för mig, ifall hon nu misstänkte att hon var Smaug så vore ju det som att rösta en egen, eller är det så hon har tänkt? Att det skulle skydda henne ifall det skulle visa sig att Monster var Smaug ("en ulv skulle inte röstat på Smaug" liksom).

:cautious:

Uhmm.. Ja :p Jag vet inte hur jag kan förklara det tydligare, kanske någon annan kan försöka?

Jag förstår dels inte hur du kunde utläsa att hon skulle rösta på mig här eftersom att hon använder fel benämningar (gissar på att MM i hennes inlägg står för Mumorsan och inte Matmissbrukaren). Sen om du började skriva ihop ditt inlägg då så hade ju inte ens Vira röstat på mig så då kan inte du ha sett att jag låg pyrt till?

Jag förstår dels inte hur du kunde utläsa att hon skulle rösta på mig här eftersom att hon använder fel benämningar (gissar på att MM i hennes inlägg står för Mumorsan och inte Matmissbrukaren). Sen om du började skriva ihop ditt inlägg då så hade ju inte ens Vira röstat på mig så då kan inte du ha sett att jag låg pyrt till?

Du tog iofs Vira's knapp vilket kan tyda på att du såg hennes inlägg åtminstone...

Fast i första meningen står det ju att hon har svårt att hitta något utstickande hos någon annan spelare än dig.

Men hon skriver ju att hon tänker rösta på dig? O_o

"Nu hatar jag att känna att jag hänger på en ström (jag har lärt mig av misstaget från förra leken ) men jag har stora problem med att hitta något direkt utstickande från andra spelare än Mumorsan"

Och jag sa aldrig att jag började skriva på mitt inlägg då, en kvart tog det mig inte, men mer än en minut. ;) Jag hann se Viras röständring, jo. Och fundera på den.

Tillägg: Sen väntade hon visserligen ytterligare innan hon faktiskt la sin röst, som om inte hennes första teorininlägg var ulvigt nog. Som jag förklarat innan ville jag ogärna röständra i onödan, dels för att jag misstänker Habina och dels för att det skulle dra till sig mycket uppmärksamhet, framförallt om Vira visat sig vara god i alla fall. Det kändes som en för stor risk. Men jag ville i det läget inte riskera att du röstades ut, så Viras ändring gjorde att jag gick in och ändrade till lottning? Sen ändrade MM till att Vira lynchades.

Senast ändrad:

+ Myrten

Det kan nog vara så som ni skriver. Jag flyger ofta iväg i galna teorier. Ibland stämmer dom, ibland inte. Nu så kommer jag nog att rösta SP, frågan är bara hur det ser ut innan och efter DL ang. vem/vilka som bör vara kvar i lyan.

*kl*

Niyama ändrar sin röst till Habina
eftersom Myrten verkar så säker och jag tror hon är god

+ Myrten

Det kan nog vara så som ni skriver. Jag flyger ofta iväg i galna teorier. Ibland stämmer dom, ibland inte. Nu så kommer jag nog att rösta SP, frågan är bara hur det ser ut innan och efter DL ang. vem/vilka som bör vara kvar i lyan.

Jag vet inte riktigt. Av de kvarvarande tror jag mest på Habina, Soffi och Caisa som potentiella invånare i lyan.

Caisa ligger inte högst på min lista, det gör Habina. Jag lutar mest åt att Soffi är vätte och Caisa god, men röstningen oroar mig. Både Caisa och Habina har röstat på Soffi. Tänk om de är vättar tillsammans och nu tar chansen att gemensamt få ut Soffi och rädda kvar sig själva eftersom hon har mycket misstankar? Riskabelt, eftersom siaren finns kvar i leken, men värt ett försök i det läget.

Både Habina och Soffi delar egenskapen att de trots inaktivitet lever. Habina är dock något skummare tycker jag. Hennes avvikande röst igår när hon inte tog ställning (och med konstig motivering) väger nog tyngst. Hon är diskret, röstar på Hedinn medan Soffi verkligen exponerade sig själv med potentiell räddningsröst på Vira. Så jag känner starkt för att Habina bör vara vätte. Den andra bör vara Soffi, ev Caisa, men det känns som om jag vill tänka och läsa ett tag till där.

Precis i de banorna tänker jag också. Dock har jag också Hedinn i åtanke men henne måste jag kolla massor mer på för att få ihop det.

Precis i de banorna tänker jag också. Dock har jag också Hedinn i åtanke men henne måste jag kolla massor mer på för att få ihop det.

Jag tror inte Hedinn är ond.

Man kan naturligtvis aldrig vara hundra säker med en spelare av den kalibern, men nej - det skulle förvåna mig. Jag har skrivit en del om varför jag tror som jag gör i mina teoriinlägg tidigare idag.

Oavsett vilket försöker jag fokusera på att hitta en vätte idag. Sedan tar jag det andra imorgon om jag får se en morgondag.

Röstlista.

Caisa röstar på Soffiproppi
Hedinn röstar på Habina
Myrten röstar på Habina
habina röstar på Soffiproppi
Niyama röstar på Matmissbrukaren

Absolut. I mitt huvud snurrar dock en massa komplexa, onda komplotter :p

Men idag faller min röst på Soffi. Bevis: Mumorsan röstar på SoffiProppi

Den rösten är för det jag har pratat om tidigare. Det är dels för att jag tycker det är underligt att hon inte blivit käkad än, trots inaktivitet, dels för att hon vrider på saker som inte har hänt, har inte svarat på mina 1. och 2. - frågor samt att hon la en ganska "tydlig" räddningsröst på mig för att rädda Vira, som vi nu vet var vätte.

Eftersom hennes röst liknar en räddningsröst och att hon går under radarn så kommer min röst hamna på Soffiproppi.

Matmissbrukaren röstar på Soffiproppi

Röstlista.

Caisa röstar på Soffiproppi
Hedinn röstar på Habina
Myrten röstar på Habina
habina röstar på Soffiproppi
Niyama röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Soffiproppi
Matmissbrukaren röstar på Soffiproppi

Det blev kusligt tyst här inne nu. Känns som lugnet före stormen... Är det nu vi har tänkt helt fel och Soffi är typ siare? Eller är jag bara paranoid?

Då får hon väl hoppa in och rösta på Habina och hoppas på det bästa?

Haha, tror de flesta väntar för att se om vi tänkt rätt, eller? :p
Vid det här laget har man väl tänkt i så många cirklar och fyrkanter redan att man är ganska spänd just nu? I alla fall jag. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025