The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

1. Det har jag skrivit en förklaring på varför jag gör så.

2. Vad har det med din teori att göra på mig då?

Varför du inte inser att du har fel och röstar annorlunda ger mig en dålig magkänsla.

Uppdatering!

Efter den goda nyheten om Smaug var resesällskapets sinnen lite lättare. Kvällen de anlände till Beorn fylldes av festligheter med god mat och sånger. Sångerna tillägnades de förlorade dvärgarna - deras vänner. Den ende som inte var riktigt festsugen var Kíli, ty han saknade sin bror så mycket.

Sällskapet stannade i Beorns stuga under två hela veckor. De åt gott och mycket, piggade på sig och läkte sina sår. När det var dags att ge sig av fick de låna varsin ponny och fyllde sina packningar med mat som skulle räcka ett bra tag framöver. De red iväg med nyvunnet mod - nu när draken var borta kände de sig starka. Plötsligt såg Bilbo hur hans svärd började lysa blått - vad kan det betyda? Gandalf såg det i ögonvrån och drog genast sitt svärd. "Bilbo, ditt svärd är gjort av alver och lyser blått när vättar och ulvar finns i närheten" sedan vände han sig till sällskapet och röt "Var beredda! Dra era svärd!". Med ursinnigt stridsmod drog dvärgarna sina svärd och strax var vättarna över dem. De stred med en styrka bara dvärgar kan ha, och vägrade ge upp. Inom kort var vättarna dräpta och dvärgarna såg sig om för att försäkra sig om att alla i sällskapet var oskadda. Lättade andades de ut och red vidare med vaksamma ögon - äntligen verkar ödet gå i deras riktning!

Vira var vätte!

Yeeeeeeeah!

Fy fasiken vilken lycka!

det var tur för dig det att hon var vätte och att Vira själv fick mig att öppna upp ögonen och inte rösta på dig :D
Så nu hoppas jag på att jag gjorde rätt val som bytte röst så ni inte spelade ut varandra nu ;)

*spök*

:devil: :sneaky: *host* sågårdetförglupskavättkräk *host* :sneaky: :devil:

Fast, förstås, heja onda sidan (Contractually obligated clause: fulfilled)! :D ;)

Senast ändrad:

Goblins_High_Pass.jpg

Jag är den till höger! :sneaky:

Det var ett skämt ;)
(men borderline har jag)

Vad bra! (Jo, jag har förstått att du har borderline på riktigt, men visste inte riktigt om det vägde till eller ifrån i ett avgörande om du bara skojade eller ej...) Jag ville hur som helst ta ett sånt uttalande på allvar, ifall du mådde dåligt på riktigt, men det var ju bra att du bara skojade! :D

Slut på OT från mig, återgår till att vara (stackars, stackars) Smaug.

*spök spök osv*

Är det någon som har dom gamla röstlistorna lätt till hands?

Första DL:
Niyama röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Monstermom
Teamlundver röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Monstermom röstar på dramatik
Hedinn röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Mumorsan röstar på dramatik
SoffiProppi röstar på Monstermom
Vira röstar på dramatik
Habina röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på Hedinn
Myrten röstar på dramatik

Dramatik lynchades, var en god dvärg.

Ulvarna käkade TLV som var dvärg

Andra DL:
Vira röstar på cirkus
Cirkus röstar på Habina
Niyama röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Cirkus
Habina röstar på Monstermom
Myrten röstar på cirkus
Monstermom röstar på Cirkus
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
Caisa röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på Habina
Soffiproppi röstar på Monstermom

Cirkus lynchades, var tvilling

Ulvarna käkade Monster som var Smaug

Så, vad säger rösterna då?

Hedinn röstar på Mumorsan
Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
Myrten röstar på Vira
Habina röstar på Hedinn
Niyama röstar på Vira
Vira röstar på Caisa
Caisa röstar på Habina
Mumorsan röstar på Vira
Vira ändrar sin röst till Mumorsan
Soffiproppi röstar på Mumorsan
Caisa ändrar sin röst till Vira
Matmissbrukaren ändrar sin röst till Caisa

Myrten, Niyama, Mumorsan och Caisa röstar på Vira. Varav två jag tror är tvillingen. Soffiproppi valde att rösta sent och la på Mumorsan för att rädda Vira? Själv hann jag inte se hennes röst innan jag postade min nya röst och hon kan inte ha sett att jag ändrade. Och sen var det väl Caisas (??) ändring jag missade med.

Goda?

Jag
myrten
niyama
Caisa
mumorsan

Onda?

Hedinn
Soffiproppi
Habina

Eller är det bara två onda kvar nu?
Då borde soffiproppi vara en av dom eftersom det borde finnas minst en i gänget av oss fyra som kan vara tvillingen. Och jag är god, niyama och mumorsan röstade på Vira och soffiproppi la sin röst för att rädda Vira. Det är vad jag tror. soffiproppi hamnade precis längst upp på min lista för misstänkta!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar