The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

KL

YES - igen!:D

Mina gäster håller på att packa ihop. Jag ska hämta mina hundar, men sedan måste jag göra ett föredrag jag ska hålla på tisdag kväll. Kommer säkert att kolla tråden under dagen och framför allt läsa ikapp vad som hände runt gårdagens DL. Men jag kommer nog inte att bli aktiv och teoria förrän framåt kvällen.

Japp, kl 21. Skrev det för några sidor sedan samtidigt som jag skrev natt-DL för idag :)

Tack!

Du menar igår kväll då. Då var inte mitt huvud med med tanke på mina mediciner så det förklarar saken :D

Då sket det ju sig automatiskt för dom. Men om det är så så får inte ängeln tro att hon räddade rätt person inatt. Får då finns det ju två alternativ.

Eller så skyddade ängeln den välsignade som då har kvar sitt skydd. Det lyckades jag göra i en lek :D

Fint att spionen är kvar, den vet ju i alla fall vem ulvarna försökte käka.

Dag 1
Niyama röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Monstermom
Teamlundver röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Monstermom röstar på dramatik
Hedinn röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Mumorsan röstar på dramatik
SoffiProppi röstar på Monstermom
Vira röstar på dramatik
Habina röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på Hedinn
Myrten röstar på dramatik

Dag 2
Vira röstar på cirkus
Cirkus röstar på Habina
Niyama röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Cirkus
Habina röstar på Monstermom
Myrten röstar på cirkus
Monstermom röstar på Cirkus
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
Caisa röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på Habina
Soffiproppi röstar på Monstermom

Dag 3
13:37 Hedinn röstar på Mumorsan
18:33 Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
19:28 Myrten röstar på Vira
19:34 Habina röstar på Hedinn
19:38 Niyama röstar på Vira
19:59 Vira röstar på Caisa
20.33 Caisa röstar på Habina
20.39 Mumorsan röstar på Vira
20.48 Vira ändrar sin röst till Mumorsan
20.55 Soffiproppi röstar på Mumorsan
20.56 Caisa ändrar sin röst till Vira
20.58 Matmissbrukaren ändrar sin röst till Caisa

Gårdagens röstning:
Mumorsan och Vira fick ganska tidigt två röster var, det kan vara två onda. Tycker det sticker ut mest att MM la andra rösten på Mu trots att hon konstaterat att hon kunde vara tvilling. Caisa röstade först på Habina, men ändrade till Vira. Försök till alibi?

Vira ändrade till Mumorsan och sen röstade Soffi på Mumorsan. Räddningsförsök? Men så oerhört klantigt om det vore så, de är ju två ulvar kvar, varför då röja sig för att rädda Vira? Stämmer ju dock inte om Caisa är ond och försöker skaffa alibi, halva lyan jobbar för att få ut Vira och halva för att rädda henne?! :D

Sen ändrar MM till Caisa. Vill inte ta ställning?

Hedinn skulle kunna vara i lyan med Vira, när hon röstade hade Vira inte särskilt mycket misstankar på sig så Hedinn förstod nog inte åt vilket håll det skulle dra iväg.

Fast en slags ställning skulle man kunna se det som att hon tog, eftersom hon när hon ändrade sin röst tog bort en röst på Mumorsan?

Sant, tänkte mer undvikande: vill inte medverka till att rösta ut en god (?) Mu men inte heller sätta spiken i kistan för kollegan Vira.

Jag tänkte tanken, men det känns som att det röstbytet bara skulle dra mer uppmärksamhet till sig än om hon lät rösten stå, eftersom hon lagt rösten så pass tidigt är det ju inte säkert att hon fått så väldigt mycket misstankar för det? Åh andra sidan finns det väl fortfarande en möjlighet för att Mu är ond i alla fall, och att ulvarna bråkade om vem som skulle fortsätta få spela... :p

Eller så skyddade ängeln den välsignade som då har kvar sitt skydd. Det lyckades jag göra i en lek :D

Fint att spionen är kvar, den vet ju i alla fall vem ulvarna försökte käka.

Det tänkte jag inte på och hände det så är det super :)
Då är det minst en som vet säkert vem en av oss som är goda nu av oss goda. Super!

Jag kan ärligt säga att jag kom inte ihåg att Hedinn hade lagt sin röst på Mumorsan när jag la min.

Jag ändrade rösten för den kändes ologisk när jag tänkt efter. Mumorsan borde inte gått på så hårt om hon trodde jag var Smaug om hon är i lyan. Jag kände nästan direkt efteråt att jag gjort fel val och eftersom jag teoriat emot caisa tidigare på dagen och inte riktigt förstod mig på henne så hamnade min röst där.
Sedan var jag nära på att lägga den på Soffiproppi men eftersom det knappt fanns något att gå på då så gjorde jag inte det. Nu ligger hon dock högst på listan efter sin räddningsröst hon la igår. Tror verkligen hon försökte rädda Vira och hon har ju även gått under radarn så händer det inget konstigt idag så kommer min röst hamna där. Kan jag säga redan nu.

Eftersom ingen käkades siades ju också garanterat en person som är kvar i leken.

Vill att leken ska ta fart nu, för det är alldeles för många jag inte vet var jag har :crazy:

Eftersom Vira ändrade och sen kom Soffis röst så känns det ju verkligen som en räddningsröst, men varför röja sig? Det måste ju vara två ulvar kvar.

Eftersom ingen käkades siades ju också garanterat en person som är kvar i leken.

Vill att leken ska ta fart nu, för det är alldeles för många jag inte vet var jag har :crazy:

Då ska man väl hoppas på att siaren inte valde den som skulle blivit käkad? För då vet ju spionen en god. Och siaren antingen en god eller en ond. Och så kan dom lägga sina röster efter det.

Eftersom Vira ändrade och sen kom Soffis röst så känns det ju verkligen som en räddningsröst, men varför röja sig? Det måste ju vara två ulvar kvar.

Eftersom Soffiproppi inte visste att jag skulle ändra min röst så trodde hon väl att det gick att rädda henne. Men sen ändrade ju caisa sin röst och slog spiken i kistan och då var det för sent. hade jag ändrat min röst tidigare så hade Soffiproppi sett det och kunnat lägga sin röst någon annanstans för att inte utmärka sig. Men det ser ut som en räddningsröst.

Läst igenom leken igen. Jag lutar nu åt att de två (för jag tror det är två, tre vore för mycket) sista vättarna är Soffiproppi och Habina.

Niyama tror jag som sagt är god efter att ha skärskådat hennes inlägg. Hennes röst på Vira styrker min tro. För när jag röstade, fanns det vibbar om att Vira skulle kunna få röster? Niyama skrev själv, innan jag röstade, att hon hellre tror på Vira som ulv än Hedinn. Så hennes röst kom inte från det blå. Och som jag tolkar det var det inte heller upplagt för att Vira skulle kunna vara i farozonen (jag kan ha fel här, det är en upplevelse). Men hur som helst, även om Niyama är en mästarinna på alibiröster, tycker jag att gårdagens röst + hennes agerande som helhet i leken tyder på godhet.

Matmissbrukaren är jag så övertygad som man kan vara utan att veta att hon är är god. Hennes röstningar och teorier är i visst mått skumma, men jag tycker det mesta kan förklaras med orutin och ännu ej slipad förmåga att läsa spelet som även består i att uppföra sig på ett visst sätt och därigenom signalera till andra spelare. Det tar ett tag att lära sig. Så jag tror att hon är god och lever för att hon haft mycket misstankar (varför käka någon man kan få lynchad?) men även för att ulvarna trodde att hon var Smaug till Smaug dog då... Dessutom tycker jag det är uppenbart att MMs ibland märkliga teorier beror på att hon ännu är för fokuserad på spelet runt sig själv, inte på hela bilden. Mycket vanligt i början.

Mumorsan misstänker jag starkt - för att vara cirkus tvilling! (Hoppas hon hajjade till ett tag där!:D) Fortfarande mest baserat på att hon var den som verkligen ifrågasatte cirkus lynch före DL. Jag tycker inte heller hon har gjort något annat som jag uppfattar direkt misstänkt, men nu har jag bara läst igenom leken inte läst hennes inlägg samlat.

Hedinn tror jag också är god. Det är fullt möjligt att hon lurar mig, men i nuläget håller jag henne för god. Det är lite olika anledningar till det, en är följande inlägg:

Och det är lite det jag börjat få för mig att du gör också! Att vi sitter här ett gäng goda och misstänker varandra som satan och så kan ulvarna bara luta sig tillbaka och titta på... Lite därför jag bara vill släppa er ett tag och fokusera på de som inte fått så mycket fokus redan. Det är ju så fruktansvärt lätt att fastna i en tanke när den väckts, fallet med cirkus demonstrerade ju det extremt bra.

Alltså, Myrten och Niyama, bara för att dela med mig av lite visdomstankar (förhoppningsvis) då jag, utan att vara det minsta säker på var någon av er står, för jag litar inte på er, ändå får känslan av att det är en stor chans att ni är två goda som kastar misstankar mot varandra. Ni misstänker väl främst varandra enbart grundat på att ni har svårt att läsa av den andra personen? Se det såhär: Även om den andra sitter i lyan, så bör det finnas åtminstone två ulvar till, det skadar väl inte att fokusera på dem först?

För jag ser lite skräckscenariot framför mig att misstankarna mot en av er blir större, den röstas ut, visar sig vara god och vips dras alla misstankar till den andra av er och så röstas den ut och så kanske den OCKSÅ är god. Det är något jag tycker låter EXTREMT onödigt och i mina ögon en på tok för stor chansning i det här läget. Som sagt, det finns fler att titta på.

Jag vidhåller att det bästa för ulvarna vore att låta de goda bråka vidare. Eller försöka ta en sida, vilket man ser tendenser hos från Viras håll och även från Monstermoms. Någon skrev att medlingsförsöken var "övergoda" eller liknande. Jag vet att det finns spelare som tycker att sådant här är ulvigt (glömmerallt gissar jag och kanske även Niyama?). Jag gör det inte och jag vill understryka att det inte finns någon "sanning" i att det är ulvigt att hoppa upp på barrikaderna och mana de goda till att samla sig. Jag har sett Mammas göra det som god, jag har gjort det som god. Jag utesluter inte att Hedinn skulle göra det som god.

Utöver detta tror jag fortfarande att en lya med Hedinn i inte skulle ha missat Monsters Smaug-hintar. Egentligen är det konstigt att Vira gjorde det, men det finns en (eventuellt väldigt långsökt) förklaring till detta. Återkommer till det.

Caisas röständring igår, när hon ändrar för att hon inte vill lägga en uddaröst när en ev tvilling är uppe för lynch, tycker jag också indikerar godhet. Likaså hennes ursprungliga röstmotivering med ifrågasättandet av Habinas röst, där Habina faktiskt använt vad Caisa skrev felaktigt. Men Caisa är den jag känner mig minst säker på av de jag för närvarande håller åt det goda hållet. Jag har själv lurats på samma sätt, genom att i lägen där det inte är nödvändigt skicka upp kollegor till lottning. Men som sagt, just nu låter jag Caisa luta lite åt det goda hållet.

Så vet jag naturligtvis min egen roll, vilket väl lämnar Habina och Soffiproppi i lyan?

Jag kommer inte att rösta förrän senare ikväll. Måste se hur teorier faller ut o s v. För även om jag tror att jag identifierat de två (för de bör som sagt vara två och är de tre tar vi det problemet då) kvarvarande vättarna så är det här inte en exakt vetenskap och jag vill ha mer fakta innan jag är säker på hur dagens röst ska falla.

Men jag tror att goda har bra chanser att ta det här!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 237
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 495
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 825
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 752
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka