The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Ja, var det inte så att med din röst på Vira hade lagt upp det för lottning mellan henne och Mumorsan, om jag inte hade ändrat? Varför skulle jag lyncha min kollega? Alibiröst men varför det när Mumorsan isf kunde åkt vid lottningen?

Förlåt, jag hänger inte riktigt med nu, har jag skrivit det? Jag vet att jag bollade lite med Niyama om möjliga scenarion tidigare men jag hittar inget inlägg där jag skrivit att du ev lynchat en kollega? Vad jag vet har jag hållit dig åt goda hållet ett tag? :p Eller var det inte riktat till mig?

Angående första delen: Ja, precis så. :)

Senast ändrad:

Hedinn röstar på Habina
Myrten röstar på Habina
habina röstar på Soffiproppi

Jag misstänker Hedinn som röstar på Habina, jag misstänker Habina som röstar på Soffi. Och jag misstänker Soffi.

Habina är väl också ny och har dessutom haft tidsbrist? Känns som hon kan bli ett lätt offer.

Jag måste iväg nu. Efter att ha funderat hit och dit och inte blivit särskilt mycket klokare så tycker jag ändå att Soffiproppis försök till räddning av Vira sticker ut mest.

:crazy:
Nu vet jag att jag inte är ensam om att hålla Soffi och Habina högst upp på misstankelistan, så... vad tror ni om detta? Skulle en ulv rösta på en ulv i det här skedet? Försöka lägga alibi till Soffi om Habina lynchas och visas vara ulv? Eller är bara en av dem faktiskt en ulv i alla fall? :crazy:

Vilka scenarion är mest troliga? O_o

Jag misstänker Hedinn som röstar på Habina, jag misstänker Habina som röstar på Soffi. Och jag misstänker Soffi.

Habina är väl också ny och har dessutom haft tidsbrist? Känns som hon kan bli ett lätt offer.

Med tanke på detta:
Niyama röstar på Matmissbrukaren
Har haft dålig magkänsla när det gäller henne hela tiden, hon har som jag tidigare tagit upp gjort ungefär hur mycket skumt som helst: främst förvrängningarna av andras misstankar. Visserligen håller Myrten henne som god, men hon håller flera som goda och även om hon ÄR siaren så finns det ju en viss begränsning i hur många hon kan ha siat, dessutom var jag tidigare övertygad om att hon inte var siare. Spion tror jag ännu mindre på att hon är.

Hedinn röstar på Habina
Myrten röstar på Habina

Hedinn röstar på Habina
Myrten röstar på Habina

Har ni helt missat min röst? :p

Caisa röstar på Soffiproppi
Hedinn röstar på Habina
Myrten röstar på Habina

Eh, ja. Lyckades inte ens hitta den nu när jag letade... håller på med annat samtidigt.

Edit: NU hittade jag, du röstade för tidigt helt enkelt :p

Suck. Det gjorde inte saken lättare och jag har verkligen inte mer tid för leken nu.

Senast ändrad:

Tjoho! Duktig ängel! Eller ja, om inte vättarna försökte käka Tórin då. :p

Då jag planerar en heldag i stallet väljer jag att lägga min röst redan nu, jag ska försöka hänga med lite i tråden i mellanåt, skulle något hända som får mig att ändra mig har jag ju tid att ändra röst i alla fall...

Caisa röstar på SoffiProppi

Jag reagerade redan tidigare på att det lilla hon skrivit kändes lite misstänkt, sen trodde jag hon var tvilling pga en miss i mina egna anteckningar, nu är så inte fallet längre och med gårdagens försök till att rädda vätten Vira (som det i alla fall såg ut som) är jag övertygad om att hon är vätte. Hon röstar alltid sent, som kan tyda på att hon vill se vart vinden bär, så att säga.

Inlägg 899 som jag skrev imorse. :)

Eh, ja. Lyckades inte ens hitta den nu när jag letade... håller på med annat samtidigt.

Edit: NU hittade jag, du röstade för tidigt helt enkelt :p

Suck. Det gjorde inte saken lättare och jag har verkligen inte mer tid för leken nu.

Haha. :p

På vilket sätt gjorde min röst det svårare för dig?
Habinas röst gjorde mig rätt osäker. Jag vill ogärna tro att en ulv (när det bara är 2 kvar) skulle rösta på en annan ulv... Men jag vet inte alls. Suck. Kunde jag inte hållit mig ute i stallet till efter DL så jag slipper ångesten? :p

Jag tänker inte försöka övertala dig, för då tror du väl att jag är ulv igen;). Men fråga dig själv: vad exakt har MM gjort som är så skumt att det inte kan förklaras med ovana, lite udda spelstil och lite för mycket fixering på spelet runt sig själv istället för att lyfta blicken och se hela bilden? Vira tog ju upp just det där att man i början kan känna alla misstankar som någon form av personangrepp, att hon hade gjort det själv. Nu var Vira vätte i den här leken, men hon har sagt det tidigare så det är inte hitte-på.

Visst, MM förefaller resonera lite konstigt ibland. Men som sagt, det här är hennes andra lek. Det här en jättelång lek, vilket gör det svårt att hålla allt i huvudet samtidigt. Det tar tid att lära sig läsa spelet. Och även när man kan det så finns det en ganska stor spännvidd i hur man kan tolka saker.

Haha. :p

På vilket sätt gjorde min röst det svårare för dig?
Habinas röst gjorde mig rätt osäker. Jag vill ogärna tro att en ulv (när det bara är 2 kvar) skulle rösta på en annan ulv... Men jag vet inte alls. Suck. Kunde jag inte hållit mig ute i stallet till efter DL så jag slipper ångesten? :p

1. Om nu Soffiproppi är ulv hade hon redan en röst. Då är det större chans för Habina att rädda sig själv.

2. Om Soffiproppi är ulv och åker ut har Habina ett alibi.

Om de nu är ulvar tillsammans så har de nog dragit slutsatsen att det är risk att en av dem ryker. Det är väl rätt många som har bägge högt på sina misstänka-listor? Så då har de förmodligen tänkt hur de ska göra. Är de ulvar ihop så gör Habina i mina ögon det rätta. Jag skulle ha gjort detsamma.

Hmm, ja, det såklart... Det kanske är det troligaste scenariot. Hur van spelare är Soffi? Är det något 2 förstagångsspelare skulle göra?

edit: Förstagångsspelare i lyan, alltså? Tror Habina var god senast?

Hmm, ja, det såklart... Det kanske är det troligaste scenariot. Hur van spelare är Soffi? Är det något 2 förstagångsspelare skulle göra?

Soffi har spelat rätt mycket tror jag men haft ett uppehåll. Vi ska också tänka på att det väl inte finns något förbud för spök-ulvar att prata med de levande. Således kan Vira bidra till diskussionen.

Förlåt, jag hänger inte riktigt med nu, har jag skrivit det? Jag vet att jag bollade lite med Niyama om möjliga scenarion tidigare men jag hittar inget inlägg där jag skrivit att du ev lynchat en kollega? Vad jag vet har jag hållit dig åt goda hållet ett tag? :p Eller var det inte riktat till mig?

Angående första delen: Ja, precis så. :)

Jag menade absolut inget illa mot dig så att säga. Det var bara mina tankar :)

Jag tänker inte försöka övertala dig, för då tror du väl att jag är ulv igen;). Men fråga dig själv: vad exakt har MM gjort som är så skumt att det inte kan förklaras med ovana, lite udda spelstil och lite för mycket fixering på spelet runt sig själv istället för att lyfta blicken och se hela bilden? Vira tog ju upp just det där att man i början kan känna alla misstankar som någon form av personangrepp, att hon hade gjort det själv. Nu var Vira vätte i den här leken, men hon har sagt det tidigare så det är inte hitte-på.

Visst, MM förefaller resonera lite konstigt ibland. Men som sagt, det här är hennes andra lek. Det här en jättelång lek, vilket gör det svårt att hålla allt i huvudet samtidigt. Det tar tid att lära sig läsa spelet. Och även när man kan det så finns det en ganska stor spännvidd i hur man kan tolka saker.

Haha :p

Grejen är ju att det resonemanget kan användas gällande Habina också. Ny spelare + tidsbrist = lätt offer. Och MM har gjort betydligt skummare grejer än Habina, när hon förvrängt vad folk skrivit. Visserligen har MM skrivit mycket mer, så då kommer det naturligtvis mer med konstigheter.

Alltså, enda anledningen jag kan se till det godförklarande av MM är att du vet att hon är god. Problemet är att jag var övertygad om att du inte var varken spion eller siare. Men okej, du kan vara siare. Men du skulle ändå inte hunnit sia alla du har som goda + Habina.

Soffi har spelat rätt mycket tror jag men haft ett uppehåll. Vi ska också tänka på att det väl inte finns något förbud för spök-ulvar att prata med de levande. Således kan Vira bidra till diskussionen.

Jaha, okej! Trodde Soffi var relativt ny. :p Och att spök-ulvarna fortfarande kan ha kontakt med de levande tänkte jag inte alls på. Men jo, då är det absolut ett fullt möjligt scenario, tack för hjälp med att reda ut det lite! :D

Jag menade absolut inget illa mot dig så att säga. Det var bara mina tankar :)

Ja, nej, jag tog inte illa upp, jag blev bara förvånad, för jag hade inget minne av att jag skrivit det. ;)

Har ni helt missat min röst? :p

Caisa röstar på Soffiproppi
Hedinn röstar på Habina
Myrten röstar på Habina

Glöm inte att jag skrev tidigare idag att jag kommer lägga min röst på Soffiproppi. Så Habina kan mycket väl ha satt spiken i kistan för det har hon säkert läst. Jag har bara avvaktat för att se om det dyker upp något mer att gå på innan DL.

Det är ju som du vet fullt möjligt att hålla folk åt ena eller andra sidan utan att sia dem.

Jag kan inte vidareutveckla mitt resonemang utan att diskutera roller, något jag inte vill göra.

Sedan finner jag det väldigt misstänksamt att Soffiproppi inte kommer in och försvarar sig det minsta lilla. Det har åtminstone Habina gjort. Har hon inte fem minuter över?

Haha :p

Grejen är ju att det resonemanget kan användas gällande Habina också. Ny spelare + tidsbrist = lätt offer. Och MM har gjort betydligt skummare grejer än Habina, när hon förvrängt vad folk skrivit. Visserligen har MM skrivit mycket mer, så då kommer det naturligtvis mer med konstigheter.

Alltså, enda anledningen jag kan se till det godförklarande av MM är att du vet att hon är god. Problemet är att jag var övertygad om att du inte var varken spion eller siare. Men okej, du kan vara siare. Men du skulle ändå inte hunnit sia alla du har som goda + Habina.

Hur ställer du dig till det faktum att Monster höll MM väldigt misstänkt? Vore inte det väldigt dumt av ett får som ville ge sig tillkänna för lyan och hjälpa de onda?

Hur ställer du dig till det faktum att Monster höll MM väldigt misstänkt? Vore inte det väldigt dumt av ett får som ville ge sig tillkänna för lyan och hjälpa de onda?

Hon misslyckades ju uppenbarligen med att visa vem hon var? Och MM betedde sig väldigt skumt så det hade ju varit en aning avslöjande om hon inte misstänkte henne?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar