The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Få se, såhär skrev jag om Soffi i ett äldre teoriinlägg:

5 inlägg so far. Sjukt lite att få ut något av. Lade en andraröst på Monster. Försök att få igång ett drev på någon som redan dragit blickarna till sig alldeles på egen hand? Tycker även hennes motivering mot Monster var ganska egendomlig, pekas fingrar åt alla håll och kanter? En aktiv spelare från dag ett som försöker teoria, vad jag vet pekades bara något enstaka finger ”galet” och resten vara bara vanligt teoriande. Jag vill ha teoriinlägg från Soffi, och allmänt mer aktivitet. För svår att placera med det lilla som finns.

Nu var ju monster Smaug, men det visste uppenbarligen inte ulvarna, så att hon kanske försökt starta ett drev mot för ulvarna den "goda" Monster är kanske möjligt...
Men jag vet inte. Det känns lite off ändå att rösta på någon där det knappt finns något att bedömma.

Fasiken, även fast två av de jag tror är goda röstar på Vira (vilket är rösten som kan rädda mig just nu) så vill jag inte rösta på Vira. Hon håller jag fortfarande som möjligt god. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Jag är också för osäker på Vira, att Niyama bara hakar på Myrten... Vill inte luras av Myrten själv, även om jag tycker Viras röst på mig var konstig (jag har inte försökte med något drev, Mu hade 2 röster redan, vad är grejen? Jag har bara teoriat. Däremot var jag tämligen säker på att Mu var ulv när hon publicerade sin lista, tills jag såg att jag själv sett fel i mina anteckningar, så det må vara henne förlåtet. Vira alltså.)

Jag är inte säker på någon, fattar ingenting, har ingen speciell god/ond-känsla inför någon längre. Bara vissa som förvirrar mig mer.

Det enda jag reagerat på nyligen (utöver de konstiga saker jag själv dragit på mig), är Mus lista, Habinas röstmotivering, Soffis medglidande, Hedinns röstmotivering och Niyamas röstmotivering.

Ja, det gjorde ju saken lättare? :meh:

Ja, jag håller ju med Vira i sin röst förstås, eftersom att jag fortfarande tror att du är ond. Hur kan du ha blivit så säker på att jag var ulv bara för att jag skrev min lista?

Nä, känner att Habinas röst skaver mest just nu.

Att för en i allmänhet oaktiv spelare bara citera någon annan spelares teoriande som sin motivering tycker jag känns helt off. Tittar på röstandet har Cirkus som jag vet är god misstänkt henne, MM som jag misstänker tämligen lite har misstänkt henne, och hon har under dagarna uttryckt sig konstigt och inte riktigt kunna förklara sina tankar, som jag tidigare avskrivit som en ny spelares förvirring snarare än en ulv, men nu är jag inte lika säker...

Caisa röstar på Habina

Hedinn röstar på Mumorsan
Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
Myrten röstar på Vira
Habina röstar på Hedinn
Niyama röstar på Vira
Vira röstar på Caisa
Caisa röstar på Habina

Shiiiet...

För att jag var säker på att Soffi var tvilling, och därför god, för att jag genom uteslutningsmetoden kommit fram till att du verkligen inte var det... Men när jag dubbelkollade var det MM som inte var tvilling och inte du, du fanns inte med på listan alls, för Cirkus hade aldrig nämnt dig (ni står som Mu och Mm i mitt worddokument)... Så när du lägger upp en lista på mig som jag vet är god och Soffi som jag var övertygad om var god, så blev jag övertygad om att du var ond, obviously. :p

Well flip it.

Mumorsan röstar på Vira därför att jag vet att det är större chans att en ond ryker då.

Hedinn röstar på Mumorsan
Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
Myrten röstar på Vira
Habina röstar på Hedinn
Niyama röstar på Vira
Vira röstar på Caisa
Caisa röstar på Habina
Mumorsan röstar på Vira

kl

Nu hatar jag att känna att jag hänger på en ström (jag har lärt mig av misstaget från förra leken :angel:) men jag har stora problem med att hitta något direkt utstickande från andra spelare än Mumorsan (jag funderade först på MMB, men med tanke på hur "aggressiv" MM var mot henne borde väl det tyda på att hon inte är vätte? Iom MM's roll...). Hur hon till en början inte direkt tar någon plats, röstar på dramatik (vilket såklart är svårt att motivera i början, men någon av alla röster på dramatik borde komma från en vätte).

Rösten på Monster ställde till det för mig, ifall hon nu misstänkte att hon var Smaug så vore ju det som att rösta en egen, eller är det så hon har tänkt? Att det skulle skydda henne ifall det skulle visa sig att Monster var Smaug ("en ulv skulle inte röstat på Smaug" liksom).

:cautious:

Well flip it.

Mumorsan röstar på Vira därför att jag vet att det är större chans att en ond ryker då.

Nej men fasen också, med det och den aktuella röstlistan tror jag faktiskt att jag får ändra min röst till dig. Med samma motivering som du har - jag vet vem jag är men jag är inte 100 på vem du är och därför räddar jag hellre mig själv än dig.

Vira ändrar sin röst till Mumorsan

Det här kommer bli riktigt intressant att följa, även som död. Om båda vi är goda så bådar den nog riktigt illa för de goda :( Vi förlorar väl om en god ryker och ulvarna lyckas käka nån?

Edit: Ändrade "roligt" till "intressant".... igen... ;)

Hela ditt inlägg är snedvridet. 1. Jag var inte aktiv för att jag inte hade sett att tråden hade inletts. 2. Jag röstade på Matmissbrukaren, inte Monster?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundpassning, hundar som kissar
  • Oseriös avel 2023