The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Kan du chilla lite? Jag skrev ju att det är i ett försök att reda ut mina tankar. Du försöker verkligen hårt för att starta ett drev mot mig nu.

Jag försöker inte starta något drev mot någon, jag försöker reda ut om du är ond, om du är god och jag helt fel ute, om jag ska rösta på dig eller någon annan, men då Vira specifikt frågat vad jag anser är ulvigt med dig så lade jag till det, för jag tyckte det var en väldigt märklig omotiverad lista.

Men den är ju inte omotiverad? Det är ett försök att reda ut mina tankar, precis det jag skrev.

Och även om jag gärna skulle vilja tror jag inte att jag kan komma in mer ikväll. Jag önskar att jag haft mer tid, men nu vill gästerna att jag ska servera middagen. Kan ni tänka er!!!

Gästerna får väl ha lite förståelse för att du måste spela? :D

Alltså fan Myrten, nu funderar jag på att rösta som du för jag gillar inte att Mu kan vara tvilling och de som röstat på henne verkar bortse från det. Men du lurar mig säkert nu IGEN!

Men, nej Hedinn, jag tycker knappt du teoriat. Du har svarat på andras teorier, du har hållt Niyama om ryggen, du har ifrågasatt andras tankar (även mycket jag hållit med dig om), du skriver ibland saker som i stil med "Soffiproppi har knappt skrivit något alls (ska gå igenom hennes inlägg senare) men hon har väl haft rätt vaga teorier?" men sen inte nämnt Soffi mer angående det. Du skriver också en del "non-commitment" som " Som jag skrev igår kväll så misstänker jag egentligen varken dig eller Niyama i nuläget"
"Med det inte sagt att MM är god och cirkus ond, absolut inte. För deras roller har jag ingen aning om men igår kändes det bättre i magkänslan att rösta på cirkus"

Du känns helt enkelt väldigt försiktig, försiktig vad gäller att säga vad du själv tror angående specifika spelare.

Här sammanfattar Caisa så himla bra min känsla för Hedinn. Det finns liksom inget substantiellt att ta på. :crazy:

Eftersom jag kommer ha sporadisk tillgång till mobilen fram till nio så måste jag tyvärr rösta redan nu. Det finns många som jag har frågetecken om, eller snarare så känns det som alla är potentiella ulvar. :banghead:

Men då jag haft en så diffus känsla för Hedinn ett bra tag nu, så får det bli Hedinn. Hon glider med utan att man får något riktigt grepp om henne.

Habina röstar på Hedinn

Jag är jäkligt rädd för att ryka nu till lynch. Jag önskar bara att jag kunde vara lite bättre på att uttrycka mig själv men i skrift är jag alltid (som jag har nämnt i tidigare lekar) väldigt kort med det jag skriver. Utvecklar sällan mina tankar utan skriva ner det och hoppas på det bästa. Sen går jag tillbaka och slår mig själv för pannan. Det har gett mig en del svårigheter i det akademiska också kan jag lova ;)

Okej, då ber jag snällt om att du förklarar varför du tror som du tror, så jag förstår varför någon som hittills inte sagt ett ljud om mig (vad jag kan minnas) nu tycker jag är ond helt plötsligt? Även varför Soffi är ond är av mycket stort intresse för mig? :)

Kanske ändrar senare, ska göra lite annat mellan varven, men:

Niyama röstar på Vira

Såg att Habina röstar på Hedinn, och Habina känns skum. Och som sagt gillar jag inte att bortse från att Mumorsan kan vara tvilling.

KL

Jag är superstressad.

Jag tror ju i nuläget att både Hedinn och Matmissbrukaren är goda. Det logiska vore då kanske att följa dem och rösta på Mumorsan. Hedinns teori känns rimlig. MMs röst tycks dock mest vara byggd på att Mumorsan föreslagit MM som Smaug, d v s något som rör MM själv. Jag är generellt skeptisk till sådana teorier och vet att jag själv, när jag har röstat i affekt, ofta tagit fel för att jag inte kunnat ta ett steg tillbaka och se hela bilden.

Dessutom har vi det här med tvillingen. Mumorsan var ju den som före DL ifrågasatte rösterna på cirkus. Något som kan indikera att hon är tvillingen, även om det finns andra alternativ. Så jag vågar inte rösta på Mumorsan.

En som jag reagerade på redan igår för förstarösten på cirkus är Vira. Och jag tycker som sagt att hon flyger under radarn. Citerar ett av de senaste teoriinäggen:

Det flyter ovanpå. Text utan så mycket innehåll. Jag vet inte om Vira gjort något direkt grävande, verkligen sökt. Det känns som om hon flyter med och därför får hon min röst ikväll:

Myrten röstar på Vira

Just inlägget du citerar var jag som tänkte högt, och nej jag hade inte så mycket vettigt att komma med just där. Däremot har jag bläddrat fram och tillbaka och sökt en hel del, se tex mitt svar till Caisa om Mumorsans inlägg första DL. Men att jag inte riktigt har haft tid och att tråden är så förtvivlat lång har gjort att jag har haft svårt att hitta relevanta saker och svårt att hänga med.

Det känns tråkigt att du väljer att rösta på mig, särskilt som jag till viss del är benägen att hålla med dig om Mumorsan och verkligen letar i det hon skriver för att hitta mer att gå på än de tidigare teorierna. Än så länge har jag inte hittat något annat misstänkt, och jag börjar fundera kring om det kan vara ett drev.

Soffi har jag skrivit lite om. Det handlar mest om frågan om varför inte ulvarna har käkat en såpass inaktiv person än. När jag sitter i lyan så är det de som ryker tidigt eftersom att det är lite tråkigt att spela med inaktiva spelare. Å andra sidan kan de försöka leta efter goda specialroller men det känns osannolikt att de börjar göra det redan inför käkning nr. 2.

Dig misstänker jag för att du verkar helt och hållet ha fastnat mig samt förbigår när jag förklarar saker som (enligt mig) är helt resonabla. Även när andra försöker förklara saker om mig så verkar du gå helt förbi det. Jag gillar inte det, eftersom att jag vet att jag är god. Sen att du röstade på cirkus nu i sista bränner lite i ögonen också.

Citerar du mitt inlägg där jag visserligen blir mer förvirrad, men även mer villig att se Hedinn som god, för att rösta på henne som ond? O_o

Att jag saknar teorier från Hedinn är ju ingenting jämfört med dig, och den enda gången du "måste" teoria ordentligt - dvs vid röstningen - så citerar du någon annan som motivering?

Känns sjukt skumt.

Och hur mycket jag nu än vill rädda mig själv så tror jag att rösten kommer att hamna på SP, på grund av det här:
Soffi har jag skrivit lite om. Det handlar mest om frågan om varför inte ulvarna har käkat en såpass inaktiv person än. När jag sitter i lyan så är det de som ryker tidigt eftersom att det är lite tråkigt att spela med inaktiva spelare. Å andra sidan kan de försöka leta efter goda specialroller men det känns osannolikt att de börjar göra det redan inför käkning nr. 2.

Jag håller verkligen inte med Habina och Caisa om Hedinn - jag tycker ändå att Hedinn har kommit med en hel del relevanta teorier. På sistone har jag även fått goda vibbar därifrån, så att ni plötsligt går på henne med i mitt tycke dåliga motiveringar gör mig misstänksam.

När jag varit i lyan har jag letat goda specialroller dag två. Man vet ju att siaren fått sia, att spionen vet vem som siats och vem ängeln skyddat = oftast går det att få nån aning om viktigare roller.

Jag håller med om att det var konstigt skrivet av Mumorsan, men samtidigt, som Hedinn och jag diskuterade, fanns det verkligen en poäng för Mumorsan att skriva så om hon var ulv?

Jag vet inte. Det vore väl korkat att försöka få ut en kollega. Får fundera lite.

Vad tänker du om att Mu kan vara tvilling?

Hon står ju på tvillinglistan med dig och soffiproppi som alternativ. Så det är tänkbart. Även jag själv är ju med på den listan för det är vi som inte röstat på cirkus, eller fått en röst av henne. Tror inte man röstar på sin tvilling.

Jag tycker inte jag fastnat på dig? Du har varit en av de jag misstänkt mer, och nej, jag släpper inte misstankar rakt av även om någon har en förklaring, beroende på förklaringen. Inte för att jag heller tycker du vare sig ifrågasatt mig speciellt mycket, utöver att jag reagerade på din lista, eller förklarat speciellt mycket?
Jag har inte röstat på dig, men jag HAR ifrågasatt Hedinns motivering på dig, så att du tycker jag "fastnat" på dig makes no sense för mig. Alls.

Din misstänksamhet mot Soffi har jag inte så mycket att säga om, jag har aldrig varit ulv, och trodde själv hon var misstänkt fram till det att jag drog slutsatsen till att hon borde vara tvillingen... Vilket jag gjorde när jag strök dig som möjlig kandidat till tvilling. Men jag minns inte varför jag gjorde det... Måste leta reda på varför.

Fast... va? Jag skrev ner allt jag hade på Hedinn efter att ha läst allt hon skrivit, jag har tillochmed skrivit flera gånger att det gjort mig ngt mindre misstänksam, men mer förvirrad, just eftersom hon skrivit saker som varit väldigt goda också, jag har teoriat om henne, jag har inte ondförklarat henne?

Fast varför Soffi snarare än Habina? När det finns en chans att Soffi är cirkus tvilling?

Citerar mig själv och inser att det ju faktiskt skulle kunna finnas en väldigt logisk förklaring till att Mu inte tror att Soffi är tvillingen. Och där får det tippa över för mig till att Mu faktiskt är tvillingen och att drevet mot henne känns missriktat. Eftersom jag kommer att bli upptagen och måste rösta nu hamnar den därför på den som jag tycker har betett sig mest misstänkt i drevet mot Mu, nämligen Caisa som jag upplever har baserat misstankar mot Mumorsan på teorier som känns framletade för att passa in i ett drev mot Mumorsan snarare än på de rimliga misstankarna som har funnits mot Mu.

Vira röstar på Caisa

Tillägg: Och nu måste jag gå, återkommer.

Fast varför Soffi snarare än Habina? När det finns en chans att Soffi är cirkus tvilling?

Det är möjligt att Habina är säkrare iofs. Jag tycker dock att Soffi har glidit mer under radarn än vad Habina har gjort så ulvarna kanske har hoppats att Habina skulle åka ut vid lynch istället? Om nu någon av dom alls är god.

Edit: Förtydligande av syftningsfel ;)

Vilket jag gjorde när jag strök dig som möjlig kandidat till tvilling. Men jag minns inte varför jag gjorde det... Måste leta reda på varför.

Men nej! det var inte Mu, det var MM jag strök som möjlig kandidat till tvilling, Mu stod aldrig med för Cirkus hade aldrig nämnt Mu.

Det lämnar öppet för att Mu skulle kunna vara tvilling, och att Soffi skulle kunna vara ond, för att hon annars varit misstänkt det lilla som varit, håller jag med om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar