The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

soffiproppi hamnade precis längst upp på min lista för misstänkta!

Agreed.

Det är ju "enkelt" att lägga Myrten och Niyama på goda sidan, Mumorsan tror jag som sagt är tvilling om inte Soffi är det och Soffi är mest misstänkt i nuläget med sitt försök att rädda Vira, om det nu var det.

Habina är jag fortfarande misstänksam mot efter hennes motivering för rösten på Hedinn.
Hedinn förvirrar mig ännu.
MM förvirrar mig.

Bör vara 2 vättar kvar. Soffi ligger illa till, men vem är den sista? Hedinn eller MM?

Bör vara 2 vättar kvar. Soffi ligger illa till, men vem är den sista? Hedinn eller MM?

Därav inte sagt att jag inte tror Myrten skulle kunna rösta på en ulvkollega, eller en ond Niyama följa Myrten som "alibi". Men ja... det blir så långsökt, och fan, är de/nån av dem ulvar och tar hem det här är de fan värda det.

Nu kommer väl alla tro att jag skyddar Vira om det skulle visa sig att MM är god, men jag kommer rösta på den som jag finner mest ulvigast av de två.

Soffiproppi röstar på Mumorsan

Eftersom jag är god så tror jag definitivt att detta var en räddningsröst. Du visste inte heller att jag skulle ändra min röst. Hade jag gjort det innan du la din så hade din röst inte utmärkt sig så mycket.
Jag tycker det är uppenbart att du försökte rädda henne.

Därav inte sagt att jag inte tror Myrten skulle kunna rösta på en ulvkollega, eller en ond Niyama följa Myrten som "alibi". Men ja... det blir så långsökt, och fan, är de/nån av dem ulvar och tar hem det här är de fan värda det.

Jag utesluter inte heller någon men jag tror som du att Mumorsan kan vara tvillingen. Soffiproppi är knappt med i tråden och teoriar och har två ggr i rad nu kommit in i slutet, med bara några minuter till DL och lagt sin röst. Och inte teoriat om någon annan än Mumorsan som hon la rösten på idag, och inte den starkaste motiveringen. Idag ville hon lägga sista troligtvis för att hon ville styra upp det om det skulle gå illa med Vira men såg inte att två av oss ändrade oss så Vira automatikt skulle ryka ändå.

Knapp

Ska försöka bli av med huvudvärken. Vi hörs imorrn, antingen som spöke eller som spelare ;)

Samtidigt så misstänker jag dig med. Du har lagt två röster på cirkus och var rösten på Vira bara en alibiröst precis i slutet?

Jag avslutar nu för har tagit mina kvällsmediciner. Sitter jag kvar här så kommer jag inte minnas imorgon vad jag skrivit och det kan vara precis vad som helst. Inte bra! :D

Vi syns imorgon om jag lever!

Vad är det med mig du blir förvirrad över?

Vill gärna få svara på dina tankar om mig sen. Så kanske jag kan göra dig mindre förvirrad :p

Här ska det självklart stå "Hedinn, MM eller Habina?", hade så bråttom ut i stallet och tyckte jag redan teoriat om henne så hon föll bort där i upprymdheten. :p

MM: Saken är den att jag egentligen tror du är god, men du känns inte lika uppenbart god som Myrten och Niyama och Mumorsan just nu.

Och nja, när jag själv insåg att jag sett fel i mina anteckningar (jag misstänkte ju Soffi innan dess mer än Mumorsan) så var Mumorsan genast inte alls lika misstänkt eftersom hon då troligen visst är tvillingen. Jag ville då inte ändra röst för jag tänkte det bara skulle vara mer uppseendeväckande i det läget, och jag misstänkte ju ändå Habina... men när Vira ändrade sin till Mumorsan var jag ju tvungen för att åtminstone få till en lottning, jag hade inga direkta ulv-vibbar från Vira heller, men när jag blev ganska säker i Mumorsans roll kändes det dumt att låta henne röstas ut. Det bekräftades ännu mer med Soffis teoriinlägg, och även om jag inte håller med din röst på mig, även om jag förstår den lite också med mitt eget virrande idag, så visste jag ju inte att du skulle ändra, men blev glad att du gjorde det så det slapp hamna åt slumpen till slut.

Det känns lite som ett anitklimax om det visar sig att alla vättar (utom Smaug) varit de minst aktiva under leken (med undantag för de som lynchats/käkats), liksom... De har bara lutat sig tillbaka och låtit oss lyncha varandra medan de själva hamnat lite i skymundan. :mad:

Hoppas ängeln är skärpt ikväll så ulvarna misslyckas med käket i alla fall!

Senast ändrad:

Här ska det självklart stå "Hedinn, MM eller Habina?", hade så bråttom ut i stallet och tyckte jag redan teoriat om henne så hon föll bort där i upprymdheten. :p

MM: Saken är den att jag egentligen tror du är god, men du känns inte lika uppenbart god som Myrten och Niyama och Mumorsan just nu.

Och nja, när jag själv insåg att jag sett fel i mina anteckningar (jag misstänkte ju Soffi innan dess mer än Mumorsan) så var Mumorsan genast inte alls lika misstänkt eftersom hon då troligen visst är tvillingen. Jag ville då inte ändra röst för jag tänkte det bara skulle vara mer uppseendeväckande i det läget, och jag misstänkte ju ändå Habina... men när Vira ändrade sin till Mumorsan var jag ju tvungen för att åtminstone få till en lottning, jag hade inga direkta ulv-vibbar från Vira heller, men när jag blev ganska säker i Mumorsans roll kändes det dumt att låta henne röstas ut. Det bekräftades ännu mer med Soffis teoriinlägg, och även om jag inte håller med din röst på mig, även om jag förstår den lite också med mitt eget virrande idag, så visste jag ju inte att du skulle ändra, men blev glad att du gjorde det så det slapp hamna åt slumpen till slut.

Vi kan klargöra att jag är god. För det är jag.

Att jag röstade på dig var slumpen. Jag visste att jag inte ville rösta på mumorsan längre och därför föll det på det vi teoriat om tidigare idag. jag visste inte om jag skulle lagt den på dig eller soffiproppi. Fick lite panik, minuterna tickade och jag behövde välja och skrev ditt namn. Jag ändrade rösten för att jag inte ville ha ut mumorsan. Hon kan vara tvillingen.

Så det hela slutade bra ändå.

Du kom på sen att du inte ville ha ut tvillingen, trots att du redan när du röstade redan hade konstaterat att Mu kunde vara tvillingen? :cautious:

Vi kan klargöra att jag är god. För det är jag.

Att jag röstade på dig var slumpen. Jag visste att jag inte ville rösta på mumorsan längre och därför föll det på det vi teoriat om tidigare idag. jag visste inte om jag skulle lagt den på dig eller soffiproppi. Fick lite panik, minuterna tickade och jag behövde välja och skrev ditt namn. Jag ändrade rösten för att jag inte ville ha ut mumorsan. Hon kan vara tvillingen.

Så det hela slutade bra ändå.

Jag tror dig, men vågar inte lita på dig. ;)

Ditt sista påstående håller jag iaf med om till fullo! :D

Så skönt att det äntligen börjar gå åt några onda i leken. :D Jag blir lite orolig när bara dvärgarna går åt. :crazy:

Nu har jag gått igenom röstningen och läst lite inlägg här och där. Det tar verkligen tid, då det är massor med inlägg i leken. :)

Det enda jag tycker man kan utläsa i första röstningen, är att bägge vi vet är onda (Vira och Monstermom) röstade på dramatik som vi vet är god.

I andra röstningen blir det klart att Cirkus tvilling måste vara Niyama, matmissbrukaren, mumorsan, eller soffiproppi.

Efter tredje röstningen känns det som att Soffiproppi borde vara ond. Hon försöker ge sig själv alibi genom att skriva att vi kommer tro hon är ond bara för att hon röstar på Mumorsan.

Eftersom jag är optimist så hoppas jag att det är två ulvar kvar, men vem är då den andra? Någon av de som inte röstade på vira borde det vara eller har någon ulv smugit med där för att få alibi?

Det lutar åt att Niyama, matmissbrukaren och mumorsan kan vara goda, någon av dem är tvilling. Det gör att jag blir misstänksam mot Hedinn och Caisa. Kan Myrten lagt en alibiröst på Vira? Känns konstigt, fick ingen känsla i inläggen att Vira lagt ned försöken att klara lynchen, så då borde lyan pratat ihop sig om att inte rösta på henne. Eller fungerar det kanske inte så? Kanske har de kommit överens och så har Myrten gått sin egen väg i alla fall? :nailbiting:

*KL*

Liten snabb sammanfattning före natt-DL. Jag har bara läst igenom vad som hände efter DL på telefonen.

Inför dagens spel: jag känner mig rätt övertygad om att Matmissbrukaren är god. Hennes lite konstiga spel tycker jag, om man studerar spelet, nästan alltid kan förklaras med att hon är för inriktad på sig själv i sitt spelande och teoriande. Utgår ifrån sig själv vilket medför att alla som misstänker henne blir onda. Det är ett ganska vanligt nybörjarfel. Rösten på Mumorsan kan ses som ett gott exempel på detta.

Även Niyama bör rimligtvis vara god. Jag plöjde hennes inlägg igår som sagt och bortsett från händelserna runt DL2 så fanns det inget jag fann vara ulvigt. Gårdagens röstning och hur hon agerar runt den gör också att det goda väger över. Hedinn är jag ännu inte lika säker på. Visst, det kan ses som att hon försökte starta ett drev mot Mumorsan igår, men Hedinns teori var inte dålig och hon var tvungen att rösta tidigt.

Mumorsan känns som sannolik tvilling. Jag är inte heller här säker. Mitt största indicium på detta är enda att hon och bara hon ifrågasatte rösterna på cirkus före DL2.

Kvar är då Caisa, Habina och Soffiproppi. Just nu känns de två sistnämnda ulvigast, men det är bara intrycket efter att ha skumläst på telefonen.

Uppdatering!

Sällskapet slog läger för natten, de hade färdats långt och snabbt idag. De tog för sig av matsäcken de fått med sig, tände en eld och pustade ut. Alla var mätta, varma och ja - nästan lite glada!

Plötsligt började Bilbos svärd lysa blått igen, men vid det här laget visste alla vad det betydde. De drog sina svärd och ställde sig i en ring för att täcka alla sidor, snart var vättarna över dem. De hoppade fram ur buskarna och attackerade sällskapet med sina tunga vapen - men dvärgarna var inte sena med att hugga tillbaka. Snart var alla vättar dräpta och Bilbos svärd slutade lysa, nu kanske de kunde få en lugn natt igen. Tórin beordrade några dvärgar att släpa bort de döda vättarna, sedan satte han sig ned vid brasan med en ganska nöjd min. Han hade dräpt den största.

Sällskapet vilade ut för natten, alla med livet i behåll!

Tjoho! Duktig ängel! Eller ja, om inte vättarna försökte käka Tórin då. :p

Då jag planerar en heldag i stallet väljer jag att lägga min röst redan nu, jag ska försöka hänga med lite i tråden i mellanåt, skulle något hända som får mig att ändra mig har jag ju tid att ändra röst i alla fall...

Caisa röstar på SoffiProppi

Jag reagerade redan tidigare på att det lilla hon skrivit kändes lite misstänkt, sen trodde jag hon var tvilling pga en miss i mina egna anteckningar, nu är så inte fallet längre och med gårdagens försök till att rädda vätten Vira (som det i alla fall såg ut som) är jag övertygad om att hon är vätte. Hon röstar alltid sent, som kan tyda på att hon vill se vart vinden bär, så att säga.

Då sket det ju sig automatiskt för dom. Men om det är så så får inte ängeln tro att hon räddade rätt person inatt. Får då finns det ju två alternativ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar